Honda magna doet opeens niks meer

Marcel 123

Rookie
5 dec 2021
10
0
Hoi

Ik ben bezig met een honda magna v45 750cc uit 82 ' nu zit ik met een probleem ,en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Als ik de motor wil starten gebeurt er echt helemaal niks meer ,als ik op het start knopje druk hoor ik geen tik van het relais ,de start motor draait ook niet rond , aandrukken wil wel. hoe kom ik erachter wat het probleem is en of wat er stuk is
 
Als hij versleten is, doet hij het na 8 weken aan de lader nog niet.
Gebruik een multimeter als je meer wilt weten.
 
Heb net de accu doorgemeten hij heeft 12.3 aan is is de accu aan vervanging toe ?
 
Zou eerst wat meer over de motor vertellen je schrijft dat je bezig bent met een motor.
Hebt je de motor pas heeft deze lange tijd stil gestaan.
 
12.3V zal nog net gaan, maar het ligt er inderdaad maar net aan hoe leeg de accu was voor het laden en hoe hoog het amperage was tijdens die acht uur laden.

Maar wetende dat je 12.3V hebt, zouden op z'n minst je lichten moeten gaan branden tijdens het maken van je contact.

Als er dan niks gebeurd is er dus een onderbreking vóór het contact; dat kan een hoofdzekering zijn. Check als eerste die is.

Het kan ook zijn dat je ergens een slechte aarde op het frame hebt. (Ik weet het Nederlandse woord of term er niet precies voor, excuses daarvoor). 'Poor grounding'. Dat is veelal alle bedrading die op het frame of het motorblok aangesloten zitten. Het frame of motorblok staat op zijn beurt weer aangesloten op de negatieve accu pool om zo het circuit compleet te maken.

Vaak als iets niet werkt is het omdat een zekering is doorgebrand of omdat er geen goede aarde wordt gemaakt.

Als dat allemaal in orde lijkt, zou het natuurlijk ook het sleutel contact mechanisme zelf kunnen zijn. In principe is dat een aan-en-uit schakel, dus die zou je ook even door moeten meten om te zien of die überhaupt nog contact maakt wanneer de sleutel wordt omgedraaid.
 
Laatst bewerkt:
Zou eerst wat meer over de motor vertellen je schrijft dat je bezig bent met een motor.
Hebt je de motor pas heeft deze lange tijd stil gestaan.
Heb de motor net 4 weken gekocht als winter project heb het 1 en ander al gedaan zoals de carbs ultra gereinigd blok uit elkaar gehad tank en frame opnieuw gespoten ander stuur , zadel veranderd , ander achterkont, nieuwe verlichting en hij liep goed alleen sinds een paar dagen terug reageert hij nergens meer op aandrukken wil wel maar bij het indrukken van de strart knop gebeurt er echt helemaal niks de relais tikt niet de dodenmansknop staat gewoon los die hoor je wel bij aanzetten maar dat is de brandstof kraan licht brand ook gewoon alleen de toeter doet het wat minder heb al een nieuwe relais besteld , en de accu ja geen idee hij geeft wel 12.3 volt aan ik hoorde trouwens ook dat het aan de start knop kan liggen ,roest is meestal de boosdoener ik zal eerst alles even bij langs moeten lopen
 
12.3V zal nog net gaan, maar het ligt er inderdaad maar net aan hoe leeg de accu was voor het laden en hoe hoog het amperage was tijdens die acht uur laden.

Maar wetende dat je 12.3V hebt, zouden op z'n minst je lichten moeten gaan branden tijdens het maken van je contact.

Als er dan niks gebeurd is er dus een onderbreking vóór het contact; dat kan een hoofdzekering zijn. Check als eerste die is.

Het kan ook zijn dat je ergens een slechte aarde op het frame hebt. (Ik weet het Nederlandse woord of term er niet precies voor, excuses daarvoor). 'Poor grounding'. Dat is veelal alle bedrading die op het frame of het motorblok aangesloten zitten. Het frame of motorblok staat op zijn beurt weer aangesloten op de negatieve accu pool om zo het circuit compleet te maken.

Vaak als iets niet werkt is het omdat een zekering is doorgebrand of omdat er geen goede aarde wordt gemaakt.

Als dat allemaal in orde lijkt, zou het natuurlijk ook het sleutel contact mechanisme zelf kunnen zijn. In principe is dat een aan-en-uit schakel, dus die zou je ook even door moeten meten om te zien of die überhaupt nog contact maakt wanneer de sleutel
 
Contact is inorde en de aarde ook de zekeringen heb ik zelf nog niet bekeken dat zal ik vanavond even doen hopen dat dat het is
 
Ik heb nu een nieuwe accu erop nieuwe relais maar doet nog steeds niks, lampen gaan wel aan de toeter doet het ook gewoon goed , u zei de hooftzekering weet je toevallig waar die ongeveer zit
 
Oke ik heb net wat geprobeert ik heb een stuk ijzer draad gepakt en die op de relais gedaan bij het aanraken van de plus en min start de motor iemand enig idee waar dit nou aan ligt
 
Ik heb nu een nieuwe accu erop nieuwe relais maar doet nog steeds niks, lampen gaan wel aan de toeter doet het ook gewoon goed , u zei de hooftzekering weet je toevallig waar die ongeveer zit
In dat geval zou ik doen wat JoramNL voorstelt,; doormeter van het relais. Als je voorbeelden wil kun je vast en zeker een filmpje vinden waarin het uitgelegd wordt.

Bijvoorbeeld:
 
Terug
Bovenaan Onderaan