Honda is een echt vrouwenmerk?

Iedereen die met een misdadige rotgang wegtrekt bij het stoplicht benut deze.
Hoe lang je daar gebruik van maakt is aan jou😂

Een vrouw weegt de helft van een volwassen man.
Dus om dat te compenseren heb je ongeveer 15-20 pk extra nodig om dezelfde pk/gewichtsverhouding te krijgen.
Dus 600cc of 750cc.
De helft van een volwassen man? Grapjas. Mochten ze willen.

Het zou toch mooi zijn als we in de toekomst S, M en L maten van handgrepen als optie kunnen bestellen.

En bv plaatsing van het stuur voor korte, medium en langere armen?
Ipv dat geklooi met stuurverhogers en de beperking van de kabellengtes.

Als vrouw voor mij is nu bijna alles een maatje te groot.

Zes jaar geleden bij een offroad training was er alleen mannen kleding aanwezig.
Ik had 3 paar sokken aan in de veel te brede laars. Kon de knie en armpads niet strak genoeg zetten. En reed met een kinderhelm op.

Ik viel, elleboog beschermer gleed weg en ik heb wekenlang met een gekneusde elleboog gelopen.
Kreeg bij een later evenement de kans iemand van het management te spreken. Liet hem de foto's en het jaar daarna hadden ze kleinere helmen en dameslaarzen geregeld. En die zaten wel goed.

Pas vorig jaar heb ik voor het eerst beter passende handschoenen gevonden (van Richa) voor op de weg hier, zomer en winter.

Waardoor ik niet standaard een leeg gedeelte vinger over hou van 1 of 2 cm. En betere grip en warmere handen heb. Hoewel de stijfheid van de winter handschoenen een uitdaging blijft.

Het heeft me ruim 20 jaar gekost om passende dameshandschoenen te vinden!

Dus ja, ik hoop dat alle fabrikanten werk gaan maken om van de "gemiddelde man maat" af te komen van hun motoren.

Nu het over die hendels gaat, zoek ik juist een merk wat motoren maakt voor grote klauwen. Ielige stuurtjes altijd. Mijn handen zijn veel te groot.
Probeer een setje grip-puppies.. Die maken het e.e.a. wat breder wat veel fijner werkt. Heb ze ook al op wat motoren gehad.

Probeer een setje grip-puppies.. Die maken het e.e.a. wat breder wat veel fijner werkt. Heb ze ook al op wat motoren gehad.
Ik moest ze even googlen 😊.

Gaan die dingen niet over je ‘gewone’ handvatten glijden, of moet je ze vastzetten?

Ik moest ze even googlen 😊.

Gaan die dingen niet over je ‘gewone’ handvatten glijden, of moet je ze vastzetten?
Is al een tijdje geleden want op de huidige motor heb ik ze niet. Meen te herinneren dat ik ze gewoon eroverheen had geschoven terwijl je wat perslucht eronder blaast. Geen verdere lijm/bevestiging nodig.

Scheelt ook veel in trillingen van het stuur e.d.

Edit: pluspuntje is dat je het standaard handvat niet verslijt; best prijzig zijn die dingen van BMW met ingebouwde handvatverwarming.

Zoiets heb ik. Bij Louis heb je sleeves die over de handvaten gaan.

Voor de goldwing ga ik iets zoeken wat er sjieker uit ziet.

Dus ja, ik hoop dat alle fabrikanten werk gaan maken om van de "gemiddelde man maat" af te komen van hun motoren.
Dat fabrikanten wat meer mogelijkheden gaan bieden voor variatie zou geen kwaad kunnen hoewel ik niet verwacht dat er sturen met een kleinere diameter komen.
Bovendien lost het niet jouw "probleem" op, de bediening van gashendel en voorrem zijn gewoon niet ontworpen om tegelijk bedient te worden,via 1 hand.

• Leuk
Waarderingen: Esta
Lijkt me ook een aardige opgave voor een fabrikant. Ik ben de 'standaard' 1.80m van mijn generatie maar de generaties na mij vinden 1.80 alweer klein. Die gaan richting de 2 meter. Dan heb je uiteraard nog de verschillen tussen de man en vrouw. En de lengte-verschillen tussen het noorden en zuiden van Europa en Azië. Bij de Amerikanen zit het verschil meer in de breedte, dat is minder erg op de motor. De fabrikanten lopen natuurlijk wat achter op die ontwikkelingen dus ik zit met mijn 1.80 (voorlopig nog) vrij goed. In een auto kun je tenminste nog van alles instellen. Op de motor valt weinig in te stellen en dat wordt wel tijd. Zover ik weet is BMW het enige merk dat daar een beginnetje mee heeft gemaakt. Bij de R850R van 25 jaar geleden kon je het zadel al verstellen in 3 hoogtes.
Overigens loop je bij auto's ook tegen limieten. Mijn moeder is 1,46m en daar zijn aanpassingen voor nodig. Ik denk dat het boven de 2m ook lastig wordt.

Lijkt me ook een aardige opgave voor een fabrikant. Ik ben de 'standaard' 1.80m van mijn generatie maar de generaties na mij vinden 1.80 alweer klein. Die gaan richting de 2 meter. Dan heb je uiteraard nog de verschillen tussen de man en vrouw. En de lengte-verschillen tussen het noorden en zuiden van Europa en Azië. Bij de Amerikanen zit het verschil meer in de breedte, dat is minder erg op de motor. De fabrikanten lopen natuurlijk wat achter op die ontwikkelingen dus ik zit met mijn 1.80 (voorlopig nog) vrij goed. In een auto kun je tenminste nog van alles instellen. Op de motor valt weinig in te stellen en dat wordt wel tijd. Zover ik weet is BMW het enige merk dat daar een beginnetje mee heeft gemaakt. Bij de R850R van 25 jaar geleden kon je het zadel al verstellen in 3 hoogtes.
Overigens loop je bij auto's ook tegen limieten. Mijn moeder is 1,46m en daar zijn aanpassingen voor nodig. Ik denk dat het boven de 2m ook lastig wordt.
:Eens: maar zodra je over inclusiviteit begint voor mensen die iets afwijken van het gemiddelde van maar één bepaalde, incomplete doelgroep krijg je weer van die domme gekscherende opmerkingen en mensen die denken dat ze 'grappig' zijn en 'waar is het voor nodig'.

Alsof iedereen hetzelfde is.

Veel mannen in dit topic met een mening O-)

Vrouwen zijn anders dan mannen en op deze aarde zijn is alle mensen ongeveer zo'n 50% vrouw.

Prima om te kijken hoe je daar als motorproducent geld aan kunt verdienen en de markt kunt bedienen.
Honda begon daar lang geleden al mee. De CB350 Four werd als vrouwenmotor in de markt gezet voor degenen voor woe de CB400 Four wat te extreem was.

Vrouwen motoren zijn niet perse roze of blingbling maar met net even wat aanpassingen in hoogte of breedte van het zadel voor een grotere doelgroep geschikt.

Klopt, het lijkt alleen of Honda niet zoveel marktonderzoek heeft gedaan. De Rebel schijnt op dames gericht te zijn maar, volgens mij, gaan veel jonge vrouwen (net als veel jonge mannen) voor sportievere motoren.

Over hendels gesproken.
Als je een standaard remhendel en deze staat versteld op de kortste stand. Zijn er dan nog meer manieren om de hendel dichter naar het handvat te krijgen zonder dat de werking daarvan beïnvloed wordt?

Zelf ben ik ook als "man" zijnde maar 1,64 en kan dus net niet trail braken met de voorrem. Moet met te veel mijn hand van het gas afhalen om de hendel beet te pakken.

Je hebt natuurlijk kortere remhendel maar die zij ln niet per se meer gebogen

• Eens
Over hendels gesproken.
Als je een standaard remhendel en deze staat versteld op de kortste stand. Zijn er dan nog meer manieren om de hendel dichter naar het handvat te krijgen zonder dat de werking daarvan beïnvloed wordt?

Zelf ben ik ook als "man" zijnde maar 1,64 en kan dus net niet trail braken met de voorrem. Moet met te veel mijn hand van het gas afhalen om de hendel beet te pakken.

Lijkt me dat het dan lastig wordt.
Je hebt ook nog zo iets als kracht keer arm.
Met kolenschoppen kan je meestal harder knijpen dan met de madurodam versie.

Honda :}
IMG_5138.jpeg

Over hendels gesproken.

Dat kan wel, met een kunststof hamer. Demonteer de hendel, leg hem zodanig op een plank dat hij na slaan minder gebogen wordt dan normaal, en leef je uit.

Lijkt me dat het dan lastig wordt.
Je hebt ook nog zo iets als kracht keer arm.
Met kolenschoppen kan je meestal harder knijpen dan met de madurodam versie.
Ja dat is dus het punt. Hebben vrouwen neem ik aan ook last van.
En die Japanners ook neem ik aan want die zo'n ook geen 1,80m.

Dat kan wel, met een kunststof hamer. Demonteer de hendel, leg hem zodanig op een plank dat hij na slaan minder gebogen wordt dan normaal, en leef je uit.

Ja, dat wil ik dus niet proberen, want wil het zo goed mogelijk, waar mogelijk, origineel houden.

Maar vrouwen moeten dat probleem ook hebben.

De vrouw wilt ooit motor gaan rijden.
Vol vermogen en sportief, probleem is dat ze 1,50m is :')

Ja dat is dus het punt. Hebben vrouwen neem ik aan ook last van.
En die Japanners ook neem ik aan want die zo'n ook geen 1,80m.

Ja, dat wil ik dus niet proberen, want wil het zo goed mogelijk, waar mogelijk, origineel houden.

Maar vrouwen moeten dat probleem ook hebben.

De vrouw wilt ooit motor gaan rijden.
Vol vermogen en sportief, probleem is dat ze 1,50m is :')

Dit probleem had ik dus ook toen ik off road training ging doen.
Op de weg is het ook irritant dat je vingerlengte tekort komt.

Ik had het eerder in dit topic ook over gepost.

En zou de motorfabrikanten sieren als ze keuze maten zouden hebben voor dingen als dikte handgrepen, afstand tot de hendels, stuurbreedte, afstand tot het stuur, zadelbreedte en hoogte etc.

#droomt ook nog steeds van brillen met kortere brillenpoten en handschoenen voor korte vinger mensen 😉

Dit probleem had ik dus ook toen ik off road training ging doen.
Op de weg is het ook irritant dat je vingerlengte tekort komt.

Ik had het eerder in dit topic ook over gepost.

En zou de motorfabrikanten sieren als ze keuze maten zouden hebben voor dingen als dikte handgrepen, afstand tot de hendels, stuurbreedte, afstand tot het stuur, zadelbreedte en hoogte etc.

#droomt ook nog steeds van brillen met kortere brillenpoten en handschoenen voor korte vinger mensen 😉
Dat laatste loopt mijn vrouw ook tegenaan. De hand zit dan goed, maar dan heeft ze van die losse vingertopjes.
Uiteindelijk heeft ze een Alpinestars Stella Copper handschoen in de kleinste maat (volgens mij XXS? of XS) en daar zit het nog niet helemaal top, maar wel echt stukken beter.
Probleem is dat er heel weinig smaken zijn. Dus racehandschoenen kunnen al bijvoorbeeld niet. Daar past ze gewoon fysiek niet in wat we tot nu toe gepast hebben.

Schoenen valt gelukkig mee, maar broeken is ook altijd een dingetje. Zelfde als jasjes, mouwlengtes zijn te lang :/

• Leuk
Dat laatste loopt mijn vrouw ook tegenaan. De hand zit dan goed, maar dan heeft ze van die losse vingertopjes.
Uiteindelijk heeft ze een Alpinestars Stella Copper handschoen in de kleinste maat (volgens mij XXS? of XS) en daar zit het nog niet helemaal top, maar wel echt stukken beter.
Probleem is dat er heel weinig smaken zijn. Dus racehandschoenen kunnen al bijvoorbeeld niet. Daar past ze gewoon fysiek niet in wat we tot nu toe gepast hebben.

Schoenen valt gelukkig mee, maar broeken is ook altijd een dingetje. Zelfde als jasjes, mouwlengtes zijn te lang :/
Wat te lang is kan simpel worden ingekort.
Verlengen wat te kort is is toch wel een dingetje....

Terug
Bovenaan Onderaan