Honda Integra scooter-motor

Na lang wikken en wegen toch tot aanschaf overgegaan van de Integra 750. Gaan zien of ik de ruimte ga missen. Motor was voorzien van handvatveerwarming wilde ik graag. Nu op zoek naar handkappen, en de extra voetsteunen.
Ook even kijken hoe en waar ik de Tom Tom plaats, zag op de kap op stuur voorbijkomen.
Gefeliciteerd 🥳 mijn navigatie zit in het midden
 

Bijlagen

  • 9C2E1B3A-2E59-494D-B9AA-A2EF86BEE137.jpeg
    9C2E1B3A-2E59-494D-B9AA-A2EF86BEE137.jpeg
    124,8 KB · Weergaven: 25
@Fredvans gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst hoop dat je nu meer geluk hebt en dat ze ervan afblijven.
Bedankt en de tijd zal het leren, ga het ze in ieder geval enorm moeilijk maken.
Gefeliciteerd 🥳 mijn navigatie zit in het midden
Bedankt, ik heb de TomTom en blijkbaar komt ie met die kit behoorlijk ver naar voren, zie allerlei aanpassingen in dit topic.
Ga er nog eens goed naar kijken. Zit bij jou wel erg netjes zo.
 
Heb er inmiddels 1 gevonden is alleen in het Italiaans maar voor wat betreft plaatjes kijken om e.e.a. te demonteren volstaat het.
 
Hoi Fred had het druk en vergeten te kijken naar de navi beugel 😬 nu net gekeken maar het zit zo strak/pas op elkaar dat ik het niet kan zien of de beugel direct op de plaat vast zit sorry 🥶
 
Fase 1 van de beveiliging tegen diefstal is gereed.
VINZ ART grondanker op poer gemonteerd, er is wat bloed zichtbaar maar is langs nagelriem open gehaald.
Lijkt wel of er een bloedbad heeft plaatsgevonden maar slaat nergens op.
Dag voordat ik de nieuwe aanwinst ophaal graaf ik hem in het trottoir, het is een standaard poer in formaat 30x30x30 (tegel) en niet te tillen.
Dat is dan ook de bedoeling.
 

Bijlagen

  • Vinz ART 4 grondanker (6).JPEG
    Vinz ART 4 grondanker (6).JPEG
    153,4 KB · Weergaven: 21
Dat zal dan zo'n 60 a 65 kg zijn waar het grondanker aan vast zit. Daar ga je niet zo snel mee aan de wandel. Triest dat je dit soort maatregelen moet nemen om je eigendom veilig te stellen tegen die klootzakken.
 
Geen idee van het gewicht maar is behoorlijk zwaar, is niet anders dus genoodzaakt maatregelen te nemen.(geneugten van de grote stad)
Er komt voor en achter een goed slot op, heb inmiddels ook een tracker aangeschaft (voor wat het waard is).
 
Dat zal dan zo'n 60 a 65 kg zijn waar het grondanker aan vast zit. Daar ga je niet zo snel mee aan de wandel. Triest dat je dit soort maatregelen moet nemen om je eigendom veilig te stellen tegen die klootzakken.
Niets is veilig ik heb het zelf meegemaakt een ART 5 ketting is in 6 seconden (vast gelegd op camera) door😱 ze gieten er vloeibare stikstof over de ketting heen uit een thermosfles en zetten er gelijk een betonschaar op en klaar, daarna schoven ze onder het midden een soort pomp wagentje er onder en weg zijn ze bij elkaar nog geen 30 seconden 😵‍💫🥴 dit was met 2 man.
 
Niets is veilig ik heb het zelf meegemaakt een ART 5 ketting is in 6 seconden (vast gelegd op camera) door😱 ze gieten er vloeibare stikstof over de ketting heen uit een thermosfles en zetten er gelijk een betonschaar op en klaar, daarna schoven ze onder het midden een soort pomp wagentje er onder en weg zijn ze bij elkaar nog geen 30 seconden 😵‍💫🥴 dit was met 2 man.
Met die vloeibare stikstof koelen ze de ketting sterk af zodat het materiaal bros wordt en gemakkelijk gebroken kan worden.
Maar waar halen die kerels die vloeibare stikstof vandaan?
Als particulier koop je niet zomaar vloeibare stikstof, dat is iets voor bedrijven. Maar blijkbaar als horeca-bedrijf kan je dat wel aankopen voor gebruik in de keuken. Dan moeten die kerels dat daar ergens vandaan halen.
 
Ongeacht de uitgekeerde bedragen (afhankelijk van bj enz.) is het gewoon heel vervelend.
Nu is het bij mij half november gebeurt, dan is aan het einde van motorseizoen. Ik reed altijd wel door zolang dit veilig kon. Als het midden of aan het begin van het seizoen gebeurd is het toch vervelender. Dus alles in het werk stellen om diefstal te voorkomen is mijn insteek.
 
Maar dan is startblokkering dus ook nutteloos? Als die kerels je scooter meenemen zou startblokkering (HISS) er toch voor moeten zorgen dat ze er niets mee kunnen. Zo niet dan moeten de fabrikanten hun huiswerk beter doen. Als startblokkering goed zijn werk doet dan heb je alleen aan de onderdelen nog wat. Met het geheel zou je eigenlijk niets kunnen doen. Blijkbaar is de startblokkering dus vrij eenvoudig te omzeilen. Niet best. Zo'n blokkering is best robuust te maken.
 
Ik was even wat gaan googelen en ik kwam deze site tegen: Startblokkering uitschakelen - Specialist op het gebied van km correctie
Blijkbaar kan je die startblokkering gewoon laten verwijderen. Lijkt me echt niet de bedoeling.
Aan de andere kant hebben die kerels je sleutel niet. Dus moeten ze niet alleen de startonderbreking laten verwijderen maar ook een nieuw contactslot (laten) plaatsen. Makkelijk is dat allemaal toch niet zou ik denken.
 
Eigenlijk te gek voor woorden. Dat hadden best wel beter dicht kunnen timmeren. Een aantal jaar geleden moest van de verzekering overal startblokkering op en het is alweer gekraakt. Zal wel een lekke in de dealer organisatie geweest zijn.
 
Ik zou verwachten dat je om een startblokkering te laten verwijderen tenminste via een factuur of een inschrijvingsdocument en identiteitskaart moet kunnen aantonen dat de scooter werkelijk jouw eigendom is. Hoeft blijkbaar niet dus.
Dat lijkt me niet koosjer.
 
Precies, dat zat ik ook te denken! Anderzijds, ik heb een louche familielid (aangetrouwd uiteraard) die ook tellerstanden kan terug draaien. Lijkt er op dat dit soort zaken niet bepaald beveiligd zijn. De dealers doen er zelf ook aan mee. Heb ooit een Jazz Hybrid gekocht bij een dealer die hem uit Duitsland had geïmporteerd met een zeer lage km stand. Ik kon later zien dat het dashboard open was geweest omdat niet alle nokken op hun plek zaten. Laat nu net bij Honda de tellerunit eruit moeten om de stand te wijzigen. Zolang de dealers zelf al corrupt zijn is elke beveiliging bij voorbaat lek. Dan zou je voor dit soort zaken rechtstreeks naar de importeur moeten en maar hopen dat die integer is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan