Honda Magna V45 1984 bobber vering probleem

20 mei 2014
6
0
Leerdam
Hallo,

Sinds kort in het bezit van een Honda Magna V45 1984 bobber, laatst 2 nieuwe banden eronder geplaatst. Nu bleek dat de achterste band er niet vanzelf onder ging i.v.m. een te laat verbouwde achterspartbord. Dit was door de vorige eigenaar niet echt handig gedaan.
Nu heb ik het achterspatbord laten verhogen en vervolgens de nieuwe achterband eronder laten zetten.
Nu komt het volgende probleem waar ik zo even snel geen oplossing voor heb. Namelijk mijn achterveringen buigen te ver door zodra ik over een drempel rijd.
Hierdoor klapt vervolgens de onderkant van mijn zadel op de achterspatbord en buigt deze krom. Dit richt schade aan. Nu maakt dat niet uit, maar zodra mijn motorfiets af is wil ik hem helemaal gaan spuiten en dan heb ik dat liever niet.
Graag zou ik jullie advies willen om dit op te lossen. Zelf ben ik een student dus echt ruim heb ik het niet.
De veringen zijn omhoog gedraaid naar stand 4/5, misschien dat dit nog hoger kan geen idee. Ik ben zelf niet in bezit van zo´n tang.

Zie bijgevoegde foto voor meer informatie.

Vandaag al een bedrijf gebeld, maar die vertelde dat een nieuwe set schokdempers al snel op de 300 euro uit kwam.
Verder had ik misschien in gedachten om hem hard tail te maken, dus een gewoon dikke as ertussen plaatsen.
Zijn er nog overige goede/goedkope manieren om hem stugger te maken?
full
 
Hagon veren?
200 euronen en geen gezeik met busjes en maten ;)
Die 'verstelling' die nu op 4/5 staat is de Pre-load, deze maakt je vering alleen stugger maar verandert de veerweg niet. Kan je trouwens met een schroevendraaier of inbus gewoon verstellen.
En heb je een foto van het hele scheurijzer?
 
Laatst bewerkt:
Is er geen andere oplossing dan nieuwe veren?

Bestaat er geen manier om deze huidige veren stugger te maken? Hopelijk wat goedkopere manier.
Bedankt voor je reactie trouwens.
 
Als je de schokbrekers halverwege zet, tussen 2 en 3 bijvoorbeeld, veren ze helemaal niet. Wellicht de goedkoopste en snelse oplossing...
 
Huuh, is het niet zo hoe hoger het getal hoe moeilijker die veert?
Dus als ik hem naar beneden draai wordt de vering stugger/moeilijker?
 
Hallo,

Sinds kort in het bezit van een Honda Magna V45 1984 bobber, laatst 2 nieuwe banden eronder geplaatst. Nu bleek dat de achterste band er niet vanzelf onder ging i.v.m. een te laat verbouwde achterspartbord. Dit was door de vorige eigenaar niet echt handig gedaan.
Nu heb ik het achterspatbord laten verhogen en vervolgens de nieuwe achterband eronder laten zetten.
Nu komt het volgende probleem waar ik zo even snel geen oplossing voor heb. Namelijk mijn achterveringen buigen te ver door zodra ik over een drempel rijd.
Hierdoor klapt vervolgens de onderkant van mijn zadel op de achterspatbord en buigt deze krom. Dit richt schade aan. Nu maakt dat niet uit, maar zodra mijn motorfiets af is wil ik hem helemaal gaan spuiten en dan heb ik dat liever niet.
Graag zou ik jullie advies willen om dit op te lossen. Zelf ben ik een student dus echt ruim heb ik het niet.
De veringen zijn omhoog gedraaid naar stand 4/5, misschien dat dit nog hoger kan geen idee. Ik ben zelf niet in bezit van zo´n tang.

Zie bijgevoegde foto voor meer informatie.

Vandaag al een bedrijf gebeld, maar die vertelde dat een nieuwe set schokdempers al snel op de 300 euro uit kwam.
Verder had ik misschien in gedachten om hem hard tail te maken, dus een gewoon dikke as ertussen plaatsen.
Zijn er nog overige goede/goedkope manieren om hem stugger te maken?
[afbeelding]


185 euro, nieuw.
Kun je ook in extra zware uitvoering krijgen zonder meerkosten

http://www.hagon-shocks.nl/prijsinfo.asp?PrijsCodeGroep=A&PrijsCode=A
 
Ik zou voor de andere veren gaan, net zoasl marttell voor stelt. heb destijds ook die slappe hap krengen van mijn Supermagna vervangen voor een tweede hands setje Hagons. Die kwamen ook van een spuper af. Wereld van verschil reed beter, veerde fijner, en mijn duo kon weer lachen na een ritje:-)
 
Schokbrekers en stuk frame vervangen, ander zadeltje erop en je bent al behoorlijk op weg. Kan dan ook niet meer beschadigen, succes kerel.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan