Honda Monkey 125

1587926342655.png


staat er gewoon in
 
Sinds vorig jaar in het bezit van een monkey 125. Het is voor mij een motorfiets voor erbij. Zeer hoge fun factor en bijzonder zuinig. Inmiddels voorzien van ohlins vering voor en achter en betere banden. De originele vering is veelste zacht en originele banden levensgevaarlijk.

Bekijk bijlage 1496593Bekijk bijlage 1496595
Ze zijn prijzig maar hij is zeer netjes afgewerkt en goede materialen.
Staat hem goed die Ohlins zijn het echte ? Ik mis alleen het rekje achter zoals de oude Monkey verder een TOP bike Ik rij zelf MSX het oude model ben er ook Happy mee
 
Die Ohlins veren zijn echt mooi en lijken mij originele van Ohlins.
Mooie en goede keuze zeg.
Die Monkey ziet er ook gelikt uit en lijkt mij net als de Honda Grom een nekkentrekkert.
Zelf rij ik met een Grom van 2018 en die bevalt ook erg goed.
Ik vind dat Honda veel aandacht besteed aan zijn modellen.
Mooie ritten met de Monkey wens ik jou toe en wat zijn ze toch lekker hè dit soort pocket-bikes.
 
Wat is dat voor apparaatje op het stuur?
En je hebt nog een paar extra chroomaccenten toegevoegd? ...waar heb je die vandaan als ik vragen mag
 
Om even voor mijn beurt te praten.....
Ik weet haast zeker dat dat apparaatje op zijn stuur de bediening is voor zijn handvatverwarming.
Dat heeft hij goed bekeken als ik daarin gelijk heb.
Zelf doe ik dat met mijn Gerbing verwarmbare handschoenen die ik laat draaien op mijn Lipo packs waarmee ik ook mijn RC modellen mee voed.
Op die manier hoef ik geen handvatverwarming op elke motorfiets te monteren.
 
Het zijn originele ohlins veren. Zeker inverstering waard! Ding heeft een en al grip icm met bridgestone ml50. Het kastje op me stuur is handsvatverwarming, zat er al op toen ik hem kocht. De chrome hielplaten en kettingbeschermer heb ik gehaald via jap-webike. Zelfde als de takegawa uitlaat.
 
Hoe kan het dat er in dit topic zo'n hardnekkige "te duur" tendens hangt? Met alle respect, maar de vaststelling dat een Benelli (wat nu niets meer is dan een stickernaam van Qjian Jiang Group) van bagger kwaliteit is, net als alle andere Chinese aftreksels van Honda design, zou toch juist de aanschafprijs van de Honda moeten verantwoorden? Ik denk dat de Honda techniek ongeveer 10x langer mee gaat dan de China techniek, en hoera, hij is 'niet eens' 10x duurder ;) .

Daar komt natuurlijk ook bij dat een kleine 125cc motorfiets niet goedkoper is om te bouwen dan een 2x zo grote motor met grote wielen en 250cc. Het is denk ik juist omdat hij klein is, waardoor hij psychisch goedkoper moet zijn. Maar ter referentie, een Vespa 50cc scootertje kost nieuw €3500-.
 
aapje.jpg


Vorig jaar een Aapje voor erbij / winterbrommer gekocht. Inmidddels 3000km op de teller. Grappig ding waar je ook hele leuke dingen voor kan kopen. De standaard vering moet ik nogeens aanpakken of afvallen dat kan natuurlijk ook. Ook een paar dagtochten van 200km mee gedaan maar dan kom je er wel een beetje gebroken vanaf.
 
Ziet er goed uit en je hebt er ook een hele mooie en fijne grotere machine bij zo te zien.
Kan je dus lekker kiezen uit 2 machines die elk hun eigen rijplezier geven.
Denk dat jij met die Monkey wel het meeste bekijks trekt. Ha ha ha ha
Mag aannemen dat jij in jouw beide machines net als ik alleen maar een Premium brandstof gebruikt?
Dus alleen maar tanken met een E5 98 octaan benzine.
 
Nee hoor , gooi er de allergoedkoopste rommel in die er is. Alleen voor de winterstop (AT) / zomerstop (monkey) gaat er 98 in. 1x vullen en leegrijden en daarna nog 1x opvullen.
 
De originele vering is veelste zacht en originele banden levensgevaarlijk.

goede materialen.

Contradictio in terminis 😌

Tis bepaald geen goedkoop ding, maar het blijkt wel dat banden en vering elke x de sluitpost op de begroting zijn bij Honda (en andere merken ook trouwens).

Rij zelf de iets goedkopere CUB, een geheel ander apparaat natuurlijk. Is met die vering (als éénzitter iig) goed te doen, maar ook grotere wielen en dat helpt ook qua comfort.

Heel sporadisch op nat wegdek gereden met dat ding en zijn zeer smalle bandjes, maar meestal binnendoor over 60 wegen, dus ik kan daar niet veel over zeggen.
 
Hoe kan het dat er in dit topic zo'n hardnekkige "te duur" tendens hangt? Met alle respect, maar de vaststelling dat een Benelli (wat nu niets meer is dan een stickernaam van Qjian Jiang Group) van bagger kwaliteit is, net als alle andere Chinese aftreksels van Honda design, zou toch juist de aanschafprijs van de Honda moeten verantwoorden? Ik denk dat de Honda techniek ongeveer 10x langer mee gaat dan de China techniek, en hoera, hij is 'niet eens' 10x duurder ;) .

Daar komt natuurlijk ook bij dat een kleine 125cc motorfiets niet goedkoper is om te bouwen dan een 2x zo grote motor met grote wielen en 250cc. Het is denk ik juist omdat hij klein is, waardoor hij psychisch goedkoper moet zijn. Maar ter referentie, een Vespa 50cc scootertje kost nieuw €3500-.

Dat komt inderdaad door vergelijken met motoren die voor hetzelfde geld of ietsje meer, meer kunnen.
Is Benelli slecht? Motorbladen en websites hoor je er niet over. Ik vond de BN302 een vreselijke motor, de ergste ooit gereden. De 502C was best een leuk ding .Wel ben ik van mening dat de prijs van Benelli omlaag moet. Die moet niet gelijk zijn aan een Japanner, want dan is de keus heel snel gemaakt.

Ik wil graag een Monkey of een MSX, maar met de prijzen heb ik maar een Yamaha NMAX 155 gekocht. Kost minder en is praktischer. Niet leuker oid. Hoewel... ik vermaak mij er best op. :]
 
Op youtube zag ik een filmpje voorbij komen waarin iemand de achtervering van z'n Monkey wat stugger maakt.
Hij doet dit door een blokje/spacer onder de veer te monteren.


Dat zou ik ook willen proberen...alleen heb ik daar een motorveerspanner voor nodig denk ik. Heeft er iemand ééntje te leen of is bereid mij te helpen?
 
Op youtube zag ik een filmpje voorbij komen waarin iemand de achtervering van z'n Monkey wat stugger maakt.
Hij doet dit door een blokje/spacer onder de veer te monteren.


Dat zou ik ook willen proberen...alleen heb ik daar een motorveerspanner voor nodig denk ik. Heeft er iemand ééntje te leen of is bereid mij te helpen?
Volgens enkele in de FB groep zou een paar sterke tywraps ook moeten werken.
 
Mag ik jou van harte feliciteren met iene mooie en nieuwe Honda Monkey.
Daar ga jij vast en zekers veel schik mee beleven.
Heb even Gegoogeld op de kleurstelling en zou ook mijn mijn keuze zijn.
Nog even geduld dus en straks: genieten.

20C2C4E8-6F8B-45EE-AEFB-AFC9C602A519.png
 
Aan de Monkey eigenaren: hoe bevalt het zadel van de Monkey na een rit van 100 km of meer zonder tussenpauze?
 
  • Leuk
Waarderingen: AvR
Na een rit van 200km ben je wel blij om af te stappen maar dat ligt niet zo zeer aan mijn kont. Ergonomie voor 193cm is dan gewoon niet voldoende.
 
Het zadel is heel comfy. 200km heb ik niet achter elkaar gereden, 100km wel. Ik stapte af zonder probleem. Ik ben 1.80m.
 
Terug
Bovenaan Onderaan