Honda Magna 84' vonkt niet.

Lenny87

MF'er
22 jan 2021
61
9
Utrecht
Instagram
Hallo MF'ers!

Ik heb een Honda Magna VF 750 C uit 1984 en hij vonkt niet. Dit is mijn eerste motor ik ben best handig maar electronica in een motor is enigsinds nieuw voor me.

De cabarateurs zijn schoon de bobines zijn nieuw maar ze krijgen geen stroom. De massa is goed want als ik mijn multimeter + op de accu zet en - op het blok krijg ik 12,85 volt. Er zit ook een nieuwe accu in.

Het contactslot deed moeilijk maar na flink wat remreiniger in het slot doet hij het weer. Ik weet dat de bobines stroom krijgen vanaf het contactslot zou hier het probleem kunnen zitten? Of de killswitch? De motor heeft 2 jaar buiten stil gestaan bij de vorige eigenaar. Wat kan ik het beste doen? BVD!
 

Bijlagen

  • 20210122_162748.jpg
    20210122_162748.jpg
    523,5 KB · Weergaven: 16
Zijn alle zekeringen heel?
Heb je gecontroleerd of er spanning staat op de zwart/witte draad die aan de bobines zit (terwijl de motor op contact staat)?

Als dat niet het geval is en zekeringen zijn heel, dan zou ik de kilswitch nalopen.

Als het contactslot niet goed de spanning inschakelt, dan doet meestal de overige elektronica zoals de koplamp het ook niet.
 
Hey supervaags, Alle zekeringen zijn heel en de verlichting werkt gewoon. Hij geeft 0 v op de voeding naar de bobines ook als ik start. Dan ga ik zo de killswitch eraf halen en is grondig onderzoeken en schoonmaken. Bedankt voor je antwoord. Gr.
 
Hallo MF'ers!

Ik heb een Honda Magna VF 750 C uit 1984 en hij vonkt niet. Dit is mijn eerste motor ik ben best handig maar electronica in een motor is enigsinds nieuw voor me.

De cabarateurs zijn schoon de bobines zijn nieuw maar ze krijgen geen stroom. De massa is goed want als ik mijn multimeter + op de accu zet en - op het blok krijg ik 12,85 volt. Er zit ook een nieuwe accu in.

Het contactslot deed moeilijk maar na flink wat remreiniger in het slot doet hij het weer. Ik weet dat de bobines stroom krijgen vanaf het contactslot zou hier het probleem kunnen zitten? Of de killswitch? De motor heeft 2 jaar buiten stil gestaan bij de vorige eigenaar. Wat kan ik het beste doen? BVD!
Ik moet even offtopic. Mijn contactslot is kapot. Nu lees ik hier dat jij het hebt opgelost met remmenreiniger. Direct geprobeerd en hij is weer als nieuw! 👍Mijn dank voor de gouden tip! Sorry voor de onderbreking.
 
haal de bougiedop eens van de bougiekabel af. Houdt de bougiekabel aan het frame/blok tijdens het starten? Zie je dan wel een vonk? Volgende stap is om de bougiekabel 1 cm van het frame/blok af te houden, je zou dan ook nog een vonk moeten kunnen zien?
 
haal de bougiedop eens van de bougiekabel af. Houdt de bougiekabel aan het frame/blok tijdens het starten? Zie je dan wel een vonk? Volgende stap is om de bougiekabel 1 cm van het frame/blok af te houden, je zou dan ook nog een vonk moeten kunnen zien?
Gedaan! Ik zie geen vonk nee. :/ maar kan het zijn dat hij er wel is maar dat ik hem niet zie? Dat hij niet sterk genoeg is?
 
SDC11443.JPG


Asjeblieft, maar wel even de olie aftappen en zet de aftapplug niet al te vast want hij zit in het aluminium. Persoonlijk heb ik door de plug een gaatje geboord en hem gezekerd met metaaldraad naar de uitlaat.

Succes.
 

Bijlagen

  • SDC11496.JPG
    SDC11496.JPG
    231,3 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan