Honda Monkey 125

Weet iemand of de Brixton Crossfire XS 125 leverbaar is in Nederland? In België wel voor zo'n € 2.200.
Interessant ding. Ik volg de Brixton Facebook groep nu een tijd en ik hoor ze weinig mekkeren over mankementen.

Ik zou die troep niet kopen, betaal dan gewoon meer voor een echte Honda. Ik zag op een Thais YouTube kanaal de Dax en Gorilla voorbij komen. Weet niet of het concepten zijn of eigenbouw, mijn Thais is niet goed. Kan maar zo zijn dat Honda ineens ook met een Dax en Gorilla komt. De Brixton lijkt wat meer op een Gorilla.

 
Aanvragen kenteken nieuwe Motor, hoeveel dagen duurt dit normaal als de Motor al bij de dealer binnen is.
Mijn Monkey is vorige week bij de dealer afgeleverd, nu 1 week later nog geen kenteken ???
Ik dacht dat dat maar 2 a 3 dagen duurde ????
Ze hebben mijn legitimatie daarvoor toch niet nodig ???

MvG

Pinkpanther *D
 
Aanvragen kenteken nieuwe Motor, hoeveel dagen duurt dit normaal als de Motor al bij de dealer binnen is.
Mijn Monkey is vorige week bij de dealer afgeleverd, nu 1 week later nog geen kenteken ???
Ik dacht dat dat maar 2 a 3 dagen duurde ????
Ze hebben mijn legitimatie daarvoor toch niet nodig ???

MvG

Pinkpanther *D
Legitimatie is alleen nodig bij het op naam zetten van het kenteken.
Die van ons stond al op kenteken toen we naar de dealer gingen, en die waren de dag ervoor binnen gekomen.
Zijn hem de dag erna gaan ophalen. , alleen het kenteken op naam zetten en betalen...
 
Ok de mijne staat nog bij de dealer, kenteken had ie maandag aangevraagd zei ie......dus ik zou hem dus kunnen laten ophalen en zelf op naam kunnen zetten ?
Het is nogal ver weg naar Ten Kate ....Motoren.

MvG P.V. O-)
 
Ok de mijne staat nog bij de dealer, kenteken had ie maandag aangevraagd zei ie......dus ik zou hem dus kunnen laten ophalen en zelf op naam kunnen zetten ?
Het is nogal ver weg naar Ten Kate ....Motoren.

MvG P.V. O-)
Volgens mij kan alleen de dealer de 1e keer op naam zetten😏
 
Al bijna 600 km met de nieuwe erop zitten👌
64439D45-92B9-4A75-B4AB-976D43819AF6.jpeg
 
Ik heb er nu 24 kilometer opzitten........:}
Rij nu max 65 km/uur ivm inrijden

Vraagje er zitten 2 sleutels bij de monkey........zitten er normaal ook 2 afstandsbedieningen bij voor het alarm.....???
Bij mij zaten er 2 sleutels bij en 1 afstandbediening voor het Alarm !!

Bij mijn supercup had ik wel 2 stuks afstandbedieningskastjes.

Motor loopt OK , alleen lijkt het of de kroonplaat waar het stuur op staat iets schuin staat ?????
Ik schat een mm of 5 schuin.....dit zie je alleen als je erop rijd op een rechte weg.

MvG Pinkpanter
 
Ik heb er nu 24 kilometer opzitten........:}
Rij nu max 65 km/uur ivm inrijden

Vraagje er zitten 2 sleutels bij de monkey........zitten er normaal ook 2 afstandsbedieningen bij voor het alarm.....???
Bij mij zaten er 2 sleutels bij en 1 afstandbediening voor het Alarm !!

Bij mijn supercup had ik wel 2 stuks afstandbedieningskastjes.

Motor loopt OK , alleen lijkt het of de kroonplaat waar het stuur op staat iets schuin staat ?????
Ik schat een mm of 5 schuin.....dit zie je alleen als je erop rijd op een rechte weg.

MvG Pinkpanter
Zit maar 1 afstands bediening bij, en het kan zijn dat de vork niet perfect recht staat, anders de bovenste bevestigings punten ( kroonplaat) van de vork poten ff oplossen, komt wellicht vanzelf recht.
 
Ja die kroonplaat rechtzetten kan ik zelf wel......stelt niks voor ...... Het rijd Super in de stad......bij mijn Honda Supercup 125had ik wel 2 afstandsbedieningen vandaar de vraag......:]:]:]


MvG

Pinkpanther
 

Bijlagen

  • Monkey pv.jpg
    Monkey pv.jpg
    311,8 KB · Weergaven: 38
Ha allen, ik ben nieuw hier op het forum (en relatief nieuwe motorrijder). Gisteren een tweedehands monkey gekocht (foto voor garage). Wellicht dat het dankzij een van jullie is dat ik ben gaan motorrijden en nu de monkey heb gekocht! In maart 2020 trof ik een gele monkey rijder in de Veerhaven in Rotterdam (1e foto) die erg enthousiast was erover (volgens mij zei hij dat hij voorheen een Harley reed), dat was reden voor mij om eindelijk te gaan lessen. Dus mocht je dit lezen, dank je wel!
 

Bijlagen

  • 88B06BA2-629B-4DFD-BF14-7C0C216B35E6.jpeg
    88B06BA2-629B-4DFD-BF14-7C0C216B35E6.jpeg
    272,5 KB · Weergaven: 44
  • 1A9073B5-F590-4A1F-BE04-A2F9E569A300.jpeg
    1A9073B5-F590-4A1F-BE04-A2F9E569A300.jpeg
    427,7 KB · Weergaven: 45
Dikke proficiat @Annechien ! Wat zien ze er toch zo leuk uit~! Laat die foto's maar komen hoor. Hoe vind je hem rijden?
Dank je wel! Ik vind hem lekker rijden, de koppeling levert niet echt trek bij wegrijden maar hij trekt wel snel genoeg op. Verder op de snelweg 100 km/u gehaald (bij 1.70 m/68 kg). Heuvel op hier in Luxemburg haalt ie dat zeker niet, maar snel genoeg voor de B wegen met veel bochten waar ik m voor heb gekocht ^_^ Het is echt een fun ding en je ziet ook dat voorbijgangers m leuk vinden.
 
Dank je wel! Ik vind hem lekker rijden, de koppeling levert niet echt trek bij wegrijden maar hij trekt wel snel genoeg op. Verder op de snelweg 100 km/u gehaald (bij 1.70 m/68 kg). Heuvel op hier in Luxemburg haalt ie dat zeker niet, maar snel genoeg voor de B wegen met veel bochten waar ik m voor heb gekocht ^_^ Het is echt een fun ding en je ziet ook dat voorbijgangers m leuk vinden.
Dat klinkt zeker niet slecht voor een speelgoedje / fun bike hoor! Was leuke feedback om te horen want zit zelf zowat op dezelfde hoogte/gewicht en vroeg me af of de Monkey het zou zien zitten. :P

Vandaag bij onze favoriete dealer binnengesprongen om de topkoffer van de Forza te laten smeren en nog eens live Monkeys te kijken. Er stond een geel en rood exemplaar. Allebei verkocht trouwens. Héél schattige dingetjes.

Toen kwam de eigenaar van de Rode Monkey (heeft thuis trouwens al geel en blauw exemplaar staan) net opdagen voor ophaling en kregen we stiekem de hele zooi mee te horen en te zien. Lichten, toeter, alarm, vroem-geluidje en mijn vriend wist al aan mijn gezicht af te lezen hoe laat het was...

Bij deze dus officiëel de 'Oeps, wat heb ik nu weer gedaan...' mededeling. Het is klein, comfortabel, superschattig en het staat binnenkort in mijn garage.

Stomme Monkeys...:9
 
Dat klinkt zeker niet slecht voor een speelgoedje / fun bike hoor! Was leuke feedback om te horen want zit zelf zowat op dezelfde hoogte/gewicht en vroeg me af of de Monkey het zou zien zitten. :P

Vandaag bij onze favoriete dealer binnengesprongen om de topkoffer van de Forza te laten smeren en nog eens live Monkeys te kijken. Er stond een geel en rood exemplaar. Allebei verkocht trouwens. Héél schattige dingetjes.

Toen kwam de eigenaar van de Rode Monkey (heeft thuis trouwens al geel en blauw exemplaar staan) net opdagen voor ophaling en kregen we stiekem de hele zooi mee te horen en te zien. Lichten, toeter, alarm, vroem-geluidje en mijn vriend wist al aan mijn gezicht af te lezen hoe laat het was...

Bij deze dus officiëel de 'Oeps, wat heb ik nu weer gedaan...' mededeling. Het is klein, comfortabel, superschattig en het staat binnenkort in mijn garage.

Stomme Monkeys...:9
Ah wat leuk, gefeliciteerd!! ^_^
 
Ah wat leuk, gefeliciteerd!! ^_^
Dank je wel hoor! Hoop dat ik snel de baan op kan zodat we hopelijk het schuldgevoel over de prijs kunnen wegrijden. Nou ja, schuldgevoel. Voor 1k minder had ik een nieuwe Grom 2022 maar dat is nu éénmaal geen Monkey.

Dealer zei dat de meeste mensen die een Monkey nieuw aankopen er eigenlijk nooit mee rijden. Die gaan achter slot en grendel tot de waarde stijgt of worden nagelaten aan de kinderen als investering. Ieder zijn ding denk ik dan.

Zou de Monkey best als indoor zeteltje willen gebruiken maar daar rijdt hij véél te leuk voor. Levering verwacht in week 42 en dan alle papieren in orde brengen. Spannend~!
 
Waar ik echt benieuwd naar ben: rijdt de 2022 anders als de 2018? Is het handig een 5e versnelling erbij?

AD8EC880-E162-4CBD-81C4-3C44A06780DA.jpeg
 
Waar ik echt benieuwd naar ben: rijdt de 2022 anders als de 2018? Is het handig een 5e versnelling erbij?

Bekijk bijlage 1688917
Ik heb een MSX en die heeft een Toerenteller naast de snelheidsmeter best handig als je op Top rijd . de Monkey mist dat ? dus het verschil tussen een 4 of 5 bak ? kun alleen merken als oud en Nieuw naast elkaar rijden
 
Ik heb een Monkey gereden met 4 versnellingen en de nieuwste Grom. Ik weet niet of ze normaal idem zijn qua motorisatie maar hier was veel verschil.

De Monkey voelde vinnig aan en er zat leven in terwijl de Grom precies maar een beetje aanmodderde. Beiden reden prima maar voor mij stak de Monkey er met 4 versnellingen ver boven uit. Kan natuurlijk ook aan het model liggen.

Hoe hoger de Euro norm hoe minder karakter ik ze tegenwoordig echter vind hebben. Voor je het weet rijden we allemaal elektrisch. Niets op tegen en het zal wel wennen maar moet tegenwoordig al te veel batterijen vol zien te houden.

Ik laat weten hoe de nieuwe Monkey rijdt t.o.v. de oude versie van zodra ik hem in het bezit heb. 😌
 
Terug
Bovenaan Onderaan