Honda Monkey 125

Gelikte machines hoor.
Ik heb er tot op heden nog geen ene zien rijden in het echt.
You Tube staat er vol mee, maar in real live zie ik ze amper.
Vind het wel een geslaagd uiterlijk die de Monkey heeft.
Lekker eigenzinnig en zeldzaam.
Overigens heeft de Grom dat ook.
Doen ze toch erg goed bij Honda.
 
monkey.jpg


Mijn Monkey heb ik donderdag binnen gekregen
Is nu nog even huisdier maar morgen wordt ie uitgelaten
Was een mooie aanbieding van MP Leeuwarden voor 4k incl bezorging
 
Schitterende machine en mooie kleurstelling ook.
Nette prijs voor zo’n gloednieuwe machine en dat met afleveringsbeurt en thuisbezorgen kan niet beter.
Daar ga jij veel plezier van beleven.
Even de komende periode netjes inrijden maar dat gaat vast wel lukken.
Vandaag eindelijk weer eens een droge en stabiele zomerdag.
Ideaal voor de buiten-hobby’s dus maar flink van profiteren.
De zondag is zo weer voorbij.
 
Ruim een uur gereden met grote glimlach. Mensen langs de kant weten niet wat ze zien. Top 95km/u op teller ... genoeg voor provinciale weg. 1e project is vervanging van het lelijke plastic achterspatbord. Een Takegawa fenderless kit is onderweg.
 
waar bestellen jullie onderdelen voor de monkey, zoals uitlaat, vering, cosmetisch spul, etc? via de honda dealer?
zie ook een website als japan-webike.nl? Iemand daar al wat besteld? wat is de levertijd en komen er nog invoerkosten bij?
 
waar bestellen jullie onderdelen voor de monkey, zoals uitlaat, vering, cosmetisch spul, etc? via de honda dealer?
zie ook een website als japan-webike.nl? Iemand daar al wat besteld? wat is de levertijd en komen er nog invoerkosten bij?
Gewoon bij webike in Japan. Die hebben alles voor Honda.
Verzendkosten zijn duur maar binnen een dag of 5 heb je je spul binnen. Invoerkosten douane soms wel soms niet. Als die er bij komen moet je denken aan een paar tientjes erbij.
 
waar bestellen jullie onderdelen voor de monkey, zoals uitlaat, vering, cosmetisch spul, etc? via de honda dealer?
zie ook een website als japan-webike.nl? Iemand daar al wat besteld? wat is de levertijd en komen er nog invoerkosten bij?

Ik bestel bij monkeyshop.de en laat leveren bij Duitse collega. Wel wat duurder dan webike maar snelle levering en geen gezeur met douane.
 
onderdelen bij 4taktwinkel of loef bromfietsen , hebben veel takegawa spul etc , is voor de honda brommers bedoelt maar 90% past op de monkey's
 
Voor 2000 euro heb je een Monkey/Grom kloon in je schuur staan. De Brixton XsR125 staat binnenkort bij de dealer.


Ondanks dat Honda in mijn ogen gewoon te duur is met de MSX en zeker met de Monkey, spaar ik liever even door voor een echte Honda dan een of ander ding uit China. Of ik koop 'm 2e hands of wil je daar nog wat op besparen, dan zoek je een jonge occasion in Duitsland oid (wel even opletten met belasting en kilometerstanden, leeftijd etc).
 
Ondanks dat Honda in mijn ogen gewoon te duur is met de MSX en zeker met de Monkey, spaar ik liever even door voor een echte Honda dan een of ander ding uit China. Of ik koop 'm 2e hands of wil je daar nog wat op besparen, dan zoek je een jonge occasion in Duitsland oid (wel even opletten met belasting en kilometerstanden, leeftijd etc).


Ook daar zijn ze redelijk schaars. Heb vorige maand toevallig 2 msx125's weg kunnen halen in de grensstreek voor mij en een maatje, beide 2000 euro en beide net over de 6000km.

Vooral een motor met meer dan de 6000km is lastig om te vinden.
 
Van de week YSS eco dempers gemonteerd achter ... de standaard jongens sloegen bij het minst en geringst door
Voor de wat zwaardere berijder zeker een aanrader !
 
Van de week YSS eco dempers gemonteerd achter ... de standaard jongens sloegen bij het minst en geringst door
Voor de wat zwaardere berijder zeker een aanrader !

Die standaard veren zijn idd niet de beste. Zeker niet als je ietsje meer weegt en richting de bovengrens gaat van wat de Monkey aan kan.
Op de Monkey waar ik op reed had je zelfs schade op de poten zelf door de veer die er telkens tegenaan kwam. Weet niet of dat exemplarisch was.
 
Goeie vraag, zou nog best kunnen hoor. Het is niet dat ze alles aankondigen aan het eind van het jaar. De Monkey kwam ook ineens halverwege het jaar onverwachts op de markt.
 
Best wel een leuk model vind ik.
Dat zal ook vast prettig rijden.
 

Bijlagen

  • 37D14998-B15C-4D03-9CA6-8A833DB29DF7.jpeg
    37D14998-B15C-4D03-9CA6-8A833DB29DF7.jpeg
    178,7 KB · Weergaven: 18
Ik reken toch op een 4500 ofzo, áls hij naar Europa komt. Zal mij benieuwen. Wat mij betreft is het wel de ultieme CUB. Van alle modellen tot nu toe de meest begeerlijke, op de originele CT90 en CT110 (postiebike) na dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan