Honda MSX125

Er is een reden inderdaad... een die ik niet verwacht had,of zien aankomen, maar goed.. Dit is de speel motor, en het is niet anders... hecht gelukkig niet zoveel aan motoren of andere bezittingen,wat luxe is..
;)
Jammer man. Wel (te) knappe prijs voor een nagelnieuwe motor met (erg) dure accessoires.
 
Ik zag hem op marktplaats staan.
Jammer dat je hem weg doet en zeker voor zo'n spotprijsje.
Hopen dat de nieuwe eigenaar het weet te waarderen.
 
14 🦷

Ben benieuwd. Als het bevalt een speedohealer bestellen 🤞
E65DE83A-3CB0-45F3-9EC8-16635E7C5B96.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Heb dat bij Honda nog nooit begrepen en dat ook bij diverse cursussen in meer dan 40 jaar bij de importeur altijd weer aangesproken, maar dat zijn de richtlijnen volgens Honda dat de filter wissel bij olie verversen niet iedere olie verversing nodig is.....
Ik vind het een no go....
Wij verversen bij iedere oliewissel het filter of filters mee, zoals de modellen met DCT (Double Clutch Transmission).
Dus naar mijn mening zeker het juiste gedaan, zeker bij de eerste beurt.....
Die je voor de garantie eigenlijk bij de dealer moet laten doen.....
Ze zijn ondertussen echt heel strikt geworden bij Honda, geen dealer stempel in het serviceboekje, geen garantie.
Vandaag toevallig meegemaakt met een 2019 model Goldwing met een versnellingsbak schade.
De man had geen volledig ingevuld serviceboekje, jammer joh.....
5000 euro schade die hij zelf bij ons mag aftikken.
 
Die je voor de garantie eigenlijk bij de dealer moet laten doen.....
Ze zijn ondertussen echt heel strikt geworden bij Honda, geen dealer stempel in het serviceboekje, geen garantie.
Ik ben er van op de hoogte, en na wikken en wegen een bewuste keuze.
Het blokje word al 40 jaar gemaakt, het is geen motor van 20k euro, en ik heb zelf genoeg skills en tools om alle onderhoud goed en grondig zelf te doen. Die garantie geloof ik wel.

Bij een nieuwe goldwing, of een blok wat nog niet zo lang bestaat, zoals die (half) automaten, had ie idd bij de dealer gestaan.

Ik heb daarnaast niet zoveel vertrouwen meer in dealers. Mijn pcx 125 paar jaar geleden weggebracht voor een vreemde resonantie tijdens rijden. Ze konden niets vinden, maar kon alsnog 90,- aftikken.
Later breek dat de aandrijf riem veroudert/verhard was en dus zorgde voor resonantie in de aandrijving. Het probleem had voor 40,- en kwartier uurloon opgelost kunnen worden.

Sindsdien kom ik alleen bij de dealer voor een bakkie en een praatje :+
 
Bij auto onderhoud mag je ook naar en universeel autobedrijf voor onderhoud, bv Vakgarage.
Dan blijft de garantie gewoon geldig.
Geldt dit ook voor motoren ??

Ik vraag me af....als je zelf Olie ververst en je hebt bv een probleem met de Elektra of Abs....... wordt dit dan ook Niet opgelost ?
 
Vandaag bij Goedhart de 1000 km beurt laten geven was in de tijd van een bakkie koffie weer geregeld en gelijk maar weer even lekker toeren :] door het boerenland aldaar heb veel plezier van dit (zoals mijn vrouw zegt) playmobiel motortje _O-
 
Bij auto onderhoud mag je ook naar en universeel autobedrijf voor onderhoud, bv Vakgarage.
Dan blijft de garantie gewoon geldig.
Geldt dit ook voor motoren ??

Ik vraag me af....als je zelf Olie ververst en je hebt bv een probleem met de Elektra of Abs....... wordt dit dan ook Niet opgelost ?
Geen Service in het onderhoudsboekje ingeschreven is Geen garantie bij Honda tegenwoordig.
Moest een paar weken geleden een scan van het service boekje sturen voor een defect led knipperlicht.....
 
Vandaag bij Goedhart de 1000 km beurt laten geven was in de tijd van een bakkie koffie weer geregeld en gelijk maar weer even lekker toeren :] door het boerenland aldaar heb veel plezier van dit (zoals mijn vrouw zegt) playmobiel motortje _O-
Mag ik een brutale vraag stellen? Wat was je kwijt en wat hebben ze gedaan? O-)
 
DUS alleen bij een Oficiele HONDA dealer moet service gedaan worden.
Ik was destijds bij Huyberts Motoren in Schijndel voor oliewisel Honda Cub 125.
Heeft boekje ook afgestempeld

Dit is geen Honda dealer meer ,wel geweest .....!! maar wel dealer van Kawaski en Suzuki........ dus dat zou betekenen dat mijn garantie geheel is vervallen ???
Cub is inmiddels verkocht.....maar toch een vreemde regeling... ik was kwijt € 34.95 voor de Oliewissel.

Dat is voor mij wel een probleem want regio Eindhoven zit geen HONDA dealer meer vlg. mij.
 
@ mr proper, 1000 km beurtje koste €23,50.
Ze hebben de olie vervangen en wat klein materiaal (denk een ringetje??) Heb gevraagd of het oliefilter vervangen was maar kreeg te horen dat deze de volgende keer aan de beurt is.
Moet over 8000 km of 1 jaar weer terug komen.
 
@ mr proper, 1000 km beurtje koste €23,50.
Ze hebben de olie vervangen en wat klein materiaal (denk een ringetje??) Heb gevraagd of het oliefilter vervangen was maar kreeg te horen dat deze de volgende keer aan de beurt is.
Moet over 8000 km of 1 jaar weer terug komen.
Oh dat valt me echt reuze mee. Ringetje zal de alu pakking ring zijn van de aftap plug.
 
Vraagje, heb je de snelheid met de nieuwe tandwielverhouding al kunnen meten?
Yup!

Ik heb de originele 15 tands voor tandwiel erop. Uiteraard was er een beste afwijking van de teller (dit is te verhelpen), maar wat mij het meeste stoorde is dat ie te hoogtoerig was geworden. Voor mijn woonwerk rij ik veel op 80 kmh wegen. Om daar te rijden reed ik dik 6000 rpm. Iets teveel van het goede.

Dus als er nog iemand is die een 14 tands wil proberen voor weinig? Geef maar een gil.
 
Ik had hetzelfde, vond 14T te hoogtoerig, de oplossing voor mij: +1T achter omhoog. Uit m'n hoofd was -1T voor 4% verschil en +1T achter 2%, zit je er dus net tussenin
 
Ik had hetzelfde, vond 14T te hoogtoerig, de oplossing voor mij: +1T achter omhoog. Uit m'n hoofd was -1T voor 4% verschil en +1T achter 2%, zit je er dus net tussenin
Ja klopt. Mn maatje rijd ook met die verhouding. Ik laat het zo, vind een beetje top en kruissnelheid beter
 
Terug
Bovenaan Onderaan