• Hallo,

    Je ziet deze melding omdat je onze banners blokkeert. Motor-Forum kan alleen maar bestaan dankzij inkomsten uit advertenties. Vandaar ons verzoek om Motor-Forum te "whitelisten" in je bannerblocker.

Honda magna bobber v45 wordt heet

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
4.947
42
50
wezemaal
#27
Een VF750C is een supermagna en die was er nog niet in 1982.

Overigens heb ik het nooit onderzocht, maar op het KV reservoir van mijn Magna's zit een gewoon klemdopje en ik denk daarom dat het systeem niet met overdruk werkt.
VF750C was de chopperversie met Honda's eerste V4 750 en is uitgekomen in 1982. Dat was geen Supermagna maar een gewone Magna. VF750C 1982 - Google zoeken:

kv reservoir vs radiator ??? Radiator 84 for 1984 VF700C AC | USA sales region, , 13698314-788485

en ik ben nog nooit een waterkoelsysteem tegen gekomen dat niet onder druk stond. en al helemaal zeker niet op eendert welke japanner. die zijn slim genoeg.
 
#30
Alleen een dun slangentje wat normaal opgevangen wordt door t expansie vat hangt nu gewoon los.
Dat is normaal dat dat dan overloopt wanneer hij warm wordt. Water/koelvloeistof zet nu eenmaal uit bij verwarmen. Vandaar ook de functie van een expansievat--> opvangen van expanderend water en weer terugvoeren wanneer dit weer afkoelt. Dit is NOODZAKELIJK voor het goed functioneren van het systeem.
 
16 mei 2018
22
0
21
IJMUIDEN
#31
Dat is normaal dat dat dan overloopt wanneer hij warm wordt. Water/koelvloeistof zet nu eenmaal uit bij verwarmen. Vandaar ook de functie van een expansievat--> opvangen van expanderend water en weer terugvoeren wanneer dit weer afkoelt. Dit is NOODZAKELIJK voor het goed functioneren van het systeem.

Dat wordt even kijken hoe ze dit bij andere bobbers hebben gedaan. Geen ruimte voor een expansievat
 

supervaags

( ͡☉ ͜ʖ ͡☉)
26 mrt 2006
658
33
lochem
#32
Ik heb bij mijn verbouwde magna een los kannetje aan de radiateur geschroefd.

Ze staan erom bekend flink heet te kunnen worden, een goed functionerend koelsysteem is daarom wel vrij noodzakelijk idd.
 

Han S

MF veteraan
11 apr 2015
5.716
699
#34
VF750C was de chopperversie met Honda's eerste V4 750 en is uitgekomen in 1982. Dat was geen Supermagna maar een gewone Magna. VF750C 1982 - Google zoeken:

kv reservoir vs radiator ??? Radiator 84 for 1984 VF700C AC | USA sales region, , 13698314-788485

en ik ben nog nooit een waterkoelsysteem tegen gekomen dat niet onder druk stond. en al helemaal zeker niet op eendert welke japanner. die zijn slim genoeg.
Je hep gelijk. Ik had toevallig het kentekenbewijs van mijn SM voor me liggen en daarop staat VF 750 C, dus dacht ik dat alleen de SM onder die noemer valt, maar dat is niet zo.
 

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
35.846
1.012
www.snelmotoren.nl
#42
Dat is normaal dat dat dan overloopt wanneer hij warm wordt. Water/koelvloeistof zet nu eenmaal uit bij verwarmen. Vandaar ook de functie van een expansievat--> opvangen van expanderend water en weer terugvoeren wanneer dit weer afkoelt. Dit is NOODZAKELIJK voor het goed functioneren van het systeem.
nee hoor, werkt ook zonder expansie vat prima wanneer de radiator het hoogste deel van het koelsysteem is. Dan zit er alleen koud wat lucht bovenin de radiator. Soms zit echter de thermostaat in die luchtbel en kan het verkeerd gaan.
 
16 mei 2018
22
0
21
IJMUIDEN
#43
nee hoor, werkt ook zonder expansie vat prima wanneer de radiator het hoogste deel van het koelsysteem is. Dan zit er alleen koud wat lucht bovenin de radiator. Soms zit echter de thermostaat in die luchtbel en kan het verkeerd gaan.

Het is wel t hoogste deel van t systeem. Maar heb een aluminium tankje bestelt die ik er toch voor de zekerheid er tussen zet. Gelijk alles goed doen
 
#44
nee hoor, werkt ook zonder expansie vat prima wanneer de radiator het hoogste deel van het koelsysteem is. Dan zit er alleen koud wat lucht bovenin de radiator. Soms zit echter de thermostaat in die luchtbel en kan het verkeerd gaan.
Geloof me zot, ik snap wat je bedoelt, maar ik ken deze motoren goed genoeg om te weten dat dat hier niet goed gaat.