Honda Monkey 125

Tja, roest of verkleuring. Ik weet zelf niet goed wanneer je het ene hanteert en wanneer het andere. Als mijn uurrooster een beetje meezit probeer ik in de nabije toekomst wat foto's te nemen. Ik moet vrijdag ook naar de dealer dus zal even proberen te vragen wat zij er van vinden.
 
Mijn Monkey heeft ook nog nauwelijks in de regen gereden maar wel een beetje oppervlakteroest aan de binnenkant van het voorspatbord, Even weggeschuurd en de hele binnenkant ingespoten met blanke lak. Probleem opgelost...
 
Mijn Monkey is klaar! 170cc KOSO 4 valve is helemaal goed ingeregeld door Jeroen van der Meer Tuning Service, ik wilde niet het uiterste uit de kan halen dus niet verder gegaan dan 20 PK. Maar wat een verschil! Heerlijk veel koppel en trekt super mooi door. Heel blij mee!
 

Bijlagen

  • Dyno Jet 21-4.mp4
    19,2 MB
  • WhatsApp Image 2022-04-21 at 8.44.34 AM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-04-21 at 8.44.34 AM.jpeg
    348,9 KB · Weergaven: 60
OK die zal zeker de 120 aantikken. Wel hard op 2 kleine dikke wieltjes. Ik zoek zelf een mild upgrade om mee te komen op 100km wegen maar ben er nog niet uit wat te doen.
 
OK die zal zeker de 120 aantikken. Wel hard op 2 kleine dikke wieltjes. Ik zoek zelf een mild upgrade om mee te komen op 100km wegen maar ben er nog niet uit wat te doen.
Inlaat, uitlaat en een aangepaste ECU, daarmee kom je een heel eind, stapje verder is een andere nokkenas er in zetten.
 
Ik ben een fan van de originele look van de Monkey dus probeer dat zoveel mogelijk te houden. Er zijn wel setjes te koop bestaande uit een hoge compressie zuiger, snelle nokkenas en andere ECU maar ik kan daar geen praktijk ervaringen over vinden.
 
Ik ben een fan van de originele look van de Monkey dus probeer dat zoveel mogelijk te houden. Er zijn wel setjes te koop bestaande uit een hoge compressie zuiger, snelle nokkenas en andere ECU maar ik kan daar geen praktijk ervaringen over vinden.
Ik wel, is wel degelijk een behoorlijk verschil, al vond ik de zuiger weinig verbetering geven.
 
Toerenteller aansluiten.......

Weet toevallig iemand hoe deze Low Budget Toerenteller 1.jpgToerenteller 2.jpg toerenteller aangesloten moet worden ?
Heb ik uit Azie meegebracht.. staat ook op Alie express vlg mij.

Er zat geen schema bij ??
Er komen 2 sets draden uit.... rood - zwart die moeten vlg mij op + en -

Andere. set draden met stekker eraan:
-Geel
-Groen
-Zwart

De Gele is vlg internet de Puls draan moet op Bobine......(op het stekkertje op de Bobine ??)
Goen en zwart ???? ik heb geen idee.
 
Hi. ik ben nog steeds bezig de toerenteller aan de gang te krijgen...... weet toevallig iemand wat de MIN is op de Bobine.....
er zitten 2 draden aan de bobine eentje vooraan.. duidelijk zichtbaar . en eentje erachter.
 
Hi JSP ik weet het al het is de voorste.. die blauwe dat is de min ......heb op youtube gekeken.

Aangesloten maar toerenteller doet niks..... ik heb de draden verlengd en samengetaped.....zal wel 1 draad losgeschoten zijn met kabel doortrekken.
Van de week teller eraf en alles nalopen.
 
Ik heb ze eerst aan elkaar gesoldeerd en toen krimpkous en toen tape.............ik kan nergens die stekkers met transparant plastic vinden ....iemand een idee weer ze verkrijgbaar zijn.
 
Dag allen,

Ik heb een Monkey 2021 met inmiddels een volledige Tyga. Nu wil ik graag die lelijke air intakes vervangen. Heeft iemand een tip welk merk? Looks vooral belangrijk. Moet software of iets soort gelijk nog aangepast worden eigenlijk?
 
Voor degene met een Monkey 125 organiseren we op zondag 5 juni een mooie rit voor onze motoren, de rit zal ongeveer 150 km lang zijn en we rijden in een groep, we verwachten dat er tussen de 10 en 25 Monkeys mee zullen gaan, meer is natuurlijk altijd leuker!

We verzamelen rond 12:00 á 12:30.
Café Joppe
Weteringstraat 8
1431BC Aalsmeer.
Koffie en frisdrank sponsor ik.
Dan vertrekken we rond 13:00.
De rit zal ongeveer 150 km zijn. Met halverwege een stop om wat te drinken. Om ongeveer 16:30 á 17:00 zullen we weer terug te zijn in Aalsmeer om nog even wat te drinken en na te kletsen.
Het is dus handig als deelnemers zelf even iets van een lunchpakket meenemen voor bij de start.
Bij slecht weer gaat de rit niet door.

Mocht je zin hebben om mee te rijden, kijk dan even op de Facebookgroep: Zum Anzeigen anmelden oder registrieren voor aanvullende info. Als je mee gaat graag even een mailtje naar jan@joppe.nl
 

Bijlagen

  • 278083950_8172209399472006_3819462756459821271_n.jpg
    278083950_8172209399472006_3819462756459821271_n.jpg
    87,6 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Voor degene met een Monkey 125 organiseren we op zondag 5 juni een mooie rit voor onze motoren, de rit zal ongeveer 150 km lang zijn en we rijden in een groep, we verwachten dat er tussen de 10 en 25 Monkeys mee zullen gaan, meer is natuurlijk altijd leuker!

We verzamelen rond 12:00 á 12:30.
Café Joppe
Weteringstraat 8
1431BC Aalsmeer.
Koffie en frisdrank sponsor ik.
Dan vertrekken we rond 13:00.
De rit zal ongeveer 150 km zijn. Met halverwege een stop om wat te drinken. Om ongeveer 16:30 á 17:00 zullen we weer terug te zijn in Aalsmeer om nog even wat te drinken en na te kletsen.
Het is dus handig als deelnemers zelf even iets van een lunchpakket meenemen voor bij de start.
Bij slecht weer gaat de rit niet door.

Mocht je zin hebben om mee te rijden, kijk dan even op de Facebookgroep: Zum Anzeigen anmelden oder registrieren voor aanvullende info. Als je mee gaat graag even een mailtje naar jan@joppe.nl
In verband met de slechte weersvoorspelling wordt deze rit verplaatst naar een latere datum!
 
Past een 190cc Anima vierklepper van Daytona zo in de Monkey, injectie verzie..?
Eigenlijk wel geinig, dan heb je met een "standaard" blok hetzelfde als nu met een goede BBK en een vracht extra spul... alleen wat is het verschil kwa betrouwbaarheid ?
 
Het oliefilter bij een 1000 km Beurt Monkey 125 moet dit ook vervangen worden ?
Ik kan nergens een dealer vinden in de beurt....die tijd heeft dus doe ik het maar zelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan