Honda Innova 125i / De 2009 Honda cub

maarten1973

MF veteraan
5 apr 2007
1.295
642
Vandaag heb ik een Honda Innova 125i gekocht.

Ik ben de eerste eigenaar zeer dankbaar dat hij deze in 2009 geimporteerd heeft uit Duitsland. De technische staat is uitstekend. De vorige eigenaar heeft er goed voor gezorgd en met maar 5800km op de klok oogt en rijdt 'ze' als nieuw.

Hopelijk zijn er op het forum enkele enthousiastelingen die deze post kunnen waarderen.

Deze Innova heeft in ieder geval een leven van toerritjes voor de boeg. Het is zo relaxed rijden met de semi automatische 4-bak. Een briljante uitvinding wat mij betreft. De voordelen van een automaat en de rijbeleving van een geschakelde motor.

Ik heb de hele dag met een smile van oor tot oor rondgereden..
full
 
Thaise naam; 'Honda Wave',... spreken ze daar uit als 'Honda Wab'
dat model is heel wat om te doen geweest bij Aziatische jongelui
 
Laatst bewerkt:
gefeliciteerd Maarten, bij Motoport Rotterdam stonden er ook 2 nieuwe te koop een paar jaar terug, zaten best lekker.
 
Dank je.
Ze zitten uitstekend. Ik kan er makkelijker lang op zitten dan op mijn Honda PCX.
Vandaag weer een 100tal kilometers gemaakt. B-wegen zijn een peuleschil en als je geen haast hebt is de snelweg prima te doen.

Onderweg een paar onverharde fietspaden meegepakt en dan merk je meteen dat de Honda zich daar prima thuis voelt. Lekker klein en wendbaar.
Echt een werkpaard. Geen wonder dat heel Azië er met het hele gezin op rond rijdt.


Technisch gezien is dat ding ook nog eens degelijk gebouwd hoor. Geen flutmaterialen gebruikt. Alleen al de kickstarter. Dat is een degelijk ding. Daar kunnen fabrikanten als Piaggio een puntje aan zuigen.

En dat verbruik.. een lachertje. Ruim 1 op 50 en dan toch flink de vaart erin hebben.
Al met al een happy-owner!
 
*De top bergaf, wind mee: 120km/h op de teller.
*verbruik gemiddeld 1:50 gemeten.
*PGM-fi
full
 
Laatst bewerkt:
1 op 50!!!!. Das nog een stuk zuiniger dan de PCX. Afgelopen vrijdag getankt, 1 op 44.
Vind het nog best een aardig model, zeker de spaakwielen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind hem zo truttig dat ie mooi is..

De zithouding is veel rechterop en heel goed vol te houden. Ik heb hem in de kop van Noord Holland gekocht en ben ermee via de snelweg naar Eindhoven gereden.

Ongeveer 160km in 1 ruk. Een beetje harde kont van het zitten maar geen enkel probleem.

Je moet geen haast hebben. Tussen het beroepsverkeer is dan je plaats. Zeker met tegenwind of bruggen mag je blij zijn als je de vrachtauto's bij kunt houden.

Qua remmen heb je niet te klagen. Met de remschijf voor en trommel achter kun je aardig remmen. Doet niet veel onder voor de PCX.

Qua koppel wel. Je hebt met de powerband te maken dus als je in de verkeerde versnelling zit heb je pech. Daarom leent de Innova zich het beste voor de buitenwegen.

De PCX is perfect in de stad omdat je altijd het hele vermogen bij de hand hebt. Zeker als je tussen het verkeer doorrijdt en het stoplicht springt op groen. Dan wil je even snel wegwezen tussen die auto's
 
Laatst bewerkt:
Hak - teen geschakelde 4-bak met centrifugaalkoppeling.

(vergelijkbaar met een scooter. Deze gaat in vrijloop onder een bepaald toerental)
full
 
Het is een schakelklok-systeem.

Zowel van uit de 1 als uit de 4 kun je naar neutraal schakelen.
full
 
De 125cc luchtgekoelde 1 cilinder 4 takt met PGM-fi (programmed fuel injection)
full
 
Ja had het al gezegd dat ie gaaf is .... ;-) tis dat je in EHV woont anders had ik hem wel eens live willen bewonderen.
 
Zojuist geconstateerd dat mijn PCX een lekker achterband heeft.. gelukkig op tijd ontdekt. Er zit een dikke vette spijker in.

Nu MOET ik wel met de Innova naar mijn werk.. :) :) :)
 
  • Haha
Waarderingen: GPS9
Spaakwielen met jaja.. binnenbanden!
Langs de weg je band kunnen plakken als je op reis bent.. de Innova is een echte globetrotter.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan