Honda Magna v45 carburateur expert gezocht

JapieMoto

Die hard MF'er
23 jan 2006
784
427
Creil
Hallo allemaal .
Ik heb hier een Honda Magna v45 750 uit 1984 staan van een kennis .

Die heeft deze recent gekocht en ze had hem hier gebracht voor een onderhoudsbeurt.
Nu viel mij meteen op dat hij maar op 2 cilinders loopt .
Het is een V4 en alleen de rechts voor en links achter cilinder lopen .
Ik heb de ontsteking gecheckt en alle bougies geven een vonk .
Compressie lijkt ook aanwezig te zijn .

De eigenaresse had verteld dat de vorige eigenaar recent de carburateur had laten reinigen .


Nu heb ik wel een beetje verstand van hoe een carburateur werkt maar deze gaat mij de pet te boven .
Aangezien de cilinders onderling gesynchroniseerd moeten worden maar ook de cilinder banken met elkaar enz .


Is hier iemand die er naar wil kijken of een goede suggestie heeft .
 
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar wat was het sleutelen aan die oude meuk toch makkelijk. Ik heb nog een compleet blok liggen in onderdelen en heb de koppelingplaten overgezet omdat die wat dikker waren en dat is echt een eitje. Het dekseltje is met twee schroefjes vast en de drukplaat heeft zeven veertjes en het is een droge koppeling.

Dat is bij de Honda waar dit topic over gaat een wat meer tijd kostend klusje, maar bij de Max is het in vijf minuten gepiept.
 
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar wat was het sleutelen aan die oude meuk toch makkelijk. Ik heb nog een compleet blok liggen in onderdelen en heb de koppelingplaten overgezet omdat die wat dikker waren en dat is echt een eitje. Het dekseltje is met twee schroefjes vast en de drukplaat heeft zeven veertjes en het is een droge koppeling.

Dat is bij de Honda waar dit topic over gaat een wat meer tijd kostend klusje, maar bij de Max is het in vijf minuten gepiept.
Vroeger was alles eenvoudiger :Y
 
Ben het helemaal met je eens .
Die vrouw heeft lekker op marktplaats naar een goedkope motor lopen zoeken en komt dan zon Magna tegen en denkt goh wat leuk .
En koopt hem .
Niet nadenken van he , hij is 40 jaar oud , wat moet ik verwachten .
Tijdens de proefrit niet doorhebben dat hij benzine lekt en maar op 2 cilinders loopt .
Banden van 30 jaar oud , remmen op , accu op , etc.

En het gevaar is , ook voor een motorzaak .
Dat als hij na alle reparaties weer loopt ze bij het minste of geringste weer bij je voor de deur staan van dat ding is niet goed . Jullie zullen wel iets niet goed hebben gedaan .

Ik trek m'n handen en maar vanaf .

En dan heeft dit type ook nog eens bovengemiddeld last van versleten tuimelaars en nokkenassen
 
Ben het helemaal met je eens .
Die vrouw heeft lekker op marktplaats naar een goedkope motor lopen zoeken en komt dan zon Magna tegen en denkt goh wat leuk .
En koopt hem .
Niet nadenken van he , hij is 40 jaar oud , wat moet ik verwachten .
Tijdens de proefrit niet doorhebben dat hij benzine lekt en maar op 2 cilinders loopt .
Banden van 30 jaar oud , remmen op , accu op , etc.

En het gevaar is , ook voor een motorzaak .
Dat als hij na alle reparaties weer loopt ze bij het minste of geringste weer bij je voor de deur staan van dat ding is niet goed . Jullie zullen wel iets niet goed hebben gedaan .

Ik trek m'n handen en maar vanaf .
Beste wat ze kan doen is de motor weer te koop zetten voor de hobbyist die weet waar hij aan begint,
alles is te maken maar bij een motorzaak brengen kost weer veel extra want die rekenen de uren wel
door en ff de carbs er tussenuit halen en controleren is toch een paar uur werk,komen daar nog onderdelen bij
ben je zomaar 300,- of meer verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan