Honda MSX125

mss afspreken in privéberichten ^^ dan wordt de topic niet onnodig gigantisch?
anderen kunnen dan ook in privé meepraten. :)
't is maar een voorstel, schiet mij hier niet voor af :D
 
Ik kan alleen zeggen dat het materiaal waaruit de grom gemaakt is waarschijnlijk chinesium is.. want alles plooide zo snel, onder zeer lichte schokken, dat het niet te geloven is.. gelukkig had ik een kwaliteitsuitlaat en is erger voorkomen...

Ik zou mij bij nader inzien liever nooit een grom gekocht hebben... A waste of money imho...
Maar ik heb er al teveel geld ingestoken om zomaar op te geven.

Iemand een idee hoe ik dat probleem vooraan kan verhelpen? is een kader uberhaupt nog te redden?
Zou alleen het tstuk/kroonplaat gedoe de hoek van de voorvork op die manier kunnen veranderen?
Of lijkt het echt de kader? Ik zie niet direct iets aan het zichtbare stuk van de kader zelf.

Haha dus omdat jij ergens vol tegenaan rijdt en daarbij je Grom sloopt geef je de kwaliteit van de motorfiets de schuld? Wat heeft je uitlaat hiermee te maken!?
Vriend, steek je hand in eigen boezem en rij voortaan niet tegen je maten aan, dat helpt meer dan Honda de schuld geven voor het maken van de tofste minibike in jaren.
 
Haha dus omdat jij ergens vol tegenaan rijdt en daarbij je Grom sloopt geef je de kwaliteit van de motorfiets de schuld? Wat heeft je uitlaat hiermee te maken!?
Vriend, steek je hand in eigen boezem en rij voortaan niet tegen je maten aan, dat helpt meer dan Honda de schuld geven voor het maken van de tofste minibike in jaren.
Ik was er ook niet bij toen het gebeurde, maar ik lees het bericht van Bennie98 toch anders. Hij klaagt niet dat de Honda schade oploopt, maar dat er zulke schade is bij een volgens hem lichte aanrijding.

"alles plooide zo snel, onder zeer lichte schokken"
 
Ja, dat was hetgeen ik bedoelde... een achterbrug die plooide na een kleine tik opzij... met de uitlaat nog als schokbreker... Dat is een stuk als je het nieuw koopt 300+ euro. Voor iets hol dat volledig scheefplooit.

De kader is trouwens niet veel beter, oke dat hij kapot gaat bij een ernstig accident, maar in dit geval zou het nooit zover mogen komen, dit is trouwens nog steeds niet zeker.

By the way is dit trouwens een kymco met honda stickers op. :)
Maar goed. Ik vindt het wel een leuke brommer. Maar een beetje te zwak voor hetgeen het kost.
Ik snap wel dat je wat defensief wordt. Voor het accident amuseerde ik mij er ook wel mee.

Niet voor niets dat ik hem al gedeeltelijk hersteld heb.
Een nieuwe volle aluminium achterbrug. Nieuwe ledpinkers met relais. (plastics zal ik nog niet direct herstellen)
Alleen de voorvork/kaderschade zou nog moeten hersteld worden.
Indien mogelijk natuurlijk.
 
En dat terwijl Kymco scooters juist een vrij zwaar uitgevoerd frame hebben. Hoe sterk het dan is weet ik niet, want er zijn natuurlijk verschillende soorten staal. Hierbij heb ik het over de buizenframes van de scooters.

De roots van Kymco liggen overigens bij Honda.

"Founded in 1963 after splitting from Honda, KYMCO originally made parts for Honda. The company built its first complete scooter in 1970 and began marketing under the "KYMCO" brand name in 1992."

Kymco - Wikipedia
 
Ik heb tot op heden een dikke 700 kilometer gestuurd met mijn Grom.
Kwalitatief vind ik het een nette en degelijke fiets.
Zoals ik al vaker melde: inderdaad te hoog in prijs, maar dat geldt ook voor vele andere Honda modellen.
Ik hoop er in elk geval geen schade mee te rijden, maar zie wel van You Tube filmpjes dat de Groms die eenzijdig op hun plaat gaan niet noemenswaardige schade ervan ondervinden.
Dus ik denk dat het eigenlijk wel een stevig en compact fietsje is.
Waarschijnlijk dikke pech dus voor Bennie98 met zijn Grom en de schade erbij.

