honda met v3?

samurai

MF'er
9 okt 2002
48
0
rotterdam
volgens japanse magazine youngmachine (www.youngmachine.com) komt Honda met een v3 in motogp
 
Laatst bewerkt:
Honda heeft al eerder een V3 gehad. 2takt dacht ik. Met 2 zuigers liggend en een rechtop. (90 graden). Weet alleen het type niet meer.
 
Jazeker, de NS500, waar Spencer in 1983 wereldkampioen mee is geworden/ Die stond model voor de RS500 productieracer waar mannen als Van Dulmen en Doorakkers jaren mee gereden hebben.
 
Mijn scanner is kapot anders liet ik wel een plaatje zien want daar werd een weguitvoering van gemaakt de NS400R (opvolger voor mijn RD350 toen)Deze had 2 cilinders die naar voren staken en 1 omhoog, dit was precies tegenovergesteld van de fiets van Fast Freddy (later Fat Freddy). De 2 voorste cilinders waren voorzien van ATAC zeg maar de Honda uitvoering van de powervalve. Er was een replica in dezelfde Rothmans kleuren. 2 uitlaten zaten laag en 1 zat in het kontje. Had hij toen 72pk (1985)en was voor die tijd behoorlijk snel met een top van 218 echte km.
 
Laatst bewerkt:
Mijn scanner is kapot anders liet ik wel een plaatje zien want daar werd een weguitvoering van gemaakt de NS400R (opvolger voor mijn RD350 toen)Deze had 2 cilinders die naar voren staken en 1 omhoog, dit was precies tegenovergesteld van de fiets van Fast Freddy (later Fat Freddy). De 2 voorste cilinders waren voorzien van ATAC zeg maar de Honda uitvoering van de powervalve. Er was een replica in dezelfde Rothmans kleuren. 2 uitlaten zaten laag en 1 zat in het kontje. Had hij toen 72pk (1985)en was voor die tijd behoorlijk snel met een top van 218 echte km.

72pk werd geclaimd ja. Dynoruns met een goed ingereden en in goede conditie verkerende NS400R laten echter maar max. 54 achterwielpk's zien. Dit was/is te verhelpen door dat ATAC-systeem naar de prullebak te verwijzen en er uitlaten van Terry Shepherd (NS400R-goeroe) of Jolly Moto op te zetten. Een winst van meer dan 10pk is het gevolg en een bredere powerband.
Dit ff ter info...

Fotootje van een Rothmans-exemplaar in extreem goede staat:
ns400r04.jpg
 
Het geluid met standaarduitlaten is lachwekkend.....een tomosbrommer klinkt nog heftiger :)
 
Op donderdag 05 december 2002 23:05 schreef PFdA het volgende:72pk werd geclaimd ja. Dynoruns met een goed ingereden en in goede conditie verkerende NS400R laten echter maar max. 54 achterwielpk's zien. Dit was/is te verhelpen door dat ATAC-systeem naar de prullebak te verwijzen en er uitlaten van Terry Shepherd (NS400R-goeroe) of Jolly Moto op te zetten. Een winst van meer dan 10pk is het gevolg en een bredere powerband.
Dit ff ter info...

Ziet er idd erg goed uit, is hij van jou? zo ja ik heb er nog diverse tests van liggen omdat ik er toen ook helemaal gek van was.
 
Op donderdag 05 december 2002 23:05 schreef PFdA het volgende:72pk werd geclaimd ja. Dynoruns met een goed ingereden en in goede conditie verkerende NS400R laten echter maar max. 54 achterwielpk's zien. Dit was/is te verhelpen door dat ATAC-systeem naar de prullebak te verwijzen en er uitlaten van Terry Shepherd (NS400R-goeroe) of Jolly Moto op te zetten. Een winst van meer dan 10pk is het gevolg en een bredere powerband.
Dit ff ter info...

Ziet er idd erg goed uit, is hij van jou? zo ja ik heb er nog diverse tests van liggen omdat ik er toen ook helemaal gek van was.

Neen, die is spijtig genoeg niet van mij '( Ben op dit ogenblik bezig met op de mijne een cbr-voorvork en voorwiel te passen (ivm meer courante bandenmaat; aangepast cbr achterwiel komt volgende maand) en het blok moet nog gereviseerd worden omdat de vorige eigenaar het nodig vond 100km (was ie toch van plan, is zover niet geraakt) op max toerental in hoogste versnelling te rijden |( Gevolg: de 2 voorste cilinders vastgelopen.

Die tests mag je altijd doorsturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan