Honda Monkey 125

Hele mooie blauwe daar hoor! De versiering is ook niet mis. :D

Amai, dat is bijna gratis. Echt de moeite. Hier betaal ik een jaarlijkse verzekeringsfactuur die op ongeveer € 10,93 per maand uitkomt voor de Monkey. Niets gedekt buiten het hoogst noodzakelijke jammer genoeg.



Toffe custom met leuke details! Ik heb zelf niks met goud op motoren maar kan het zeker wel appreciëren. Houd ons zeker op de hoogte wat betreft die nieuwe set. Die Pirelli's zijn ook niet mis. Ik was zelf naar de Michelin bandjes aan het kijken op lange termijn.



Ik ben nog altijd supervoorzichtig op de stockbandjes door de hele VEE bandjes discussie. Er zou volgens geruchten te veel spatwater/nattigheid tussen de groeven blijven hangen wat voor slippertjes zorgt? Ik heb momenteel echt wel geen centjes over om de banden te vervangen en de Monkey is echt te leuk om in de garage te laten staan. Hoop dat de bandjes gaan bevallen, ook in baggerweer.

Ik weet niet hoeveel rijders er zijn die dit ding continu gebruiken/verkiezen boven hun andere machines maar ik zou niets liever willen. Bagage is wel een probleem.

Stomme vraag trouwens maar ik krijg mijn papieren niet eens weggestopt op dit ding. Iemand hints/tips? En wat doen jullie met bagage? Ik vertik het om een tanktas op de Monkey te monteren en vertrouw die bagagerekjes niet. Nou ja, eigenlijk mezelf want gegarandeerd dat ik de bagage niet goed vastmaak en deze ergens halverwege bij elkaar moet gaan rapen. Suggesties? Ben al aan het rondkijken naar beentas, heuptas, rugzak maar lijkt me ook niet altijd handig.

Sleur meestal rond de 20L mee en dat is met minimalisme...toch gaan voor bagagerek en drypack? Wat met essentials die snel bereikbaar moeten zijn?
Ik heb gewoon dit rekje gekocht, ik denk bij ZeedParts, werkt prima in combinatie met een leren tas die ik heb gekocht. Heb daarvoor wel een perspex plaat gemaakt die ik met tie rips aan de drager bevestig.
 

Bijlagen

  • 61361644_442198449890296_8155249267028525056_n.jpg
    61361644_442198449890296_8155249267028525056_n.jpg
    369,5 KB · Weergaven: 47
  • 128196_topkoffer_leer_custom_scooter_bruin.jpg
    128196_topkoffer_leer_custom_scooter_bruin.jpg
    24,8 KB · Weergaven: 45
Mooi origineel ontwerp zo! Hoor graag wat de 170cc kit gaat doen. De discussie over de VEE bandjes kan ik nog niet begrijpen. Ik ben nu een paar keer gaan rijden in kou en nattigheid en heb er dus totaal geen probleem mee. Krijg een beetje de indruk dat het merk VEE door zijn onbekendheid gelijk dan maar als slecht bestempeld wordt.
Door een combinatie van de standaard, veel te slappe, voorvering en de originele banden vorig jaar in Amsterdam met 15 km/h gevallen met alle gevolgen van dien, dus beide daarna snel vervangen....
 

Bijlagen

  • Scan.jpg
    Scan.jpg
    402,1 KB · Weergaven: 29
Ik heb gewoon dit rekje gekocht, ik denk bij ZeedParts, werkt prima in combinatie met een leren tas die ik heb gekocht. Heb daarvoor wel een perspex plaat gemaakt die ik met tie rips aan de drager bevestig.
Wat leuk mini sportschoen om jou zijstandaard waar bestel je dat ?
 
Kentekenplaathouder besteld bij Motea.com .... uit Duitsland een universele ....zal ik misschien nog wat aan moeten passen.
Als het goed is komt ie 20 of 21 januari.
Materiaal Aluminium.
Ze hadden toevallig promo 25% korting ....
 
Laatst bewerkt:
Dat is beiden best in de buurt. Rij regelmatig het rondje Heemskerk -> Haarlem -> Zandvoort -> Noordwijk -> Leiden, al kwam ik er vorig jaar achter dat dat niet verstandig is om te doen als de bollenvelden in bloei staan |(

Hoop jullie een keer tegen te komen!
Ik woon in Aalsmeer en heb ook een rode Monkey...
 

Bijlagen

  • IMG_3690.JPG
    IMG_3690.JPG
    549,3 KB · Weergaven: 35
Mezelf even aboneren op dit erg behulpzame inforijke topic.
Lees in erg veel reacties dat de originele banden bij nat weer niet aan de verwachtingen voldoen.
Dit lijkt me wel een punt van aandacht bij aanschaf van een nieuwe om het met de dealer over te hebben.
 
Mezelf even aboneren op dit erg behulpzame inforijke topic.
Lees in erg veel reacties dat de originele banden bij nat weer niet aan de verwachtingen voldoen.
Dit lijkt me wel een punt van aandacht bij aanschaf van een nieuwe om het met de dealer over te hebben.
Ik rijd nooit in de regen, heb op droog betonnen rotonde wegdek wel 2x gehad dat hij voren een beetje schoof, maar verder geen probleem, de keus in banden bij de dealer lijkt mij niet groot in 12 inch, beter bij een goede bandenboer gaan kijken of zelf via internet bestellen.
Vering is zeker te slap als je boven de 60kg weegt :P
Ik kom zowiezo nooit bij een dealer:$:$
 
Ondertussen al een paar keer rond gesnord met het aapje om er wat vertrouwen in te krijgen. Blijf dit kleine ding maar zien als speelgoed terwijl het echt wel een capabele mini-125cc is. Ben mezelf aan het verplichten om er dagelijks woon-werkverkeer mee te doen en bij gezinsuitstappen volg ik nu ook steevast met de Monkey achter de wagen.

Ik moet zeggen dat het echt geen straf is, ik kan het niet uitleggen maar heb steevast een glimlach als ik op dat ding zit. Mijn collega's lachen zich helemaal krom als ze me zien aankomen in vol ornaat (motorpak + rugzak) dus zelfs bij omstaanders niks als smiles. Met het verkeer meekomen is hier in België absoluut geen probleem en file filteren nog minder. Autosnelweg zie ik me er zo snel nog niet mee doen maar als het om enkele afritjes gaat zou dit prima kunnen.

Verder ook al even een dutje gedaan met de Monkey in de garage na een ritje. Lees: De Monkey weegt zo weinig dat ik helemaal niet doorhad dat ik de jiffy nog niet had gezet en daar lagen we dan beiden knus op de grond. Geen schade, enkel aan het ego of toch wat er nog van over was. Tja, je bent dom of je bent het niet.

Paar keer geoefend om het zijpaneel waar het gereedschap zit er op en af te nemen. Handig dat de 'black box' los te krijgen is met enkel de motorsleutel. Was eerst bang dat ik een aparte tool mee aan de sleutelbos zou moeten hangen. Slim gezien van Honda.

Heb dus alles beschouwd absoluut geen spijt van deze impulsieve luxe-aankoop. Elke keer als ik dat kleine ding zie staan is mijn dag instant beter en het zoontje is er ook helemaal verliefd op. Ik moet eens dringend wat fotootjes nemen en nadenken of ik wat kleine aanpassingen wil doen of niet.
 
Eerste proefrit gedaan met mijn 170cc 4valve set up, nog wel wat afstellen maar lijkt een stuk feller en klinkt ook nog steeds heerlijk, ondanks de Db killers in de uitlaat. Voorlopig eerst heel goed inrijden, de verleiding is erg groot om hem flink door te trekken maar ik hou me in. Bekijk bijlage 1742280
Wat voor db killers heb je voor deze uitlaat? Ik heb deze uitlaat net maar vind hem luid zat
 
Jazeker...
 

