honda motor voorraden snap er niets van ?

Kaboem!

MF'er
7 feb 2004
102
3
Noord Brabant
Heeft iemand ervaringen met de leveringen van nieuwe Honda motoren. Ik als "no no" was er van uit gegaan dat ik gewoon een nieuwe motor kan bestellen net als een nieuwe auto en dat deze dan besteld wordt bij de fabriek.

Krijg ik bij de dealer te horen dat alle Honda race motoren voor 2004 al zijn uitverkocht en de VFR 800 ABS die ik graag zou willen alleen nog in een paar kleuren leverbaar of beperkt leverbaar is.

Rood is uitverkocht voor 2004 en zou dus voor een rode fiets tot 2005 moeten wachten.

Hoe is dit mogelijk Honda Nederland/ Europe kan toch gewoon dan nog een container vanuit Japan laten komen als deze hier op zijn.

Vind dit heel erg vaag, moet dus voor een rode het hele land gaan afbellen ofdat een dealer er toevallig nog een heeft staan.

Als ik nu laat in het seizoen was begonnen te shoppen kan ik het nog enig sinds begrijpen maar in de tweede week van februari is wel heel erg vroeg om uitverkocht te zijn.

Bij andere dealers hetzelfde verhaal, is dit een verkoop truuk ?

Zijn er nog andere manieren om een 2004 model te bestellen als deze bij Honda op zijn ?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes,

Jeroen Kemps
 
Gewoon een ander merk kopen. Van een fabrikant die jou WEL als tevreden klant wil.
Honda is lijkt me veel te arrogant. Dat krijg je als je al jaren de grootste bent.

BitKid
 
Idd een vaag verhaal. Ik breek m'n nek bijna over de nieuwe VFR800en van modeljaar 2003 bij veel dealers. Deze worden met veel korting de markt ingeduwd omdat ze op een normale manier blijkbaar niet te verkopen zijn :?

Is het 2004 model zoveel afwijkend van het 2003 model?
 
Laatst bewerkt:
ligt het niet aan de dealer die geen honda meer geleverd kan krijgen. honda is daarin heel strak/moeilijk dat ze alleen zaken doen met degenen die zij willen en heb je een jaar je omzet van bijvoorbeeld 30 motoren niet gehaald kicken ze je er het jaar er op gewoon uit dus ik weet niet bij welke dealer je bent?
ik weet zeker dat molenaar in ijsselstein kan leveren wat je wilt
 
Ik betwijfel of het aan de dealer ligt, zowel Motoport Breda als Pols motoren in Waalwijk lieten me een officiele Honda lijst zien met alle type's erop en of ze nog leverbaar zijn in 2004 en welke kleuren.

Officieel Honda briefpapier, dit is blijkbaar een lijst die regelmatig door Honda uitgebracht wordt.

Ik vind het allemaal maar vreemd, je wordt bijna verplicht om snel een beslissing te nemen of je nieuwe fiets.

Heel erg irritant.

Jeroen
 
Dealers en importeur moeten ver van te voren opgeven hoeveel motoren ze denken af te zetten in een modeljaar. Daarop wordt de toewijzing van de fabriek gebaseerd. Uiteindelijk is het de fabriek die bepaalt hoeveel motoren en van welk type en kleur er naar Europa en naar Nederland komen. Dat hangt onder meer weer af van de productie capaciteit van een bepaald model.

Op dit moment is Europa geen speerpunt voor de Japanse motorfabrikanten. Dat zijn Azië (China) en India. Het zou dus best zo kunnen zijn dat de importeur (veel) minder krijgt toegewezen dan hij heeft besteld. Dan is een model jaar/kleur snel uitverkocht.
 
Misschien proberen ze je juist te helpen door zo te zorgen dat je alsnog een ECHTE motor gaat kopen :+

een soes dus })
 
Bedoelen ze dat je moet wachten tot het KALENDERjaar 2005 of het MODELjaar 2005, klein doch belangrijk verschil. Modellen 2005 worden vaak al gepresenteerd september/oktober en zijn dan ook al verkrijgbaar.

Een importeur moet een flinke tijd van te voren al zijn aantallen door geven aan de fabrikant (ca maart) voor het volgende modeljaar. Als je op dat moment nog een gigavooraad 2003 modellen hebt staan en je dealers ook ga je niet een flink aantal 2004 modellen bestellen denk ik zo.

De fabrikant gaat obv van alle bestellingen zijn produktie indelen en als die produktieruimte vol blijft kan de NL importeur weinig veranderen. Overnemen van andere landen heeft bij motoren weinig zin aangezien, ondanks de zogenaamde Europeese Unie, elk land zijn/haar specifieke eisen heeft.

Probeer Duitsland ?? Als er een Fahrzeugbrief bij zit zal het geen probleem moeten zijn hem hier op kenteken te krijgen.

Waar ik werk zijn we ook sedert december uitverkocht voor het modeljaar 2004 (nee geen motoren) en dan praat je ook over bedragen van 40 tot 75 duizend euro.
Ondanks de zgn "slechte" economie. |(
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik toch maar eens heel goed informeren, misschien dat ze met een oude lijst werken. Status volgens dealer is

Rood uitverkocht
Zilver Beperkt leverbaar
Blauw leverbaar
Zwart leverbaar
 
heb trouwens gehoord dat suzuki heel erg klantvriendelijk is,iemand had een slechte kwaliteit blanke lak op zijn 3 jaar oude soes,stuurde een brief,kreeg toen 1200 gulden en de arbeidskosten werden betaald.
 
Dat is het mooie van de huidige productie methoden. Het is niet alleen Honda, maar alle merken. Ze weten de productie capaciteit van de fabriek, dus hoeveel motoren geproduceerd worden. Vervolgens is de productie van het komende jaar toegewezen aan distributeurs. Dus inderdaad kunnen ze nu al zeggen dat de voorraad verkocht is.
 
En dan.
Dan heb je strax je rode 800.
je rijd na een half jaar een velg kapot.
Sorry wekunnen je over 2jaar weer een velg leveren.

ik wacht al 1 1/2 jaar op een nieuwe tank.

ik stop liever met moterrijden,
als ik hierna alleen nog honda zou kunnen kiesen.
 
gewoon geen nieuw model kopen maar lekker een oud beestje onderdelen genoeg :)

sorry maar ergens heb je natuurlijk wel gelijk dat dit zo geen manier van verkopen is. Helaas blijkt het wel echt zo te zijn :( Mischien dat je Honda Nederland kunt bellen om te vragen of hun niet een dealer weten waar ze nog wel de Rode op vooraad hebben ?
 
bel eens met TEN Kate in nieuw leusen dit is wel DE honda dealer van nederland nu ,hij had al vijf fireblades2004 in huis toen de rest nog niets had
 
Terug
Bovenaan Onderaan