Honda Monkey 125

Ook daar zijn ze redelijk schaars. Heb vorige maand toevallig 2 msx125's weg kunnen halen in de grensstreek voor mij en een maatje, beide 2000 euro en beide net over de 6000km.

Vooral een motor met meer dan de 6000km is lastig om te vinden.
Cool,waar zoek je op dan?, welke site?
thanks.
 
Vraagje: omdat we in 2021naar Euro 5 gaan worden de Monkey’s niet door de importeur in de aanbieding gedaan?
 
Zijn ze niet al euro 5? En als ze dat niet zijn, bestaat er misschien een overgangsregeling van bijvoorbeeld 1 á 2 jaar.. zo was dat voorheen wel bij overgang naar een hogere euronorm. Dus als ze in de aanbieding gaan dan zal dat nog wel even duren denk ik..
 
De laatste MSX is euro 5 de Monkey is 4 , zag dit al op Honda.nl site vandaar de vraag of de huidige monkey misschien wel in de aanbieding gaat.
Gebruikt is geen optie, te klein prijsverschil met nieuw.
 
Ze zullen wel op kenteken gezet worden, aanbieding zal wel even duren, want ik geloof nooit dat er veel marge op zit.
 
Misschien gaat de importeur ze dan wel "dumpen" als ze er teveel hebben staan ....... wordt de prijs vanzelf beter ;)
 
Ondertussen ook eentje gevonden in het zwart, de voorraad slinkt in Nederland.
Na wat gebruikte gezien te hebben waar een godsvermogen voor gevraagd wordt uiteindelijke een nieuwe gekocht met een kleine korting.
 
ik verwacht dat deze mooi gebouwde machientjes hun waarde wel blijven behouden.

70138D02-7F25-465E-9833-949CDC1F5C26.jpeg
 
Paar dagen geleden ook een Monkey gekocht, tweedehands....als nieuw.
Ik wilde een rode omdat die mooi bij m'n andere rode brommerts past.
tPsyZqx.jpg

Vandaag een Takegawa pijpje er op gezet (hij was wel erg stil...) en een Takegawa luchtfilter en een Takegawa olie drain plug.....voor de temp sensor die bij m'n nog te monteren Takegawa teller zit. Takegawa Tail Tidy is nog onderweg uit Japan.
Ook olie ververst.
(Ik had de verkeerde plug er uit gedraaid (zelfde maat als Takegawa plug....)....komt er van alles uitzetten....pijpje, veer....maar geen olie!)
Daar wil ik het voorlopig maar even bij houden.....de originele dempers en banden voldoen prima voor mij....maar als je zou willen kan je je helemaal arm kopen aan tuning spulletjes.....maar dan heb je wel 2 pk erbij....
MfvQaxh.jpg

Hopen dat het snel beter weer wordt!
 
Paar dagen geleden ook een Monkey gekocht, tweedehands....als nieuw.
Ik wilde een rode omdat die mooi bij m'n andere rode brommerts past.
tPsyZqx.jpg

Vandaag een Takegawa pijpje er op gezet (hij was wel erg stil...) en een Takegawa luchtfilter en een Takegawa olie drain plug.....voor de temp sensor die bij m'n nog te monteren Takegawa teller zit. Takegawa Tail Tidy is nog onderweg uit Japan.
Ook olie ververst.
(Ik had de verkeerde plug er uit gedraaid (zelfde maat als Takegawa plug....)....komt er van alles uitzetten....pijpje, veer....maar geen olie!)
Daar wil ik het voorlopig maar even bij houden.....de originele dempers en banden voldoen prima voor mij....maar als je zou willen kan je je helemaal arm kopen aan tuning spulletjes.....maar dan heb je wel 2 pk erbij....
MfvQaxh.jpg

Hopen dat het snel beter weer wordt!
 
Gefeliciteerd Radar, ziet er top uit!
Mijn zwarte Monkey haal ik 1/2 maart af als het weer wat beter is en (hopelijk) de showroom weer open.
Ik ben jouw rode destijds ook tegengekomen maar uiteindelijk voor een nieuwe gegaan.
Geeft de Takegawa uitlaat en filter ook meer power?
 
@Radar , kun je aangeven of je op de geimporteerde spullen veel invoer moest betalen? Mocht het zover komen dan heb ik al een hele lijst met spullen voor de CT125 Hunter Cub en vraag me dan af hoeveel je dan kwijt bent aan invoerrechten en douane.
 
Ik heb daarom mijn yss schokbrekers voor de monkey gewoon in Duitsland besteld. Levertijd is een stuk korter en uiteindelijk scheelt het in de prijs ook niet veel meer.
 
Gisteren ook een rode Monkey gekocht, omdat ie zo tof is. Naast m’n Bonneville 120. De vering moet als eerste aangepakt, ga van de week even langs Hyperpro. Die hebben me tot nu toe heel goed geholpen. Daarna een andere demper, want iets meer geluid is passend naar mijn smaak. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan