Honda Integra scooter-motor

Zo set compleet vervangen in 2,5 uur goed zelf te doen😜
Na een week rijden met een nieuw ketting set ben ik heel erg tevreden met het geluid van de ketting Je hoort gewoon niks:]wat een enorm verschil met het originele set dat is gewoon bagger vergeleken met de DID set*D
 
Na een week rijden met een nieuw ketting set ben ik heel erg tevreden met het geluid van de ketting Je hoort gewoon niks:]wat een enorm verschil met het originele set dat is gewoon bagger vergeleken met de DID set*D
Ik kan precies bevestigen wat je zegt. De motor loopt op de een of andere manier mooier. Ik heb de ketting bij 23.000 km vervangen.

Een bericht van een andere orde: Ik heb de Integra ingeruild. Tijdens mijn rit naar Slovenië kwam ik toch wat beperkingen tegen die me wat begonnen te storen:
  • het vermogen in de bergen, even vlot bergop inhalen is er niet altijd bij
  • de eenvoudige voorvork die bij onverharde wegen tekortkoming heeft
  • het gemis van een cruise control

In Nederland heb ik verder absoluut geen klagen over de NC en er een hoop plezier aan beleefd maar er breekt voor mij een tijd aan dat ik veel grote reizen wil gaan maken.
 
Ok, goed om te weten van de ketting. Die van mij kan nog even, maar zal er ook een keer aankomen. Wat een nieuws, heb je een andere motor gekocht?
 
Ik kan precies bevestigen wat je zegt. De motor loopt op de een of andere manier mooier. Ik heb de ketting bij 23.000 km vervangen.

Een bericht van een andere orde: Ik heb de Integra ingeruild. Tijdens mijn rit naar Slovenië kwam ik toch wat beperkingen tegen die me wat begonnen te storen:
  • het vermogen in de bergen, even vlot bergop inhalen is er niet altijd bij
  • de eenvoudige voorvork die bij onverharde wegen tekortkoming heeft
  • het gemis van een cruise control

In Nederland heb ik verder absoluut geen klagen over de NC en er een hoop plezier aan beleefd maar er breekt voor mij een tijd aan dat ik veel grote reizen wil gaan maken.
Tja als je merkt dat je te kort komt dan moet je gaan nadenken, had je dit tekort ook in de stand manueel? Wat heb je op het oog of ga je eerst nog rond kijken?
 
had je dit tekort ook in de stand manueel? Wat heb je op het oog of ga je eerst nog rond kijken?
Ik heb veel de manueel gebruikt. Maar zoals gezegd, het "probleem" speelde alleen als je vlotte auto's bergop wilde inhalen. Dat haalt de lol van het passen rijden er wel wat vanaf. Vanaf eind deze maand ga ik iets heeel anders rijden, ik zal de DCT wel missen:
1597904759566.jpeg

KTM 790 Adventure R
 
Laatst bewerkt:
Hoi Allen,

Ik ben voor mijn woon werkroute ( die steeds meer max 60km wordt ) aan het overwegen over te stappen op een NC750X DCT of een NC750 Integra.
Daar ik 1,90 lang ben vroeg ik me af of hoe de lange mens hier in dit topic op de Integra zit.
Moeten er aanpassingen gedaan worden om hem te kunnen rijden en zo ja welke ?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Allen,

Ik ben voor mijn woon werkroute ( die steeds meer max 60km wordt ) aan het overwegen over te stappen op een NC750X DCT of een NC750 Integra.
Daar ik 1,90 lang ben vroeg ik me af of hoe de lange mens hier in dit topic op de Integra zit.
Moeten er aanpassingen gedaan worden om hem te kunnen rijden en zo ja welke ?
Hoi de neus ik zou voor de integra kiezen dit ivm de bescherming van je benen en lijf bij afstanden van 60km ik 185 lang rij het hele jaar door en dan merk je dat het weer een stuk minder invloed heeft op benen en lijf alles blijft droog en dat is echt Lekkerrrrrr 😜ik heb zelf wel een scherm wat hoger is gemonteerd met verstelbare scherm verhoger
 

Bijlagen

  • 821874AC-AA0F-4B19-8439-1A1F7DEF9CAF.jpeg
    821874AC-AA0F-4B19-8439-1A1F7DEF9CAF.jpeg
    2,1 MB · Weergaven: 11
Hoi Tazz,

Dank voor je reactie. 185 cm collega rijders zitten dus niet klem met de knieeen en lekker uit de wind met een verstelbaar scherm.
Is genoteerd.

Mijn voorkeur gaat idd ook uit naar de betere bescherming van de Integra daar ik over de boeren landweggetjes woonwerk rij van vorst tot vorst en dan vang je nogal eens wat rommel op . Maar ik wil eerst zeker weten dat ik niet klem kom te zitten met mijn knieen en zo wel wat de lange rijders daar voor oplossingen voor bedacht hebben.

De snelheid is trouwens max 60km p/uur op mijn woonwerk route Niet de afstand.
 
Hoi Tazz,

Dank voor je reactie. 185 cm collega rijders zitten dus niet klem met de knieeen en lekker uit de wind met een verstelbaar scherm.
Is genoteerd.

Mijn voorkeur gaat idd ook uit naar de betere bescherming van de Integra daar ik over de boeren landweggetjes woonwerk rij van vorst tot vorst en dan vang je nogal eens wat rommel op . Maar ik wil eerst zeker weten dat ik niet klem kom te zitten met mijn knieen en zo wel wat de lange rijders daar voor oplossingen voor bedacht hebben.

De snelheid is trouwens max 60km p/uur op mijn woonwerk route Niet de afstand.
🥴sorry voor de fout met de km en ja eerst passen en uit proberen dat moet je altijd doen en dan kan je verder kijken.
 
WOW! ik doe nu 1:15 met de 1150GSA.
Dan zal je ook blij verrast worden van de werkplaatsrekeningen, die van de Integra liggen duidelijk lager dan de BMW 1150GSA. Over onderhoud gesproken. Officieel moet de klepspeling om de 24.000 km worden gecontroleerd. Mijn dealer (ten Kate) zegt echter dat dat veel te vroeg is. In geen enkele Honda NC moest de speling worden gecorrigeerd. Ik weet niet wanneer ze wel gaan controleren. Ga ik ook niet meer meemaken omdat ik de Integra heb ingeruild.
 
Ola, met je knieen zal je geen problemen ervaren. Ben zelf 1,93 en pas er prima tussen. De Integra 700 is een stuk kleiner, die zal ik niet nemen. Heb zelf ook een hoog scherm gekocht, nu gebruik ik het standaard scherm met een reflector ruitje.

Verder is het een toffe machine, ik gebruik hem ook voor ww verkeer 50 km enkele reis. Daarnaast regelmatig ritjes, een geweldige alleskunner.

Mish
 
Ola, met je knieen zal je geen problemen ervaren. Ben zelf 1,93 en pas er prima tussen. De Integra 700 is een stuk kleiner, die zal ik niet nemen. Heb zelf ook een hoog scherm gekocht, nu gebruik ik het standaard scherm met een reflector ruitje.
Verder is het een toffe machine, ik gebruik hem ook voor ww verkeer 50 km enkele reis. Daarnaast regelmatig ritjes, een geweldige alleskunner.
Mish

OK ! Hoop gevende info voor mijn lange benen. De 700 valt dus af.
Je hebt geen zadel modificatie hoeven doen aan de 750 begrijp ik ( steunpunt in onderrug naar achteren / zadel verhogen ) ?

Ik heb nog een extra vraag aan alle rijders ( met partner ) : Ik ben vaak in de alpen te vinden tijdens mijn motorvakanties en ik vroeg me af wat de ervaringen zijn met de Integra bergopwaarts met passagier ( 55KG ) en bagage in zijkoffers en topkoffer.

Is inhalen van auto`s / campers dan makkelijk te doen met de Integra ?
 
Laatst bewerkt:
Is inhalen van auto`s / campers makkelijk dan makkelijk te doen met de Integra ?
Zie mijn post van afgelopen woensdag. Ik was alleen op pad en weeg < 80kg, als ik dan auto's wilde inhalen tussen 2 haarspeldbochten in, ging dat meestal in de tweede versnelling en moest ik, door de 54 pk, soms wel even geduld uitoefenen. Met iemand achterop, en dito bagage, hou er dan rekening mee dat je best wel een tijdje moet wachten eer er zich een inhaalgelegenheid voordoet. Een tanktas past overigens ook niet...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben mijn motor aan het strippen van de gemonteerde accessoires. Heeft er iemand nog belangstelling voor een paar aanvullende voetsteunen van Dzell.net uit gefreesd aluminium? Deze kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden door de duopassagier voor een ontspannender zit of door de bestuurder zelf voor een sportievere zit waardoor de binnenkant van de knieën contact krijgen met de motor voor meer controle.
IMG_E3964.JPG
 
OK ! Hoop gevende info voor mijn lange benen. De 700 valt dus af.
Je hebt geen zadel modificatie hoeven doen aan de 750 begrijp ik ( steunpunt in onderrug naar achteren / zadel verhogen ) ?

Ik heb nog een extra vraag aan alle rijders ( met partner ) : Ik ben vaak in de alpen te vinden tijdens mijn motorvakanties en ik vroeg me af wat de ervaringen zijn met de Integra bergopwaarts met passagier ( 55KG ) en bagage in zijkoffers en topkoffer.

Is inhalen van auto`s / campers dan makkelijk te doen met de Integra ?

Klopt, de 700 kan je laten staan. De 750 biedt meer ruimte en is bovendien net allemaal iets mooier (persoonlijk). Jawel, ik heb een aftermarkt zadel gekocht en zelfs heb ik die aangepast. Er zijn rijders die dit niet nodig hebben. Ik had het gevoel constant naar voren te glijden. Daarnaast weinig tot geen steun in de onderrug. Nu is het prima, kost wel wat.

Net met welke motor je vergelijkt. Mijn Beverly 350 reed super fijn, maar lang niet de power van de Integra. Zelf ben ik geen bochtenridder en kijk echt een aantal keer voordat ik inhaal. Ik zou met een snellere motor niet eerder inhalen, het is voor mij een 100 procentje. M.i. kan je echt makkelijk campers en langzaam rijdende auto's inhalen. Veel koppel, weinig vermogen. In de praktijk: snelle acceleratie, niet een hoge topsnelheid (190 toch nog). Koppel bij een laag toerental, zou mij verbazen dat 75 kilo extra heel veel in acceleratie uit zou maken. Daar is het type motorblok namelijk niet naar..

Van de week kwam ik na een bocht naast een R6 te rijden. Ik bleef de eerste 100 meter goed in het wiel, daarna sprak de R6 zijn vermogen aan... Weg was die :). Hahaha
 
Terug
Bovenaan Onderaan