Honda Monkey 125cc -> 170cc Koso

TattooBernie

Rookie
27 sep 2022
1
0
Beste iedereen, ik ben van zins om een Honda Monkey 125cc aan te schaffen maar ineens met meer power door mijn gewicht van 108kg en doordat ik zwarder motoren gewoon ben. Op YouTube zie ik veel filmpjes waarin de upgrade cylinder na x aantal kilometers door de warmte smelt, meestal een Takagawa 181cc. Weet iemand wat het beste is, een professionele tuning specialist kent en +/-€€€€?
Thanks everybody 🤘
 
Als je er een wil aanschffen, doe er dan ook meteen andere vering erop. Volgens mij zijn ze berekend op 100 kg max en de originele achterveren zijn al slecht. Als je 108 kg weegt, komt er ook nog wat gewicht bij van kleding, helm etc. Met dat gewicht slaat de vering geregeld door, geen grap. Of ze moeten wat hebben aangepast aan de vering. Ik reed er in 2018 een weekje op. Leuk ding, dat wel, maar de vering was gewoon troep en voor de aanschafprijs mag dat gewoon niet.

edit; ik heb net mijn test weer teruggelezen, het is 105 kg max. Maar bij mijn 95 kg was de vering al bagger.
 
De Vering van de nieuwe is wel OK .......dus daar zou ik geen euro extra aan besteden.
Nog niet top ...maar gewoon harde weg geen problemen..
Die van 2018 sloeg met 95kg geregeld bijna door en de veer raakte ook de binnenpoot wat beschadigingen opleverde. Daarvan weet ik zeker dat ik niet de enige was die dat zag, heb daar iemand anders ook over zien klagen. Maar goed, wellicht is het ook aangepast na dat jaar.
 
Die van 2018 sloeg met 95kg geregeld bijna door en de veer raakte ook de binnenpoot wat beschadigingen opleverde. Daarvan weet ik zeker dat ik niet de enige was die dat zag, heb daar iemand anders ook over zien klagen. Maar goed, wellicht is het ook aangepast na dat jaar.
Het is ook ontworpen voor een Japanner en die weegt 50 kg.
 
Een vriend (+/- 90kg) heeft pas een nieuwe gekocht,en is ook helemaal niet te spreken over de achtervering.
Die van zijn Camino is beter zegt hij.
 
Dat een cilinder smelt geloof ik geen zak van.

Wat wel kan is dat men de grotere cilinder er op zet, geen idee heeft van carburateur of injectie afstellen en gewoon gaat rijden.
On-afgesteld wordt het veel te heet en naait het vast of brand je een gat in de zuiger. Dat wordt dus de testbank op bij iemand met een computer die je injectie aan kan passen OF ombouwen naar een carburateur en zelf eea aan sproeier bezetting spelen.

Het is gewoon een liggend blok. Je kunt dus ook de hele cilinder wissel met alle kosten overslaan en een Bami blok kopen met carburateur en al. Plug and play op wat bekabeling na. Maar zelfs die kun je er bij krijgen.
 
Beste iedereen, ik ben van zins om een Honda Monkey 125cc aan te schaffen maar ineens met meer power door mijn gewicht van 108kg en doordat ik zwarder motoren gewoon ben. Op YouTube zie ik veel filmpjes waarin de upgrade cylinder na x aantal kilometers door de warmte smelt, meestal een Takagawa 181cc. Weet iemand wat het beste is, een professionele tuning specialist kent en +/-€€€€?
Thanks everybody 🤘
Ik heb een KOSO 170 cc 4v gemonteerd en werkelijk alles wat er bij hoort, loopt nu geweldig maar vergis je niet in de kosten, komt veel meer bij kijken dan alleen een andere zuiger en cilinder. Krukas, koppeling, drijfstang, extra krukaslager, oliepomp, injector, ecu, inlaat, uitlaat, enz, enz.
 

Bijlagen

  • IMG_0055.JPG
    IMG_0055.JPG
    251,6 KB · Weergaven: 33
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Dan kun je er beter een Daytona blok onder hangen 170 of 1950 CC .....kost ca. 1300 euro, je hebt dan wel geen injectie meer maar wel 15-20 pk
 
Terug
Bovenaan Onderaan