Honda Integra scooter-motor

Er stond er maar een die voor mij voldeed aan mijn wensen niet ouder dan mijn vorige uit 2016 lage kilometer stand 10/15000 en met 1 jaar garantie en de prijs niet meer dan €9000 en daar was er maar 1 van deze is uit 2018 met 13000km bredere ruit handvat verwarming ketting smeer systeem en topkoffer ben er blij mee😜
Dat is een mooie complete.
 
Gaaf hoor. Gefeliciteerd. Vertel er eens wat meer over als je wilt. Welke uitvoering is t.


Heee, de laatste dagen heb ik veel gelezen over de Integra. De X Adv heb ik overwogen, opvallend is dat de X Adv mij steeds minder aanspreekt. Daarbij praat je al heel snel over een bedrag met 5 getallen... De Integra ging het juist de andere kant op. Naarmate de jaren verstreken begon ik het model (met name de voorkant) mij steeds meer aan te spreken. Zeker in de uitvoering die ik nu heb gekocht. Scooter komt uit 2014 en is in 2016 vanuit Duitsland gekomen. Aanbod was en is nog steeds weinig, dit was volgens de vorige eigenaar de reden. De scooter is overgenomen in de uitvoering zoals hij nu is:
- grijs, persoonlijk vind ik dit een van de mooiere kleuren (samen met wit)
- sportuitlaat, door de 2 cilinder geeft dit echt een super mooi geluid.
- Laag en donker getint ruitje
- Kort achterspatbord.


Ik overweeg het volgende:
- Laag achterwiel spatbord (afhankelijk of er water opspat)
- Standaard 39t vervangen voor 41t.

Gisteren proefritje gereden, wat een beleving! De vorige eigenaar reed mee met zijn T-Max 530 incl Malossi variateur en tuningbox. Even snel, maar compleet anders. De T-Max volop in de toeren, bijna vergelijkbaar met een 2 takt. De Integra daarentegen als een wolf in schaapkleding met hele doffe zware klappen erachteraan. Tot de 80km misschien een lichte voorsprong T-Max?, na de 80 km kom je op het terrein van de Integra. Komma werk, in de praktijk even snel. Wisselen van Drive naar Sport en van automaat naar handgeschakeld, wat een feest is dit zeg!

In vergelijking met mijn vorige motor (Honda Deauville) is de Integra echt een verademing. Voelt helemaal niet zwaar en is opvallend lichtvoetig. De kracht zit wel in het grootste gemak waarmee de 2 cilinders de Integra voortstuwen. Zonder te beseffen zit is in een paar seconden op de 80 km. De X

Afgelopen zaterdag naar een dealer in Nijmegen gegaan. Mooie Integra voor een acceptabele prijs. Kon er zelfs een winterprijs van maken. Maar ik vond de scooter niet 100% fris. Te slordig mee omgegaan.... Integra laten staan.

Degene die ik heb gekocht heeft 15000 km op de teller staan en is helemaal fris. Geen krasje te bekennen en een goed/ eerlijk verhaal. Vorige jaar nieuwe banden erop en originele spullen worden erbij geleverd. Prijs is altijd leuk om te weten. Ik heb er 5850,- voor betaald. Prima prijs, waar de verkoper en ik tevreden over zijn. :)
 
Heee, de laatste dagen heb ik veel gelezen over de Integra. De X Adv heb ik overwogen, opvallend is dat de X Adv mij steeds minder aanspreekt. Daarbij praat je al heel snel over een bedrag met 5 getallen... De Integra ging het juist de andere kant op. Naarmate de jaren verstreken begon ik het model (met name de voorkant) mij steeds meer aan te spreken. Zeker in de uitvoering die ik nu heb gekocht. Scooter komt uit 2014 en is in 2016 vanuit Duitsland gekomen. Aanbod was en is nog steeds weinig, dit was volgens de vorige eigenaar de reden. De scooter is overgenomen in de uitvoering zoals hij nu is:
- grijs, persoonlijk vind ik dit een van de mooiere kleuren (samen met wit)
- sportuitlaat, door de 2 cilinder geeft dit echt een super mooi geluid.
- Laag en donker getint ruitje
- Kort achterspatbord.


Ik overweeg het volgende:
- Laag achterwiel spatbord (afhankelijk of er water opspat)
- Standaard 39t vervangen voor 41t.

Gisteren proefritje gereden, wat een beleving! De vorige eigenaar reed mee met zijn T-Max 530 incl Malossi variateur en tuningbox. Even snel, maar compleet anders. De T-Max volop in de toeren, bijna vergelijkbaar met een 2 takt. De Integra daarentegen als een wolf in schaapkleding met hele doffe zware klappen erachteraan. Tot de 80km misschien een lichte voorsprong T-Max?, na de 80 km kom je op het terrein van de Integra. Komma werk, in de praktijk even snel. Wisselen van Drive naar Sport en van automaat naar handgeschakeld, wat een feest is dit zeg!

In vergelijking met mijn vorige motor (Honda Deauville) is de Integra echt een verademing. Voelt helemaal niet zwaar en is opvallend lichtvoetig. De kracht zit wel in het grootste gemak waarmee de 2 cilinders de Integra voortstuwen. Zonder te beseffen zit is in een paar seconden op de 80 km. De X

Afgelopen zaterdag naar een dealer in Nijmegen gegaan. Mooie Integra voor een acceptabele prijs. Kon er zelfs een winterprijs van maken. Maar ik vond de scooter niet 100% fris. Te slordig mee omgegaan.... Integra laten staan.

Degene die ik heb gekocht heeft 15000 km op de teller staan en is helemaal fris. Geen krasje te bekennen en een goed/ eerlijk verhaal. Vorige jaar nieuwe banden erop en originele spullen worden erbij geleverd. Prijs is altijd leuk om te weten. Ik heb er 5850,- voor betaald. Prima prijs, waar de verkoper en ik tevreden over zijn. :)
Heee, de laatste dagen heb ik veel gelezen over de Integra. De X Adv heb ik overwogen, opvallend is dat de X Adv mij steeds minder aanspreekt. Daarbij praat je al heel snel over een bedrag met 5 getallen... De Integra ging het juist de andere kant op. Naarmate de jaren verstreken begon ik het model (met name de voorkant) mij steeds meer aan te spreken. Zeker in de uitvoering die ik nu heb gekocht. Scooter komt uit 2014 en is in 2016 vanuit Duitsland gekomen. Aanbod was en is nog steeds weinig, dit was volgens de vorige eigenaar de reden. De scooter is overgenomen in de uitvoering zoals hij nu is:
- grijs, persoonlijk vind ik dit een van de mooiere kleuren (samen met wit)
- sportuitlaat, door de 2 cilinder geeft dit echt een super mooi geluid.
- Laag en donker getint ruitje
- Kort achterspatbord.


Ik overweeg het volgende:
- Laag achterwiel spatbord (afhankelijk of er water opspat)
- Standaard 39t vervangen voor 41t.

Gisteren proefritje gereden, wat een beleving! De vorige eigenaar reed mee met zijn T-Max 530 incl Malossi variateur en tuningbox. Even snel, maar compleet anders. De T-Max volop in de toeren, bijna vergelijkbaar met een 2 takt. De Integra daarentegen als een wolf in schaapkleding met hele doffe zware klappen erachteraan. Tot de 80km misschien een lichte voorsprong T-Max?, na de 80 km kom je op het terrein van de Integra. Komma werk, in de praktijk even snel. Wisselen van Drive naar Sport en van automaat naar handgeschakeld, wat een feest is dit zeg!

In vergelijking met mijn vorige motor (Honda Deauville) is de Integra echt een verademing. Voelt helemaal niet zwaar en is opvallend lichtvoetig. De kracht zit wel in het grootste gemak waarmee de 2 cilinders de Integra voortstuwen. Zonder te beseffen zit is in een paar seconden op de 80 km. De X

Afgelopen zaterdag naar een dealer in Nijmegen gegaan. Mooie Integra voor een acceptabele prijs. Kon er zelfs een winterprijs van maken. Maar ik vond de scooter niet 100% fris. Te slordig mee omgegaan.... Integra laten staan.

Degene die ik heb gekocht heeft 15000 km op de teller staan en is helemaal fris. Geen krasje te bekennen en een goed/ eerlijk verhaal. Vorige jaar nieuwe banden erop en originele spullen worden erbij geleverd. Prijs is altijd leuk om te weten. Ik heb er 5850,- voor betaald. Prima prijs, waar de verkoper en ik tevreden over zijn. :)
 
De Honda is binnen.
Integra 2.jpg
Integra 1.jpg
Integra 3.jpg
 
Mooi Machien. Ik had de matzwarte met rode bies. Gelijk bij het afhalen had ik de GIVI verhoogde ruit laten plaatsen door de dealer. Vandaar dat ik nog een originele splinternieuwe in de doos ruit heb voor de Integra 750 ( Bouwjaar 2014)
 
Mooi, ik heb normaal ook altijd een hoge ruit gehad. Nu is de ruit een stuk lager, wind valt mee. Wellicht voor later een keer. Ik ben benieuwd hoe hoog jouw ruit is.

Mish
 
Ziet er goed uit mish,persoonlijk ivm woonwerk zou ik er een topkoffer op willen. Is de zithouding toch ook wel wa ontspannend. Staan er inderdaad niet veel te koop zag ik op internet. Wel een uitvoering zwart met rode bies en goudkleurige wielen,ook wel mooi zo op de fotos..
 
Gefeliciteerd met de Honda ! Veel plezierige en veilige kilometers gewenst.

Beetje shuffelen met je kenteken en er staat “M1SH”
 
Mooie brommert en gaat hij ook aan de stekker wist niet dat het al zover was bij Honda 🤣🤣heel veel plezier en veilige kilometers ik weet zeker dat je gaat genieten🤪
 
Gefeliciteerd met de Honda ! Veel plezierige en veilige kilometers gewenst.

Beetje shuffelen met je kenteken en er staat “M1SH”


Hahaha, Mish, had dit nog niet gezien!

Bedankt voor de afmeting van de ruit. De standaard ruit heb ik, twijfel over de verhoogde ruit. Eigenlijk is dit ook wel ok.

De motor rijdt zo ontzettend fijn, wat een karakter zeg! Niet te vergelijken met de Piaggio, dit bedoel ik ook echt. Niet te vergelijken, gewoon heel anders. Hiervoor even een Honda Deauville gehad, dit is wel te vergelijken. Echter rijdt de Integra zoveel prettiger. Lichter, wendbaarder en soepeler. Wel weer ketting smeren en minder bagageruimte. Misschien koop ik wel motortassen voor die ene keer dat ik het nodig heb.

Wat echt minder goed is, is het zadel. Ik zit er waardeloos op. Het is schuin gemaakt waardoor ik niet goped zit. Zal snel een aftersales zadel kopen of een adres vinden die mijn huidige zadel kan aanpassen.

Verder dik en dik tevreden.

M
 
Met een 300cc is dit zeker een prestatie. Met een 750cc 1:28 rijden zeker ook. Wat een geweldige fiets zeg, helemaal goed.
 
Gefeliciteerd met je nieuwe scoot Mish.
Zal allemaal wel goed uitkomen met jou lengte :)
Ook mooi om te zien dat de achterkant er al vanaf is gehaald.
Ik zie het alleen niet goed op de foto, maar waar zit het achterlicht nou?

Misschien kan je op zo'n Integra ook steppies zetten?
Met steppies is echt fijn rijden je vergeet dan al snel de voetplanken, en balans-technisch voelt
het aan alsof het zo zou moeten zijn.
Op de X-ADV avonturenfiets is het in ieder geval een extra toevoeging waar iedereen van zegt dat het verplichte kost is.

Mvg. Jan

edit:
even gezocht, en kan niet zo snel steppies vinden.
Misschien dat het niet kan op Integra.
 
Laatst bewerkt:
He Jan,
Bedankt voor je reactie. Het is echt een heerlijke scooter. In tegenstelling tot andere rijders vind ik de tandwiel verhouding wel prima zo. Juist de rustige loop en aan de onderkant het gestamp aanvoelen spreek mij aan :) De Beverly was een heerlijke scooter, dit gaat veel meer richting motor. Beide hebben hun kwaliteiten, maar dit zal ook een blijvertje zijn. Echt een motorfiets voor mij. Wel jammer van de beperkte opbergruimte, heb geen zin in koffers ed. Zelf vind ik het fijn dat mijn benen naar voren kan steken, stepjes spreken mij wat minder aan. Met name de hoek van mijn benen gaat bij mij irriteren. Misschien door mijn lengte van 1.93?

Maar goed. Er zit een klein achterlichtje op. Zelf vind ik het niet helemaal... Maar prima zo. Mij lijkt het juist mooi als het achterlicht in de kont verwerkt zit. Even gekeken, een kleine 300 euro... Laat maar even zo...:)

Ik wel wel een Shad buddy gekocht, het originele zadel zit echt niet lekker. De eerste buddy van de Beverly zat perfect, de buddy van het nieuwe model vons ik al een stuk minder.

We gaan het zien, ben heel blij met de Integra. Mensen spreken mij zelfs aan. Waaauw. :)
 
Ok, bedankt. Vandaag nog een heerlijke tocht gemaakt. Inderdaad rij ik meestal in de D modus, heerlijk in het onder gebied tokkelen. Ik rij wel veel snelweg voor mijn werk, alles boven de 1:25 is echt al heel mooi. Top.
 
Bij Ali een achterspatbord (staat KTM aan de binnenkant...) en bij Ebay UK Honda stickers voor de velg gekocht.
IMG_20191116_122412411_HDR.jpg
IMG_20191116_122437753.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan