Honda Monkey 125

Mijn ervaring met uitlaten met of zonder katalysator bij hetzelfde blokje (Honda Innova) is dat het helemaal niets uitmaakt. Bij de goedkope, chinese varianten verlies je er mogelijk zelfs wat koppel door. Het ziet er vaak iets beter uit, het geeft wat meer geluid.
Thnx, voor mij geen vervanging dus.
De tijd dat een uitlaat “geluid” moet maken is voor mij voorbij.
 
Moet eerlijk zeggen dat ik de Yoshimura in het begin ook te luid vond, vooral boven de 80, dan werd het zo'n monotone dreun. Nu met de spark arrestor is het een stuk aangenamer.
Door het geluid lijkt het wel iets harder te gaan, maar in de praktijk is de top nog precies hetzelfde.

Zijn jullie al eens off-road gegaan met het aapje? Ik ga 1 mei een stukje van de TET proberen, maar maak me nu al ernstig zorgen😱
 
Vraagje: bij volle tank gaat na 145 km het laatste ledje knipperen , tanken dus. Ik dacht dat de Monkey zo superzuinig was? Wat zijn jullie ervaringen? Moet er wel bijzeggen dat ik altijd volgas rijdt.........
 
1 op 53 met de Honda ANF 125i innova. Alleen maar volgas. Zou dus met de Monkey ook moeten kunnen. Hoewel die kleine wielen met dikke banden misschien het gebruik wat laten toenemen.?.

Heb je weleens berekend hoeveel hij écht verbruikt? Dus volgooien, rijden, kilometerstand aflezen, opnieuw tanken en dan berekenen wat het verbruik was?
 
6082A092-8D50-42CA-BCD7-C524D1C0EB45.jpeg

1 op 49 in een test (op en neer naar Parijs).
 
Vandaag getankt en 4.3 liter bijgevuld na 150km, 1 op 34.9 dus. Niet zo zuinig als op papier. Misschien omdat het blokje nog vers is en nog in moet lopen?
Gelijk maar gevuld met Shell V-power Ron98 , de Honda maar een beetje verwennen :P
 
1 op 34,9 is wel heel veel inderdaad. Dat krijg ik echt niet voor elkaar. Ik kom niet onder de 1 op 53 met de Innova.

Was je trouwens het blokje nog aan het inrijden zei je? Volgas? Hoeveel staat er op de teller?
 
Toen ik 'm een weekje mee had om te testen, haalde ik 1 op 50 met vaak vol gas (en ik ben niet slank, dus ben je wat lichter van stuk, dan kan het nog zuiniger).
 
Er staat nu 350 km op de teller, de eerste 150 km rustig aan gedaan ✅
Zal nu ff proberen niet “volgas” te rijden, kijken hoeveel dat scheelt.
 
Mijn ABS lampje gaat na wat langere ritten knipperen. Na aan en uit zetten van de motor is t dan weer weg. Is dit een bekend probleem?
 
Het treed alleen op (bij mij nu) op hogere snelheid en langere tijd. Even aankijken, en anders oude voor tandwiel er weer op en achterste tandwiel aanpassen. Dan heb je er geen last van, las ik.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan