Honda MSX125

Moet je eens kijken hoe het akra bochtenwerk op een superduke 990 of 1290 loopt. Dat is ook niet zo snel mogelijk naar de pijp. Alles word berekend op max vermogen. Daarom lees je van de goedkope ali pijpjes juist vermogen inleveren. Daarbij word niet gekeken naar airflow of vermogen. Maar naar db’s.
De Akra is wel een aardige straight pipe, met vergelijkbaar prestatie winst.. dus ja , waar dat dan weer het verschil inzit ???
 
@Psygho77
Ziet er goed uit! Ik heb een volledig akrasysteem op een 2016 model (1e generatie), maar vind het zonder db-killer mooi, maar te luid voor in de stad. Met hoor ik alleen zelf geluid (jammergenoeg), maar beter dan "te veel" opvallen.
Voor het vuil op de bocht heb ik een carbon spatbordverlenger erop zitten. Á €30-50 euro uit Spanje via Ebay, perfecte pasvorm en echt carbon voor dat geld *D. Vastgezet met 2-componentenlijm, nagenoeg geen zooi meer op de voorbocht/blok. Echte aanrader.
 
Andere hendeltjes en plakbandjes })
Zwarte arrowpiep en decat pijp is ook onderweg 🥳

0E036F27-7551-41E6-B6AF-0039469A6B09.jpeg
B9BF8DE1-46A5-49B5-B4D5-FC28129E7D81.jpeg
 
Ziet er weer mooi uit, en heb je de banden al geprobeerd?
Mijne wordt volgende week zaterdag afgeleverd op dezelfde banden ben benieuwd.
 
Vandaag met één van een klant gereden, kwam voor de 1000km service en had ook de Michelin er op....
Is eigenlijk prima maar met de Michelin wil hij liever rechtdoor, om in te sturen moet een beetje gedwongen worden.
Op zich niet verkeerd maar ff wennen is het wel.
 
Vandaag met één van een klant gereden, kwam voor de 1000km service en had ook de Michelin er op....
Is eigenlijk prima maar met de Michelin wil hij liever rechtdoor, om in te sturen moet een beetje gedwongen worden.
Op zich niet verkeerd maar ff wennen is het wel.
Totaal geen last van. Net zo wendbaar als met de harde vee’s
 
Ik ben benieuwd wat ze in de regen doen.....De Michelines City grip schijnen het goed te doen bij nat weer.
Mijn Vee Rubber is ook niet slecht bij droog weer .........bij regen rij ik niet.....:]:]:]
 
Ik ben benieuwd wat ze in de regen doen.....De Michelines City grip schijnen het goed te doen bij nat weer.
Mijn Vee Rubber is ook niet slecht bij droog weer .........bij regen rij ik niet.....:]:]:]
Onder de pcx heb ik al wat setjes city grips versleten. Nog geen bange momenten gehad.
 
Op mijn motorscooters ook altijd citygrips gehad, top band, oogde bezorg scooters staan altijd op citygrips

Bij de Monkey ben ik voor looks gegaan (Bridgestone geloof ik) maar wel gekeken naar reviews
 
Andere hendeltjes en plakbandjes })
Zwarte arrowpiep en decat pijp is ook onderweg 🥳
-Heb je een link van die hendeltjes?, zien er leuk uit..
-Heb je foto, of linkje van de bestelde uitlaat en de-cat ? (of is het de de eerder genoemde X-cone set?)
.
.
.
.
.
Ter vermeack:

Update DB killer:
De Yoshi uitlaat smoelt geweldig, en het lawaai is ook geweldig... Me nadruk op geweld. Daar moest een DB killer voor komen,,
Dat viel toch wat tegen.. Of mee, hoe je het wil zien.... Ben met de TT een week vrij, en weet zeker dat ik zonder DB killer, de kas mag spekken...

HOEGEE gebeld, " ja normaal komen ze met de uitlaat" .. nou bij deze niet, en bij iedereen die ze verkoopt ook niet..B|
"We hebben wel wat in besteling staan, maar dat kan Juli of Augustus worden... " -O-Ik snap het volkomen.. Daar ligt het niet aan....

Ach dan maar in USA.. Daar zijn ze zat te vinden.*D:Y.. Niet bij TST industries, (die hanterende leukste verzendkosten) maar er zijn meer....
Goedkoopste: Wha 54 dollar voor de DB killer en dan 75 dollar verzend 8)7 WTF!

Hmm na een zoektocht iets gevonden in Italië... 36,14 euro, en 15 verzend.. op voorraad, binnen 56 uur verzonden... Doe maar dan. :Y. Geen idee of het goedkomt... Heb met PayPal betaald, maar op de hoogte gehouden word je niet per email. Wel heb je summier update als je inlogt op de site. (euro-racing.it) dit met wat Italiaanse kreten, als spedito en later consignato, nog net geen fellatio, want dat snap ik dan weer wel..:9

Ook vreemd is dat ik nadat ik dat ding daar gekocht heb, de prijs meteen verhoogd is! En behoorlijk ook, richting de 44,25 euro :?
Foutje van hun, website niet up to date ? nog de oude prijzen ? Geen idee...

Bewuste winkel, en product:

Nog leuker is dat je daar de keuze hebt uit verschillende dempers, en als je bij Yoshimura kijkt, blijkt deze inserts voor een gros aan dempers geschikt te zijn. (ook dus de mijne) Zo te zien, bij Yoshimura website, en de paslijst van de insert, niet nodig om een bepaalde demper voor bepaalde bouwjaar te selecteren. Allemaal moeten ze passen... Geen idee waarom dit bij hun anders is :?:?

Heb geen idee of het allemaal goed komt... Qua prijs is het lig niet duur, overal kostte ding gauw 54 euro. Ex verzend, als ze al leverbaar zijn, in de EU.

Oh ja,
Ook nog even na Ten-Kate geweest voor 2 uitlaat pakkingen. Donderdag gebeld, en ze zouden vrijdag binnen zijn. Voor 6,58 per stuk, maar 2 gekocht.. Heb de oude kunnen hergebruiken bij de Yoshi, maar dat houd niet over. Als de DB killer te lang op zich laat wachten, zal ik eerst even een weekje oud de oude uitlaat terug zetten, bij ritten langer dan een half uur. Dus om voorbereid te zijn, maar even wat op voorraad.
Vrijdag morgen al ene SMS, met dat de gooiden binnen waren..
 
Laatst bewerkt:
Update DB killer RS9-T

De Db killer is binnen vanuit Italië... In een mooie plastic zak van Expresso bonen :? , heel vreemd...
Wel mooi netjes, beschermd door ene stevig doosje, en origineel Yoshi geseald zakje, met alles erop en eraan.. Vast een bedrijfje, dat ook in koffiebonen doet...:+

De ervaring:
Scheelt een stuk, het hele harde is er nu af, maar toch vindt ik hem nog net te hard. :(

Yoshi heeft 5 inserts beschikbaar voor deze uitlaat serie, 2 met spark arrester, en 3 zonder.
Ik heb nu de B gekozen van het setje zonder de spark arrester, omdat die standaard word aangeraden als "road legal" wbt geluid. en word standaard aangegeven als DB killer, en bij sommige winkels ook standaard meegeleverd. (tegen een meerprijs).
Ik heb nu zie ik, aangenomen, dat dit de middelste was, qua geluid productie / reductie, echter dit is de minste reductie..

Het verschil zit hem in de diameter van de buis van de DB killer..
INS-RS9A-K (1.00)
INS-RS9B-K (1.250)
INS-RS9C-K (1.125)

Hoe kleiner de diameter, hoe meer reductie je hebt..
Heb in dit geval de kleinste beschikbare gekocht, met het het oog, mocht dit toch te zacht zijn, kan ik deze makkelijk luider maken door wat gaten te boren in de buis met de kolom boormachine. Andersom gaat wat lastiger. Nu houd ik niet echt van hard uitlaat geluid, en is het me al gauw te hard. Ik wist dat het met een Akra makkelijker zou zijn, maar ja, de looks van de Yoshi Demper.... :')
 
De ervaring:
Scheelt een stuk, het hele harde is er nu af, maar toch vindt ik hem nog net te hard. :(
Ik denk dat je je oordoppen moet upgraden, ipv een studie beginnen over je db killer.
Mijn ervaring met de Grom is dat ie best mag brullen. de meeste mensen in de auto zijn met 80 andere dingen bezig. Je mag em best aan horen komen ;)

Maar mocht het allemaal niet lukken, ik hoor wel wat je ervoor moet hebben :')
 
@MrProper
Ik houd het in gedachten... Dan bericht ik je als eerste, voor overname van de Yoshi.

Heb nu eenmaal erg gevoelige oren... Dus ik wist waar ik aan begon.. Houd niet van harde geluiden...


Heb ook op de schietclub een UVEX-X,(-36db) met daarbij nog de zwaarste schuimpjes van Uvex X fit, (-37db, die ik ook voor motor gebruik) en dat is (net) voldoende demping voor de korte AR 15 voor DSR. Daar waar iedereen het met enkel doppen afkan, moet ik er nog schuimpjes bij in hebben -O-
 
Laatst bewerkt:
@MrProper
Ik houd het in gedachten... Dan bericht ik je als eerste, voor overname van de Yoshi.

Heb nu eenmaal erg gevoelige oren... Dus ik wist waar ik aan begon.. Houd niet van harde geluiden...


Heb ook op de schietclub een UVEX-X,(-36db) met daarbij nog de zwaarste schuimpjes van Uvex X fit, (-37db, die ik ook voor motor gebruik) en dat is (net) voldoende demping voor de korte AR 15 voor DSR. Daar waar iedereen het met enkel doppen afkan, moet ik er nog schuimpjes bij in hebben -O-
We zitten in hetzelfde schuitje denk ik. Kan alleen rijden met schuimpjes met hoogste SNR, -37 db.
Lang leve 10 jaar schietinstructeur bij de KM. En veel naast de .50 gestaan.
 
Update Db killer uit Frankrijk:
Nou, dat gaat hem niet worden, kreeg vanmorgen een mail, met een terug betaling van het aankoop bedrag.:') :W
Begeleidend schrijven erbij, dat Yoshimura dit product niet meer maakt / gestopt is te maken.

Vreemd, want op de Yoshimura website staat hij nog als voorraad / aanwezig, en kan je hem ook bestellen, en laten versturen voor maar 98 dollar aan verzendkosten 8)7 Denk eerder dat het niet lonend is, om het voor mij te bestellen, en tegen het afgesproken bedrag, aan mij te verkopen..
Maar goed, wel direct een refund-actie, op rekening. Dus dat is gewoon netjes! en dat binnen 24 uur na bestellen.

annyway:
Tijd voor plan B:
Inloggen op Ebay, /me Vult tref-woord in, en sorteert op: "prijs product + verzendkosten + invoer"
Kijkt naar review score, en pakt de meest naar mijn zin. Let erop dat je wel degene pakt die de invoer meteen regelt!, dit scheelt je zo 7,50 tot 17,50 aan inklaring als een andere (derde) partij dat voor je moet doen natijd! (post nl, DHL DPD, etc.)

Hmm prijs komt in totaal op (product+verzend+BTW+inklaring) op 72,06 euro, ipv de 54,08 die ik kwijt was in Frankrijk.
Nou ja , zoals de vrouw zegt, "beter te duur dan niet te koop"
 
Als ik iets in de USA bestel vraag ik altijd om een passend verzendbedrag en op de rekening een klein bedrag vanwege de invoerrechten.....
Functioneerd eigenlijk bijna altijd.
Laat het meestal als "sample" of "warranty part" toesturen.
 
Vandaag opgehaald bij Goedhart motoren in Bodegraven en even de lekdijk op van Amerongen richting Nieuwegein maar die is vandaag ineens veel langer geworden.
Al met al ruim 190 km afgelegd vandaag
Thuisgekomen toch maar de eerder bestelde spiegels gemonteerd om naar achter te kunnen kijken.
:]

Op naar een mooi seizoen.
P.s. zijn er msx rijders in de omgeving van Utrecht om af en toe een rondje te rijden???
 

Bijlagen

  • 20220611_083639.jpg
    20220611_083639.jpg
    337 KB · Weergaven: 44
  • 20220611_091200.jpg
    20220611_091200.jpg
    307 KB · Weergaven: 40
  • 20220611_163039.jpg
    20220611_163039.jpg
    645,7 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan