Honda Integra scooter-motor

Scherp van je! Klopt, als het scherm op het hoogste stand staat komen de remhendels tegen het scherm aan als je instuurt... Dit levert gekke situaties op... Ik zou dan een stuk van het scherm (bij de handvatten) moeten verwijderen, dit vind ik zonde... Als dit werkt, kan ik de verstelbare beugels van het hoge scherm er weer af halen.
 
Ik heb de z.g.a.n. verstelbare windscherm beugels er weer afgehaald. Hiermee kan je het scherm 4 cm verhogen, inmiddels heb ik een hoog scherm en zijn de beugels overbodig. 30,-
 
Zomerscherm er weer opgezet :)

Honda integra.jpg
 
Mooi ding, mooi donker scherm.
Die kleuren op die wielen zaten die er al op?
Zijn dat Italiaanse vlag kleuren?
 
Klopt, inderdaad zaten de Italiaanse kleuren er al op. Toch nog een beetje Italiaans... :)

Was niet te spreken over de Integra 700. Maar na een aantal jaren en de update naar de 750 ben ik de Integra langzaam maar zeker gaan waarderen. De DCT met het vriendelijke verbruik is hier mede debet aan. Ontzettend jammer is de opslag en het niet echt passen van een hoog windscherm, maar de rij eigenschappen maakt veel goed.

De ketting aandrijving ben ik ook steeds meer gaan bekoren. Het onderhoud is minimaal en levensduur uitstekend. Na een aantal gebroken aandrijfsnaren is de onzekerheid er bij mij een beetje ingeslopen. Niet helemaal terecht, hoeveel gebeurt dit eigenlijk? Maar toch...een optelsom bracht mij bij deze Integra. :). Ik vind hem te gek en was nog leuk geprijsd. Mish
 
Laatst bewerkt:
Ja Mish, het is echt een mooi ding, jammer dat hij geen grote ruimte heeft onder het zadel.
Zelf ook een keer op de nc700s schakel gereden die ik erg lekker vond rijden.
Maar zakken niet hard in waarde, dus blijf ik bij de scarabeo die erg lekker rijdt.
 
@ Klopt, blijven idd waardevast. Maar goed, waarom zou jij iets anders willen. Aankoop van de eeuw gedaan, nieuwe scooter voor een 2e hands prijs.

@ Inderdaad, de wandlader hebben wij nodig voor onze electrieke wagen. Wel handig hoor.
 
Wat voor wagen heb je? Het is tenslotte een auto forum hier. Ik heb 4, 5 jaar een Zoe 22kwh gehad en kocht paar weken terug een ampera-e 60kwh. Flinke upgrade dus!
 
Ik heb 130.000 km in Opel Ampera E gereden en vond m super, maar ik rij nu een Kia E Soul en dat is n serieuze stap voorwaarts.
De actieradius is 125 km verder dan m'n Ampera en voor mij is dat belangrijk.

Van n 22kw naar n Ampera is ook n stap inderdaad :)

Ik heb helaas geen lader bij m'n huis.
Heb krachtstroom CEE hier maar die kabels zijn duur pfff
 
Ik kwam met de Zoe eigenlijk maar 2 tot 4 keer per jaar prestaties te kort. Nu met de opel is het opladen tot 90% en dan kan ik zomaar 3 weken gebruiken. Hij schat nu een kleine 350km range bij 90%.

WoonWerk is meestal op de fiets (3km ofzo) dus opeltje staat ook dagen stil.


Bijzonder dat jouw soul zo veel meer haalt, zit dat misschien in dat jouw accu 64kwh netto is en de ampera 60kwh bruto heeft?
 
Ja, elektrische auto's zijn leuk. Eerlijkheidshalve moet ik erbij schrijven dat de Tesla M3 Dual Motor van mijn vrouw is. Wij hebben nog gebruik kunnen maken van de gunstige bijtellingsregeling. Onze gezinsauto, Toyota Prius, werd door de komst van de 'Tessa' overbodig. Ik heb de Prius ingeruild voor een Toyota MR2 alias 'Mister 2'. Beide rijden echt heel gaaf :)
IMG_20200305_095946008.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam met de Zoe eigenlijk maar 2 tot 4 keer per jaar prestaties te kort. Nu met de opel is het opladen tot 90% en dan kan ik zomaar 3 weken gebruiken. Hij schat nu een kleine 350km range bij 90%.

WoonWerk is meestal op de fiets (3km ofzo) dus opeltje staat ook dagen stil.


Bijzonder dat jouw soul zo veel meer haalt, zit dat misschien in dat jouw accu 64kwh netto is en de ampera 60kwh bruto heeft?

Het verschil is echt heel groot.
Toen t een aantal weken geleden zo koud was, heb ik n paar dagen op n Opel Ampera E moeten rijden omdat m'n E Soul onderhoud moest hebben.

Opel gaf bij volle accu 280 km aan (2 graden) terwijl ik m'n E Soul nooit onder de 400 km heb gekregen.
In de lente zomer heb ik met moeite m'n Opel 3 x op de 500 km gehad.

Ik verwacht dat m'n Kia hier ver overheen gaat.
Ben alleen niet aan het werk vanwege Corona...april vrij.
 
Altijd in L rijden hè!
En radio op dab

Acceleratie is enorm.
Denk daaraan als je met je scoot naast zo'n elektrische auto staat.
Die dingen gaan als n raket
 
Nog niet misschien. Momenteel beperk ik me tot ommetjes over de IJsseldijk. Grotere reizen even in de wacht gezet zoals Gibraltar, Balkan, Griekenland, Alpen en Scandinavië. Het is niet anders. :(
 
Sinds het begin van de lockdown eerder meer dan minder met de scooter gereden, al een dikke 1000km. Terwijl ik vorig jaar maar iets van een 4000km gereden heb.
Ik werk nu van thuis. Meer tijd, meer gelegenheid, mooi weer.
Rondritten in de ruime omgeving, zonder een specifieke bestemming, puur voor het plezier en als ontspanning.
Ik ben er wel wat aan verhangen. Eens vertrokken zou ik er de rest van de dag mee blijven rondrijden.
 
Afgelopen weekend de Integra in de Eifel uitgelaten. Ik wist niet goed wat ik kon verwachten, maar wat heb ik genoten. De Integra is een allemans vriend waarmee je alle kanten uitkan. Vooraf een hoog scherm met een airreflector erop gemonteerd, hiermee ben je gevrijwaard van elk ongewenst geluid/ wind. Door de Eifel naar Luxemburg en via de Ardenne weer terug. Nu weer het sportschermpje erop :)
Top.

Mish
Eifel Integra 2.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan