Honda Innova 125i / De 2009 Honda cub

Vandaag een rondje gereden in Rotterdam, o.a. Heijplaat, Charlois en Pernis. Hij had even moeite met elektrisch starten maar de kickstarter heeft me gered. Na een kilometer of 40 was de accu weer voldoende opgeladen om de scooter elektrisch te starten. Verder geen bijzonderheden, even bandjes opgepompt en gaan met die banaan. Ik ga er dit jaar aanzienlijk meer kilometers mee maken (<2000km vorig jaar) aangezien mijn reisafstand naar het werk (nieuwe baan vanaf 1 april) van 6km naar 40 km gaat enkele reis.




[/quote]
 
Afgelopen weekend een Puig Traffic ruitje gemonteerd tegen de wind op lange stukken. Ik ga voor mijn werk nu veel meer kilometers maken (in de lente en zomer met de innova, herfst en winter met de auto) dus dan is een stukje bescherming wel fijn. Het ruitje kan eventueel nog versteld worden wat dichter op het plastic, maar dat moet ik kijken of dat nodig is na een paar ritjes.


IMG_0461.jpg
 
Haal je de 100 op de snelweg?
ja hoor, best makkelijk. Ik rij meestal 100 op de teller, dat is 90km per uur. Binnendoor rij ik 90 op de teller, dat is 80km/u
100 echte kilometers per uur is alleen met wind mee. Maar dat vind ik prima, heb motoren gehad die 300 konden maar dit geeft me meer plezier. :)
Morgen ga ik na mijn werk een tourtochtje maken van +-150km bij Bodegraven.



 
laatste reactie is al weer van maart dit jaar. Amper gereden door het slechte/koude weer. De 70km van/naar werk bevalt toch niet zo goed op de motor, in de auto veel comfortabeler en heb altijd veel spullen bij me (werk-kleding). Ik hou de innova maar voor ritjes in de buurt, dat bevalt beter. @maarten1973 heb jij nog een beetje gereden ?
 
Er stond een tijdje een mooie Wave bij een motorzaak, op Marktplaats, maar die is weg of verlopen, Rood met een koffer zo uit mn hoofd.
Ik denk dat een ybr125 ook prima is en net wat beter te vinden.
 
laatste reactie is al weer van maart dit jaar. Amper gereden door het slechte/koude weer. De 70km van/naar werk bevalt toch niet zo goed op de motor, in de auto veel comfortabeler en heb altijd veel spullen bij me (werk-kleding). Ik hou de innova maar voor ritjes in de buurt, dat bevalt beter. @maarten1973 heb jij nog een beetje gereden ?
Het was bar en boos dit voorjaar. Ik heb zelfs afgelopen winter meer gereden dan in maart, april en mei..
Dus ja, redelijk wat kilometers gemaakt afgelopen wintermaanden. Beetje spijt van ook. De spaken hebben best wat pekelschade opgelopen. Maarja, het blijft een vervoermiddel en geen schoonmaakmiddel..
 

Bijlagen

  • 20210325_150613.jpg
    20210325_150613.jpg
    564,4 KB · Weergaven: 19
Het was bar en boos dit voorjaar. Ik heb zelfs afgelopen winter meer gereden dan in maart, april en mei..
Dus ja, redelijk wat kilometers gemaakt afgelopen wintermaanden. Beetje spijt van ook. De spaken hebben best wat pekelschade opgelopen. Maarja, het blijft een vervoermiddel en geen schoonmaakmiddel..
Prachtige pakezel. Leuke foto! :t
 
Ja het is verwonderlijk hoe het kleintje zich houdt als pakezel. Ik had kachelpijpen gekocht via MP. 2x 1m. 2x 0,5m. en 2x 45graden bocht. Dat is bij elkaar ongeveer 55 kg ofzo. En dan vooral ook onhandig te verstouwen. Maar met wat hulp van zadeltassen, een koffer en flink wat touw en spinners gaat dat uiteindelijk wel. :)
 

Bijlagen

  • 20210325_150607.jpg
    20210325_150607.jpg
    582,7 KB · Weergaven: 12
Hartstikke handig.
Maar het is niks vergeleken met wat ze er in Azië op vervoeren. Wat ik daar toch allemaal heb gezien. 😲
 
Ja zo denk ik ook altijd maar.. haha. Hilarisch om te zien altijd.

Brengt ons ook eigenlijk goed on topic, de innova is IMO de ultieme CUB, cheap urban bike. Ik snap zelf niet waarom er zo weinig animo voor is in NL terwijl we zó dichtbevolkt zijn en er wel zó veel mensen op motoren rondrijden.
Het is volgens mij echt een kwestie van 'niet gezien willen worden op dat ding'.

Ik gun iedereen zijn meug maar het lijkt me bijzonder beperkend om me daar druk om te moeten maken.. :)
 
Het is volgens mij echt een kwestie van 'niet gezien willen worden op dat ding'.
klopt, je wordt niet echt serieus genomen door de andere weggebruikers. Ik word regelmatig al toeterend ingehaald van joh ga eens naar het fietspad. Soms snijden ze je nog af ook omdat ik iets langzamer optrek dan de gemiddelde weggebruiker.
 
Ja het is verwonderlijk hoe het kleintje zich houdt als pakezel. Ik had kachelpijpen gekocht via MP. 2x 1m. 2x 0,5m. en 2x 45graden bocht. Dat is bij elkaar ongeveer 55 kg ofzo. En dan vooral ook onhandig te verstouwen. Maar met wat hulp van zadeltassen, een koffer en flink wat touw en spinners gaat dat uiteindelijk wel. :)

ik dacht bij het lezen van de eerste zin dat je een kofferrek van kachelpijp ging maken van 55 Kg. Mooi voorbeeld dat alles lezen en de foto bekijken wel nuttig is ;)
 
Ja zo denk ik ook altijd maar.. haha. Hilarisch om te zien altijd.

Brengt ons ook eigenlijk goed on topic, de innova is IMO de ultieme CUB, cheap urban bike. Ik snap zelf niet waarom er zo weinig animo voor is in NL terwijl we zó dichtbevolkt zijn en er wel zó veel mensen op motoren rondrijden.
Het is volgens mij echt een kwestie van 'niet gezien willen worden op dat ding'.

Ik gun iedereen zijn meug maar het lijkt me bijzonder beperkend om me daar druk om te moeten maken.. :)
om het verhaal/ de reactie niet al te lang te maken, vind ik dat heel veel mensen globaal hetzelfde doen maar in heel veel verschillende mini variaties om maar niet hetzelfde als de buurman (of wie dan ook) te zijn.

Downsider op dit forum doet circuitrijden maar rijd ook een suzuki hamburgerman waar hij continue op afgezeken word.
terecht uiteraard ;) , maar een scooter rijd in veel gevallen ook heel erg leuk, op zijn/haar eigen manier.

dat men in Nederland liever een auto heeft snap ik wel en word boven ook bewoord qua 'schitterende' lente die we hadden.
Dat men in het zuiden van europa in vrijwel gloednieuwe dikke bakken rijd, bmw 7 serie enzo vind ik pas echt bijzonder, want alles zit vol dutsen en overal stof en keizels en paaltjes en iedereen parkeert....... gooit zn voertuig maar ergens neer en inmiddels zit ik me af te vragen wat de korte versie van mijn reactie geweest zou zijn....
 
Terug
Bovenaan Onderaan