Honda Magna VF500 Tankje koppeling-olie bijna leeg en geen druk.

Pootpotter

Rookie
1 aug 2020
5
0
Ik ben Gert uit Siddeburen en heb een probleem.

Ik heb een Honda Magna VF500C uit 1984 en ik wilde hem laatst weer gebruiken en startte de motor, zet hem in zijn één en hij schoot vooruit. Conclusie; de koppeling werkt niet meer.
Blijkt het tankje aan het stuur bijna helemaal leeg te zijn.
Is het voldoende als ik dat tankje gewoon bijvul tot boven het minimumlevel? Krijg ik dan automatisch weer druk en zou ik zo naar een garage kunnen rijden of kan ik beter een motorexpert er naar laten kijken?
 
Inruilen kan altijd nog
advies koop een flesje * remvloeistof Dot4 en vul hier mee jou koppeling reservoir bij tot een cm bovenkant nu
koppingshendel inknijpen Motor in eerste versnellingen zetten en nu proberen of je deze wat kunt weg duwen .
Bij ja klopping oké
nee koppeing verder nazien
* lees eerst de voorgeschreven vloeistof (type / soort ) van jou type motor van toepassing is .
 
Ja zo simpel kan het zijn,het kan ook zijn dat de koppeling hulpcilinder van binnen zo gecorrodeerd is
dat hij vervangen moet worden,ik heb het zelfde gehad met mijn Honda,en heb de cilinder moeten vervangen,
gelukkig was voor die van mij een gereviseerd exemplaar te koop,anders was het een nieuwe geworden.
Helaas zijn voor de VF500C geen nieuwe meer te koop bij Honda,dus hopen dat hij nog te redden is,anders zal er een goede gebruikte gezocht moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
Als het nivo van de vloeistof nog net boven het gaatje staat zal er ook geen lucht in het systeem zitten.
Ik lees dat er nog net wat inzit, als de slave wat lekt moet het volgens mij toch mogelijk zijn om wat druk op te bouwen
en zo de garage te bereiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan