Honda Integra scooter-motor

Thx voor de info.
Ik heb zaterdag proef gereden op de Integra.
Op zicht viel het mij tegen, ik vond de motor erg raw en onrustig in de 6e versnelling In D rond de 90 a 100 km per uur.
Het gaat om Integra van 2014 met omgeveer 1300 km op de teller.
Is dit het karakter van de Integra of lag het gewoon aan de motor waar ik op gereden heb?
 
Thx voor de info.
Ik heb zaterdag proef gereden op de Integra.
Op zicht viel het mij tegen, ik vond de motor erg raw en onrustig in de 6e versnelling In D rond de 90 a 100 km per uur.
Het gaat om Integra van 2014 met omgeveer 1300 km op de teller.
Is dit het karakter van de Integra of lag het gewoon aan de motor waar ik op gereden heb?
Aan de integra dat los je op door in de S te rijden als je de D bij 90/100 km niet zo lekker vindt rijden. Maar een 2014 met 1300 km op de teller dat is wel bijzonder laag hij is nog nooit ingereden, dus daardoor ook nog wat rouw.
 
Klopt, vanaf de 60+ kilometer schakelt de Integra in de D modus al naar zijn 6e versnelling. Dit voelt inderdaad niet fijn. 1300 km is extreem weinig, maar ik geloof niet dat het rijgedrag/ motoloop nog drastisch zal veranderen.
 
Klopt, werkt goed en ziet er mooi uit. Ik heb hem via Ali gekocht. Schroefjes roesten snel, aan de binnenkant zag ik KTM staan. Kwalitatief verder ok, geen opspattend water :)
 
Hoi,
OK dat zou misschien ook kunnen passen op de forza 750 want de achterkant hiervan lijkt fel op die van jullie INTEGRA...
Maar zal nog lang moeten wachten eer ik mijn nieuwe mag gaan halen .... |(
 
Ik ben aan het kijken naar een integra 700 voor het “dagelijkse” werk.
Ik heb een crf1000 met dct voor het reiswerk, en een sh300 voor dagelijks.
Die SH wil ik inruilen op een integra 700.
Ik vind de dct geweldig, daarom een upgrade voor de scooter.
Voor de 750 moet ik teveel bijleggen. Dus het wordt een 700.
Wat zijn nu de wezenlijke verschillen tussen de 700 en de 750?
 
Goeiemorgen,
De 700 heeft minder beenruimte dan de 750 en als je dan 183 cm meet zoals ik dan kom je nogal vaak met de knie vooraan in botsing
bij het remmen ofzo en dat kan nogal ongemakkelijk zijn. Bij de 750 hebben ze dat aangepast en heb je veel meer ruimte en dus geen last meer van dit ongemak. Ook scheelt de cilinderinhoud meer dan je denkt, de 700 is namelijk maar 670cc groot en de 750 meet 745 cc. Ik heb nu de 750 (bj 2015) al vier jaar maar heb hiervoor de 700 gehad en het verschil voel je toch wel. De latere modellen vanaf 2016 hebben dan ook 3 verschillende modi voor de S-stand, andere uitlaat en verbeterde vering dacht ik. Vanaf 2018 hebben ze ook nog eens tractie-controle. Je ziet, hoe jonger je koopt hoe meer verschillen, hangt ervan af wat je wilt, maar ik zou toch voor de 750 gaan als ik jou was.
 
Jep, sluit ik mij bij aan. Het verschil in prijs is het overwegen waard. Daarnaast vind ik het lijnenspel van de 750 mooier. In beide gevallen zal je een goede stap maken in vermogen.

Mish
 
De sh300 is aan de voeten nogal nipt als je maat 45 hebt maar niet aan de knieën. De Integra 700 is echt een probleem aan de knieën. Zeker een proefrit alvorens te kopen, want je kan er net op passen maar tijdens het rijden merk je het pas als je knieën er vooraan tegen botsen.
 
Ze hebben trouwens niet voor niets dit verandert aan de Integra, het was een groot minpunt aan de 700. Kleinere personen zullen hier geen last van ondervinden maar die gaan dan weer last hebben van de toch niet geringe hoogte en het bijbehorende gewicht.
 
De sh300 is aan de voeten nogal nipt als je maat 45 hebt maar niet aan de knieën. De Integra 700 is echt een probleem aan de knieën. Zeker een proefrit alvorens te kopen, want je kan er net op passen maar tijdens het rijden merk je het pas als je knieën er vooraan tegen botsen.
Mijn maat 46 past onmogelijk bij de sh300, dus ik rij daarop als een stoere Harley boy met de voeten naar buiten 😬
Idd even testen bij de Integra. Ik schaar me onder de gemiddelde NL man met mijn lengte en postuur, dus ik ben heel blij met de waarschuwingen en tips!
 
Mijn maat 46 past onmogelijk bij de sh300, dus ik rij daarop als een stoere Harley boy met de voeten naar buiten 😬
Idd even testen bij de Integra. Ik schaar me onder de gemiddelde NL man met mijn lengte en postuur, dus ik ben heel blij met de waarschuwingen en tips!
Maar dat heeft dan ook een hele andere zithouding wat niet voor iedereen weggelegd is. Voor
mensen met wat een 'rugprobleem".........
Vandaar dat ik een NC 750 S DCT rijd. :]
 
Ik ben 1,80 m en vond nooit de goede zithouding op de Integra. Vooral de armhouding en schouders waren snel vermoeid...
Een ruime proefrit doet wonderen. Op mijn C400GT daarentegen kan ik uren rijden zonder problemen. 😉
 
Ik ben gaan kijken naar de integra, en hij is mee naar huis gegaan!
Ik heb veel km's gemaakt op mijn NC700X en ik miste het gemak en souplesse en vooral de zuinigheid van deze motor, maar niet de natte voeten.
De Integra rijdt bijna net zo soepel, maar ik merk wel het generatieverschil in de dct. Deze is iets minder subtiel dan de nieuwere generatie.
Voor mij is de integra wat meer "relaxed" om te rijden. Mijn benen passen "net" Met de motorbroek aan kom ik tegen de kuip, maar dat is voor mij niet storend.
Ik besef nu weer hoe mooi die parallel twin loopt. Heerlijk.
Ik ben er heel erg tevreden mee, het prijsverschil met de 750 neem ik daarom graag voor lief.
Nu kan ik gaan zoeken naar een bevestiging voor de tomtom 550
 
Ik ben gaan kijken naar de integra, en hij is mee naar huis gegaan!
Nu kan ik gaan zoeken naar een bevestiging voor de tomtom 550
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Voor de bevestiging van de tomtom kun je ook kijken of de originele Honda navigatiehouder "matched". Dan komt ie midden op het stuur.
 
Ik heb pas een Integra 750 2016 gekocht in Zwolle .
Op gehaald en meegenomen naar Italië en gelijk maar in de bergen getest .
 
Terug
Bovenaan Onderaan