Bijlagen

  • 277474386_233772792246673_6425712222254047157_n.jpg
    277474386_233772792246673_6425712222254047157_n.jpg
    83,2 KB · Weergaven: 20
  • 277445187_3125764250978004_5776261024987239184_n.jpg
    277445187_3125764250978004_5776261024987239184_n.jpg
    76,6 KB · Weergaven: 18
  • 277403710_548627083604708_1640380913903145357_n.jpg
    277403710_548627083604708_1640380913903145357_n.jpg
    95,9 KB · Weergaven: 17
  • 277084059_4945470495544986_3428038688986874082_n.jpg
    277084059_4945470495544986_3428038688986874082_n.jpg
    105 KB · Weergaven: 21
Heeft er misschien iemand ooit een universele toerenteller op een Monkey aangesloten. ?
Ik heb er 1 uit Azie meegebracht ....... er zit aan een zwarte rode een gele en groene draad aan
Zwart rood zal denk ik voor de verlichting zijn.... weet toevallig iemand waar de gele en groene draad aangesloten moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er misschien iemand ooit een universele toerenteller op een Monkey aangesloten. ?
Ik heb er 1 uit Azie meegebracht ....... er zit aan een zwarte rode een gele en groene draad aan
Zwart rood zal denk ik voor de verlichting zijn.... weet toevallig iemand waar de gele en groene draad aangesloten moeten worden.
Zo wie zo een draad op de bobine voor de pulsen, en ik denk een draad op de plus en 1 op het frame voor de min.
 
De inrijperiode is net voorbij en heb al met volle teugen genoten. Dit is dé leukste motor die ik ooit gereden heb. Maakt niet uit wat je hem voorschotelt, de Monkey overwint het allemaal.

Momenteel staat hij nog helemaal stock en voel niet meteen de drang om iets aan te passen. De vering voldoet voor mij prima voor licht sportief rijgedrag op verhard wegdek. Het zadel is ook supercomfortabel, ben er erg over te spreken. Voor (licht) off-road gebruik is de vering eerder 'matig' maar het is perfect mogelijk om er eventjes voor de lol mee over grindweggetjes en grasweides te spurten.

Dit weekend ook even de GPS-setup van vriendlief mogen lenen en alhoewel we geen schoonheidsprijzen gaan winnen was het toch erg handig.

20220417_202959.jpg


Enige minpuntje voor mij is om te zien hoe snel alle onderdelen (roest)verkleuringen beginnen te vertonen. Zelfs op de voorvorken zijn er al sporen te zien. Hopelijk nog weg te werken.
 

Bijlagen

  • 20220417_202959.jpg
    20220417_202959.jpg
    533,4 KB · Weergaven: 5
De inrijperiode is net voorbij en heb al met volle teugen genoten. Dit is dé leukste motor die ik ooit gereden heb. Maakt niet uit wat je hem voorschotelt, de Monkey overwint het allemaal.

Momenteel staat hij nog helemaal stock en voel niet meteen de drang om iets aan te passen. De vering voldoet voor mij prima voor licht sportief rijgedrag op verhard wegdek. Het zadel is ook supercomfortabel, ben er erg over te spreken. Voor (licht) off-road gebruik is de vering eerder 'matig' maar het is perfect mogelijk om er eventjes voor de lol mee over grindweggetjes en grasweides te spurten.

Dit weekend ook even de GPS-setup van vriendlief mogen lenen en alhoewel we geen schoonheidsprijzen gaan winnen was het toch erg handig.

Bekijk bijlage 1751696

Enige minpuntje voor mij is om te zien hoe snel alle onderdelen (roest)verkleuringen beginnen te vertonen. Zelfs op de voorvorken zijn er al sporen te zien. Hopelijk nog weg te werken.
ROEST ? heb je daar foto`s van ?
 
ROEST ....... Nu al na een half jaar .....En dat voor Honda kwaliteit .....????
Dan kunnen we beter in het vervolg China Bikes kopen......tenzij HONDA het probleem oplost.
Mijn Monkey heeft nog geen regen meegemaakt.....dus ik kan er nog niks over zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan