Honda Magna start niet

Magnie

Rookie
11 jul 2020
4
0
Hallo,
Mijn motor is tijdens het rijden uitgevallen (de zelfde symtone als wanneer er geen bezine meer in de tank zit) ik had het vermoeden dat er vuil in de cabrateurs zat. Die gedemonteerd en ultrasoon laten reinigen. Heb de carbs weer gemonteerd maar de motor geeft geen kik. Heeft iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn? Inmiddels ook de spanning regelaar vernieuwd.
 
Hallo,
Mijn motor is tijdens het rijden uitgevallen (de zelfde symtone als wanneer er geen bezine meer in de tank zit) ik had het vermoeden dat er vuil in de cabrateurs zat. Die gedemonteerd en ultrasoon laten reinigen. Heb de carbs weer gemonteerd maar de motor geeft geen kik. Heeft iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn? Inmiddels ook de spanning regelaar vernieuwd.

Ik heb precies hetzelfde gehad, ongeveer een jaar geleden, benzine was bijna op, kraan op reserve gezet en nog niets.
Benzine erbij gedaan maar helaas, thuis de slangetjes gedemonteerd en de benzinekraan doorgeblazen en geloof het of niet, daarna startte hij weer gewoon.
Helaas ben ik enkele dagen daarna geveld door een herseninfarct en heeft de motor nu op dit moment ongeveer een jaar stilgestaan.
Wel tussendoor nog een keer gestart en hij liep gewoon.
Vanmiddag even een nieuw voetje voor de Zumo XT monteren, de motor weer even starten en dan kunnen we weer.
 
ik heb niet lukraak iets vervangen ik heb de spanning regelaar onder de voorwaarde gekocht dat wanneer het probleem niet opgelost zou zijn ik deze weer retour mocht sturen.Heb gewoon me geld terug gehad.
 
Bedankt voor de reactie heb inmiddels de motor weggebracht naar een motorzaak hoop dat ze daar het probleem kunnen vinden.
 
Er zit ook een automatische brandstofafsluiter op die op vacuüm werkt, ook die kan defect zijn.
Ik heb er weer een probleemloos ritje opzitten, was erg rustig afgelopen zondag in het heuvelland. (vind ik)
Ik hoop dat ze jouw probleem snel en goedkoop op kunnen lossen.
Succes.
 
Motor doet het weer bleek diesel vpower getankt te hebben in plaats van benzine vpower:X
 
Motor doet het weer bleek diesel vpower getankt te hebben in plaats van benzine vpower:X

Wel opletten wat je tankt, maak een fijne motor niet kapot.
Ik tank de gewone loodvrije benzine en daar loopt hij perfect op, ook na ongeveer een jaar niet gereden te hebben wegens medische omstandigheden.
 
Motor doet het weer bleek diesel vpower getankt te hebben in plaats van benzine vpower:X
Welkom bij de club,ik heb ook een keer die fout gemaakt,al was het in mijn geval BP ultimate diesel,pompgrepen lijken ook erg op elkaar,
is ook niet echt handig dat ze die naam ook gebruiken voor diesel,er lopen altijd wel dummy,s rond 🤪die niet goed opletten8)7;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan