Hallo allemaal!
Mijn nickname verraadt het al, vroeger (jaren 90) een Honda Camino gehad. In 95 m’n mororrijbewijs gehaald (op een Honda CB500) maar nooit een motor gekocht. Vond het eigenlijk maar eng :-) Maar de hele wereld is tegenwoordig zo eng (en saai tegelijk), dat ik dacht fock it, ik koop een motor. Nog wat opfrislesjes gedaan op een Yamaha MT-07 van de rijschool. Fijne motor, enorm veel koppel. Ik hoe van klassiek ontwerp en naked, dus proefrit gemaakt op een BMW R1100R maar dat viel me heel erg tegen. Lomp en niet wendbaar, motor draaide niet mooi rond (het beruchte KFR zat er in…), de versnellingsbak was nog lomper dan ik had verwacht hoewel ik me best aardig had ingelezen ;-)
Een viercilinder proberen misschien? Een Jap? Proefrit op een Honda Hornet 600 uit 2004 gedaan (laatste model met analoge km teller ;-)), en eigenlijk wist ik het na 25 meter al: dit is soepel en wendbaar! Dus weer een Honda, echt zeer tevreden tot nu toe! Ik heb pas 2 ritten gemaakt maar het gaat allemaal erg soepel en als je boven de 7000 toeren komt zit er aardig wat pit in!
Mijn nickname verraadt het al, vroeger (jaren 90) een Honda Camino gehad. In 95 m’n mororrijbewijs gehaald (op een Honda CB500) maar nooit een motor gekocht. Vond het eigenlijk maar eng :-) Maar de hele wereld is tegenwoordig zo eng (en saai tegelijk), dat ik dacht fock it, ik koop een motor. Nog wat opfrislesjes gedaan op een Yamaha MT-07 van de rijschool. Fijne motor, enorm veel koppel. Ik hoe van klassiek ontwerp en naked, dus proefrit gemaakt op een BMW R1100R maar dat viel me heel erg tegen. Lomp en niet wendbaar, motor draaide niet mooi rond (het beruchte KFR zat er in…), de versnellingsbak was nog lomper dan ik had verwacht hoewel ik me best aardig had ingelezen ;-)
Een viercilinder proberen misschien? Een Jap? Proefrit op een Honda Hornet 600 uit 2004 gedaan (laatste model met analoge km teller ;-)), en eigenlijk wist ik het na 25 meter al: dit is soepel en wendbaar! Dus weer een Honda, echt zeer tevreden tot nu toe! Ik heb pas 2 ritten gemaakt maar het gaat allemaal erg soepel en als je boven de 7000 toeren komt zit er aardig wat pit in!