Honda Monkey 125

Für dabei? Iedereen weet toch dat je de Monkey als enige motor in de garage moet hebben. ;)

Dikke proficiat met de nieuwe aanwinst. Erg mooi hoor.
 
Euhm, de garage staat vol… 😊
Mijn vrouw heeft er ook twee…
Ow, dat verandert de zaak! Als vrouwlief evenveel ruimte krijgt in de garage is het vergeven. *D

Lijkt me ontzettend leuk! Hier krijgen we er maar een stuk of 3 de garage ingepropt momenteel, misschien tijd om de garage eens te herschikken voor de Monkey geleverd wordt bij de dealer. Weet eigenlijk nog niet waar ik hem ga moeten zetten. Een geluk dat ze enkel groots van karakter zijn.
 
Ow, dat verandert de zaak! Als vrouwlief evenveel ruimte krijgt in de garage is het vergeven. *D

Lijkt me ontzettend leuk! Hier krijgen we er maar een stuk of 3 de garage ingepropt momenteel, misschien tijd om de garage eens te herschikken voor de Monkey geleverd wordt bij de dealer. Weet eigenlijk nog niet waar ik hem ga moeten zetten. Een geluk dat ze enkel groots van karakter zijn.

Dat is een mooie uitspraak! Enkel groots van karakter.
 
Monkey in maart nieuw gekocht, voor mijn gevoel best vaak op gereden inmiddels 1300 km.
Sinds vorige week start ‘ie niet omdat de accuspanning onder peil staat. Geen probleem, druppellader erop en een paar keer het laden/ontladen traject doorlopen. Komt jullie dit bekend voor? Ik rij over het algemeen korte stukjes en af en toe langere stukken waarbij ook het alarm er af en toe een dagje opstaat.

Zou er zo'n Optimate-stekkertje aan hangen of van een andere druppellader en dan gewoon even wat vaker laden. Het zijn denk ik de korte stukjes, waardoor de accu niet voldoende op kan laden. Of je accu kan niet worden bijgeladen, maar dan zou je dat moeten nameten met draaiende motor. Gelukkig is het geen automaat, dus in principe kan je 'm in de 2e versnelling zo aanlopen, als 'ie te weinig spanning heeft om te starten.
 
Optimate snoertje hangt er al aan ;) en idd , je kan ‘m makkelijk aanlopen , het aapje.
 
IMG-20211130-WA0003.jpeg


Altijd gedacht dat dit gewoon een gimmick was maar het is gewoon een echt "alarm" met niet echt afschrikwekkende herrie 🤣
 
Hoe schattig! Nou ja, het zal misschien als je een terrasje doet wel je aandacht er even bijroepen als ze aan je Monkey liggen te prutsen. Diefstal tegenhouden, niet echt dus.

Toch leuk dat er zo standaard iets op staat ook al is het misschien niet superhandig.
 
Hi, weet iemand of er nog veel Monkeys geleverd gaan worden.....in 2022 ??
Ik overweeg om er 1 bij te kopen......en te bewaren.....!!!
Weet iemand een dealer die tegen scherpe prijzen kan leveren ?
Vanaf 2022 5 jaar garantie op elke nieuw geleverde honda .
 
@p_vervoort Ik wou dat ik je kon helpen maar ik ben zelf nog wachtende op de Monkey. Met wat geluk misschien laatste week van december 2021 en anders wordt het waarschijnlijk toch nog 2022. Ben benieuwd of ik in aanmerking kan komen voor die 5 jaar garantie, vermoed van niet. Ik vermoed dat ze nog modellen zullen binnenkrijgen maar dat zal van dealer tot dealer afhangen. Best zelf eens rondbellen voor meer informatie.

Het is de bedoeling dat er op gereden zal worden maar voel me soms al zo schuldig als ik van de dealer hoor hoe veel verzamelaars ze in elke kleur aankopen om ze te bewaren. Misschien toch niet het juiste gebruiksvoorwerp gekocht. :?
 
Hi, weet iemand of er nog veel Monkeys geleverd gaan worden.....in 2022 ??
Ik overweeg om er 1 bij te kopen......en te bewaren.....!!!
Weet iemand een dealer die tegen scherpe prijzen kan leveren ?
Vanaf 2022 5 jaar garantie op elke nieuw geleverde honda .

Als bij-motor gaat ‘ie bij mij nooit meer weg ;)
Verwacht niet teveel korting. Na lang lullen kon er net 108 euro af en een slot erbij.
5 jaar garantie zegt me niet veel , heb diverse Honda’s gehad ( auto‘s en motoren) maar stuk krijgen is mij nooit gelukt.
 
Hi Siara ,, je kunt toch gewoon je dealer zeggen dat ie pas in Januari op kenteken moet zetten.
Het is toch geen Motorweer.

Voor mij is elk weer motorweer hoor. Ik doe niet aan seizoenen. Dealer is zo lief geweest om hem zelf pas op kenteken te zetten in 2022. Topservice. Honda en desbetreffende dealer hebben er zo voor gezorgd dat ik 5 jaar garantie + 5 jaar pechverhelping heb op dit kleine 125cc'tje. Toch dom dat de klant bijbetaald voor die extra jaren garantie. Denk dat hij hier in België zo'n € 200,00 duurder geworden is aan nieuwprijs. In elk geval mijn jaar is goed begonnen (voorlopig).

Hij heeft (had?) er nog een paar te koop staan trouwens maar natuurlijk wel in België.

Als bij-motor gaat ‘ie bij mij nooit meer weg ;)
Verwacht niet teveel korting. Na lang lullen kon er net 108 euro af en een slot erbij.
5 jaar garantie zegt me niet veel , heb diverse Honda’s gehad ( auto‘s en motoren) maar stuk krijgen is mij nooit gelukt.

Ga compleet akkoord, momenteel nog geen enkele Honda (buiten krasjes dan) kapot gekregen. Voor alles is een eerste keer maar liever niet.

--

M'n Monkey is vorig jaar op de laatste openingsdag van het jaar toegekomen bij de dealer zonder papiertjes. Iets later tijdens hun verlofperiode papiertjes toegekomen. Dealer netjes in hun verlof toch naar mij gebeld en gemaild zodat ik alles al in mijn bezit had. Dit met de gouden raad om hem pas in 2022 in te schrijven. Zo gezegd, zo gedaan. Helpdesk verzekering had nog nooit van dit ding gehoord ("Is dat zo'n PCX125-ding"?) dus verzekering in orde krijgen kostte wat meer moeite dan gewenst. Ondertussen dik in orde. Op zaterdag 8 januari 2022 in de gietende regen en kou de Monkey gaan halen bij de dealer en op die twee schattige bandjes naar huis getuft, zo'n uurtje rijden.

Ik moet zeggen dat ik echt bezorgd was (en de dealer ook aan zijn gezicht te zien) om met nieuwe bandjes en nieuwe remmen door dat weer naar huis te rijden op dat kleine ding. Maar is dus geen enkel probleem gebleken, tot op heden nog geen enkele keer grip verloren. Vriendlief die met wagen achter mij reed had zelfs een paar paniekmomentjes wanneer ik te vlot over witte lijntjes/putdeksels/bochtjes ging, nochtans zelf een ervaren motorrijder. Niet slecht gedaan van het aapje dus. Rasechte Honda. Wel zonde dat hij al vanaf de eerste dag vol modder en rotzooi hing.

Enfin, de Monkey moet inderdaad in smiles en niet miles/km gemeten worden. Ik heb me nog nooit zo rot geamuseerd. Regen en rotweer maakten me echt geen zooi uit. Vingers stijf bevroren en grote smile op mijn gezicht. Hoe awesome is dit kleine ding? Ik ben al elke dag een paar keer vertederd in de garage gaan piepen. Wil dolgraag gaan rijden maar aangezien ik hem pas van zijn eerste modderbad verlost heb en hij terug glimt moet ik misschien even wachten...alhoewel...

Even een slechte foto van de Monkey in de saaie volgepropte garage. Ik probeer zo snel mogelijk een iets mooiere te schieten. Niets dan voordelen aan dit formaat. Ik geraak zo uit de garage, geen gehannes met het eerst moeten buitenrijden van andere tweewielers of vierwielers. En heb ik al gezegd hoe schattig ie is? Voorlopig zero regrets. Meer volgt als er wat kilometertjes op staan. Hoop dat het weer donderdag/vrijdag wat meevalt...

20220109_145013.jpg

Vi
 
Lijkt op de mijne .........ook mooi blauw....
Vraagje wat betaal je voor de verzekering in Belgie ???
In NL ca. 6 euro/maand en 15 euro all risk per maand.
x mass monkey.jpg
 
Ik ben nieuw op deze pagina, Heb sinds 2019 een Monkey 125, heb er sinds die tijd al veel aan gesleuteld en getuned. Binnenkort komt er een KOSO 170 cc 4 vale set op, met alle bijbehorende zaken, best spannend allemaal. Dit is hoe mijn Monkey er nu bij staat, gisteren de rode voorpoten vervangen voor gouden.
Monkey Gele poten.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weet er trouwens iemand of die Vee Rubber bandjes echt zo slecht zijn op nat wegdek of dat het vooral overdreven is? Ik rijd nogal veel in de regen dus better safe than sorry...
Heb ze erg snel vervangen voor Pirelli SL60, zijn in mijn ogen veel beter. in combinatie met andere voor- en achterveren een wereld van verschil!
115667383_1416624391870074_5841488951547725019_n.jpg
!
 
Heb ze erg snel vervangen voor Pirelli SL60, zijn in mijn ogen veel beter. in combinatie met andere voor- en achterveren een wereld van verschil!Bekijk bijlage 1715057!

Mooi origineel ontwerp zo! Hoor graag wat de 170cc kit gaat doen. De discussie over de VEE bandjes kan ik nog niet begrijpen. Ik ben nu een paar keer gaan rijden in kou en nattigheid en heb er dus totaal geen probleem mee. Krijg een beetje de indruk dat het merk VEE door zijn onbekendheid gelijk dan maar als slecht bestempeld wordt.
 
Lijkt op de mijne .........ook mooi blauw....
Vraagje wat betaal je voor de verzekering in Belgie ???
In NL ca. 6 euro/maand en 15 euro all risk per maand.Bekijk bijlage 1714500

Hele mooie blauwe daar hoor! De versiering is ook niet mis. :D

Amai, dat is bijna gratis. Echt de moeite. Hier betaal ik een jaarlijkse verzekeringsfactuur die op ongeveer € 10,93 per maand uitkomt voor de Monkey. Niets gedekt buiten het hoogst noodzakelijke jammer genoeg.

Ik ben nieuw op deze pagina, Heb sinds 2019 een Monkey 125, heb er sinds die tijd al veel aan gesleuteld en getuned. Binnenkort komt er een KOSO 170 cc 4 vale set op, met alle bijbehorende zaken, best spannend allemaal. Dit is hoe mijn Monkey er nu bij staat, gisteren de rode voorpoten vervangen voor gouden.Bekijk bijlage 1715056

Toffe custom met leuke details! Ik heb zelf niks met goud op motoren maar kan het zeker wel appreciëren. Houd ons zeker op de hoogte wat betreft die nieuwe set. Die Pirelli's zijn ook niet mis. Ik was zelf naar de Michelin bandjes aan het kijken op lange termijn.

Mooi origineel ontwerp zo! Hoor graag wat de 170cc kit gaat doen. De discussie over de VEE bandjes kan ik nog niet begrijpen. Ik ben nu een paar keer gaan rijden in kou en nattigheid en heb er dus totaal geen probleem mee. Krijg een beetje de indruk dat het merk VEE door zijn onbekendheid gelijk dan maar als slecht bestempeld wordt.

Ik ben nog altijd supervoorzichtig op de stockbandjes door de hele VEE bandjes discussie. Er zou volgens geruchten te veel spatwater/nattigheid tussen de groeven blijven hangen wat voor slippertjes zorgt? Ik heb momenteel echt wel geen centjes over om de banden te vervangen en de Monkey is echt te leuk om in de garage te laten staan. Hoop dat de bandjes gaan bevallen, ook in baggerweer.

Ik weet niet hoeveel rijders er zijn die dit ding continu gebruiken/verkiezen boven hun andere machines maar ik zou niets liever willen. Bagage is wel een probleem.

Stomme vraag trouwens maar ik krijg mijn papieren niet eens weggestopt op dit ding. Iemand hints/tips? En wat doen jullie met bagage? Ik vertik het om een tanktas op de Monkey te monteren en vertrouw die bagagerekjes niet. Nou ja, eigenlijk mezelf want gegarandeerd dat ik de bagage niet goed vastmaak en deze ergens halverwege bij elkaar moet gaan rapen. Suggesties? Ben al aan het rondkijken naar beentas, heuptas, rugzak maar lijkt me ook niet altijd handig.

Sleur meestal rond de 20L mee en dat is met minimalisme...toch gaan voor bagagerek en drypack? Wat met essentials die snel bereikbaar moeten zijn?
 
Ik zoek ook nog een bagagerekje ......en een kentekenplaathouder kort model......iemand tips waar dit niet al te duur
te verkrijgen is ???
 
Terug
Bovenaan Onderaan