Honda Hornet van CaminoBas

CaminoBas

Rookie
27 sep 2021
2
4
Hallo allemaal!

Mijn nickname verraadt het al, vroeger (jaren 90) een Honda Camino gehad. In 95 m’n mororrijbewijs gehaald (op een Honda CB500) maar nooit een motor gekocht. Vond het eigenlijk maar eng :-) Maar de hele wereld is tegenwoordig zo eng (en saai tegelijk), dat ik dacht fock it, ik koop een motor. Nog wat opfrislesjes gedaan op een Yamaha MT-07 van de rijschool. Fijne motor, enorm veel koppel. Ik hoe van klassiek ontwerp en naked, dus proefrit gemaakt op een BMW R1100R maar dat viel me heel erg tegen. Lomp en niet wendbaar, motor draaide niet mooi rond (het beruchte KFR zat er in…), de versnellingsbak was nog lomper dan ik had verwacht hoewel ik me best aardig had ingelezen ;-)
Een viercilinder proberen misschien? Een Jap? Proefrit op een Honda Hornet 600 uit 2004 gedaan (laatste model met analoge km teller ;-)), en eigenlijk wist ik het na 25 meter al: dit is soepel en wendbaar! Dus weer een Honda, echt zeer tevreden tot nu toe! Ik heb pas 2 ritten gemaakt maar het gaat allemaal erg soepel en als je boven de 7000 toeren komt zit er aardig wat pit in!
 

Bijlagen

  • B5A51433-4A40-4003-A902-C5093D3C38B2.jpeg
    B5A51433-4A40-4003-A902-C5093D3C38B2.jpeg
    389,8 KB · Weergaven: 19
Mooie bike!
Wil je soepel rijden, kwaliteit en een motor die allround is?
Altijd voor Honda kiezen. Al ben ik behoorlijk bevooroordeeld als jarenlange Honda fan.

Veel plezier er mee!
 
Mooie bike!
Wil je soepel rijden, kwaliteit en een motor die allround is?
Altijd voor Honda kiezen. Al ben ik behoorlijk bevooroordeeld als jarenlange Honda fan.

Veel plezier er mee!
Ja ik heb ook wel vertrouwen in Honda als merk. Die brommer toen liep echt altijd en ik hoor er verder alleen maar goeie dingen over. Buitenboordmotoren van Honda zijn ook super, maar dat geldt ook voor Yamaha dus dat zou ik ook wel durven kopen.
 
Ja over het algemeen zijn alle japanse motoren wel betrouwbaar. Ik rijd zelf op een Honda VFR van 28 jaar oud en deze rijdt nog als nieuw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan