Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het domi blok is een goede basis. Jammer dat de geluids en emissie eisen hem terug naar 35 pk brengen, maar een TM carbje en een leuk uitlaatje doen wonderen tot boven de 50 pk
Dat lukt met de huidige geluids en emissie eisen niet meer. Alleen met vloeistof koeling lukt dat.Ja, maar dat moeten ze standaard doen. Je legt al een flinke zak geld neer voor zoiets...
Dacht dat de luchtgekoelde Dominator blokken niet zo goed waren ? Las ooit eens dat ze vrij snel konden warmlopen. Maar wie weet was dat wel een sukkel die ermee in de file bleef staan.. dat soort mensen bestaan ook nog wel eens
ro...aangezien ik binnenkort mn blok ook weer in elkaar heb...kun je even (wel offtopic) in het kort vertellen hoe ik dat ding goed ontlucht? ...heb wel een idee...maar hoe meer info hoe beter...ben als de dood dat mn blok olietekort krijgt.
Het gaat vooral om de leiding die onderaan het frame vast zit. Die is te nauw om een luchtbel langs de olie te laten. Het makkelijkst ontluchten is dus olie in je frame gieten, de leiding bij je blok een stukje loshalen tot er flink olie uit stroomt en dan vastzetten.
Controleren of ie goed ontlucht is doe je door de leiding die naar je kop gaat tijdens stationair draaien ietsje te lossen. Komt daar direct een golf olie uit, dan is het goed.
Als het niet goed is, moet je op de moeilijke manier ontluchten. Daarvoor moet je met olie in je frame en alles aangesloten je oliepomp even een stukje loshalen, tot daar de olie achter vandaan begint te stromen. Dan de oliepomp even tegen de klok in draaien en kijken of er olie gepompt wordt. Nog beter gaat het door eerst de losse oliepomp te vullen met olie. gelukkig werkt de eerste methode in 9 van de 10 gevallen al.
Wel vreemd trouwens dat ze niet de CRF pakken als basis, die wordt toch veel gebruikt door zelfbouwers.
(Op vakantie in Itaië heb ik zelfs een HM 450 gezien, een door HM Moto omgebouwde CRF450..mooi!)
plaatje van de uitlaten
Ik hoop het, je hebt injectie, dus makkelijk sleutelen aan het vermogen zit er niet bij ben ik bang.