Mijn vermaakte Grom zadel van de 1ste poging, gaf helaas niet het beoogde resultaat/succes wat ik ervan had verwacht.
Welliswaar een flinke verbetering ten opzichte van het orginineel, maar mijn achterwerk werd er nog niet vrolijk van.
Dus ermee teruggegaan naar de zadelmaker en samen met hem overlegt wat er aan verbetert kon worden.
De 2e poging gaat worden: zadel ter hoogte van zitvlak iets verbreden en toch maar iets zachter foam dan bij de 1ste poging.
Helaas is de beste man knettersdruk met werk, dus ik mag nog even wat geduld uitoefenen.
Hoop aankomende week dat hij mij gaat bellen en dat ik dan zadelpoging nr 2 mag testen.
Ik heb goede hoop dat het dan een heel stuk dichter in de buurt gaat komen van hoe ik het wens.
Met Godszegen is het dan helemaal goed en kan ik eindelijk eens wat kilometers maken met miene Grom.
Want deze 700 kilometer hadden er normaliter wel het driedubbele kunnen zijn.
Voordat we het weten is de zomer alweer voorbij en met de wintermaanden gaat mijn Grom in winterslaap.
Ik heb de machine wel het hele jaar in de verzekering zitten dus kan indien het een droge pekelvrije winterse dag is altijd een ritje maken op dit kleine wonder.
Op naar Grom time.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Hallo beste rijders en rijdsters.
Ik las laatst over een eventuele meeting voor fietsen zoals de Grom, Benelli TNT 125, Monkey en Gorilla.
Mag ik vragen hoe ik achter de informatie kom over de datum en ontmoetingsplek?
Vr Gr
 
@dylanpilot
ik ben momenteel samen met RoelofJH wat aan het regelen. momenteel hebben we 2Juli als datum(wat kan veranderen), maar tijd en plek moeten nog geregeld worden.

houdt de Meeting sectie van het forum even goed in de gaten. daar zullen we een 11KW motormeeting aanmaken als alles geregeld is!
 
Ben vandaag een stukje wezen toeren op mijn '13 Grom. De top die ik haalde was 105 km/u. Het fietsje is helemaal standaard.

Is dit een goeie topsnelheid voor een origineel Grommetje?

PS. Heb een maand of 2 geleden een fonkelnieuwe '18 R1200RT LC gekocht, maar voor 1/11 aan centen heb ik op dat kleine motorfietske ook een hoop lol :-)!
 
105km/u is erg netjes voor een originele. Het is jammer dat Honda nog steeds niet met een 200cc of 250cc versie is gekomen van de Grom.
 
Ik rijd met een aangepaste uitlaat +-100 op de GPS (115 wind mee, 95 wind tegen) en een 14t tandwiel voor. Helemaal stock is 108 het hoogste wat ik haalde op de teller (dus geen GPS)
 
Mdethmers, bedankt en ik hou het in de gaten.
Ik heb mijn Grom nog niet kunnen testen op topsnelheid , want zit nog in de inrijperiode.
Maar kwestie van tijd voordat zoiets gaat gebeuren.
Denk wel met de Yoshimura uitlaat een paar pk's extra gewonnen te hebben, maar of het daadwerkelijk veel scheelt is nog afwachten.
Afgelopen week ook de definitieve versie van het vermaakte zadel mogen ontvangen en plaatsen.
Vlak daarvoor nog een flinke testrit gemaakt met het vermaakte zadel en het geheim voor mij zat em in het feit dat het zadel nu is voorzien van een ander foam materiaal en 4 centimeter breder is gemaakt met name voor dat deel van mijn zitvlak waar ik het meeste raak op het zadel.
Toegegeven het zal geen comfort zadel worden zoals van een BMW R1200GS, maar voor wat het origineel was heb ik een flinke slag gemaakt.
Een dik uur rijden op de Grom zonder tussentijdse pauze is nu heel goed mogelijk zonder een zere of houten kont te krijgen.
En daar was het mij om te doen.
Na dit hele zadel-vermaak avontuur begrijp ik er werkelijk nog geen ene snars van hoe al die gasten in Amerika met een origineel Grom zadel zulke lange ritten kunnen maken met de Grom zonder klaagzang.
Voor mij was de pret na 20 minuten al over met dat originele zadel.
Ik kan nu eindelijk enden rijden zonder een houten reet te krijgen.
Op naar het weekend want kan niet wachten om de laatste inrij-kilometers erop te knallen.
Vr Gr
 
Merk dat ik op sommige punten de voorvork 'bottom out' en dat de achtervering toch best zacht is. Zijn er mensen hier die de voorvering en achterschokdemper hebben vervangen? Ik zit niet echt te kijken naar Ohlins vering, maar meer naar de Kitaco en YSS dempers die er zijn. Vroeg me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
 
Laatst bewerkt:
ND4SPDH's fork mod is een goedkope oplossing om de standaard slappe fabrieksvork te upgraden. Ik heb zelf ook vaak dat ik het einde van de veerweg bereik maar ga eerst in de weer met dikkere olieën (in Amerika gieten ze er zelfs sporadisch 30W in itt de voorgeschreven 7,5W). Wanneer het budget en de tijd het toestaat komt er een Ohlins kit voor in de plaats, tot die tijd probeer ik het hobbymatig zo veel mogelijk te verhelpen. De YSS demper schijnt weinig beter te zijn ten opzichte van de standaard (wederom Amerikaans gromforum), de beste oplossing is daar ook weer de Ohlins, maar andere merken volstaan (zeker gezien de prijs) ook voor velen.
 
Had inderdaad ook al op het hondagrom forum zitten lezen. Die 15$ forkmod had ik ook gezien, maar ben huiverig om de voorvork te openen en demonteren aangezien mijn mechanische skills nog niet zo denderend hoog zijn. Maarja, eens moet ik het leren natuurlijk.

De YSS is volgens mij iets minder van kwaliteit dan de Kitaco versie. Maar het scheelt gewoon een hoop geld vergeleken met een Ohlins (100€ tov 450€). En alles is beter dan de standaard demper volgens mij.

Heb hier in het topic gezien dat Bennie98 de YSS had gemonteerd zitten? Misschien kan hij mij er meer over vertellen :)
 
Merk dat ik op sommige punten de voorvork 'bottom out' en dat de achtervering toch best zacht is. Zijn er mensen hier die de voorvering en achterschokdemper hebben vervangen? Ik zit niet echt te kijken naar Ohlins vering, maar meer naar de Kitaco en YSS dempers die er zijn. Vroeg me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Ik had ongeveer bij elke rit naar mijn werk dat ik compleet het einde van de veerweg tegen kwam (ben zelf 1.90m/110kg). Dat was bij een overgang van asfalt naar klinkers. Gangetje van 40km/u en dan al aan de voorkant compleet op het einde. Ook gewoon bij continue klinkers het gevoel dat het wiel ging zweven.

Ik heb voor en achter Ohlins laten monteren. Naar mijn weten had YSS alleen een achterdemper en ik wilde beide zijdes aanpakken. Voor beide wielen heb ik nu het gevoel dat deze nu echt contact houden met het wegdek en hij duikt veel minder bij het remmen.

Mocht je ergens in de buurt van Den Haag/Delft wonen PM mij.
 
Ik had ongeveer bij elke rit naar mijn werk dat ik compleet het einde van de veerweg tegen kwam (ben zelf 1.90m/110kg). Dat was bij een overgang van asfalt naar klinkers. Gangetje van 40km/u en dan al aan de voorkant compleet op het einde. Ook gewoon bij continue klinkers het gevoel dat het wiel ging zweven.

Ik heb voor en achter Ohlins laten monteren. Naar mijn weten had YSS alleen een achterdemper en ik wilde beide zijdes aanpakken. Voor beide wielen heb ik nu het gevoel dat deze nu echt contact houden met het wegdek en hij duikt veel minder bij het remmen.

Mocht je ergens in de buurt van Den Haag/Delft wonen PM mij.

Thanks voor de reactie. Ik woon niet écht in de buurt van Den Haag (Breda), maar misschien dat we ooit nog een spontane Noord-Brabant/Zeeland/Zuid-Holland meetup kunnen doen.

Ik heb voorlopig mijn zinnen gezet op een set van Kitaco. Daarbij gaat het over vervangen van voorveren die harder zijn (5.5N, 6N of 6.5N) en een achterschokdemper. Alles bij elkaar kost het waarschijnlijk om en nabij de 175€. Persoonlijk is het voor mij te duur om 700€ neer te leggen voor Ohlins veren. Ik heb nog gewoon een MT-07 ernaast namelijk met Hyperpro, dat was al duur genoeg 8-).
 
Hallo allemaal.
Ik heb mijn Honda Grom vandaag een 1000km beurtje laten geven.
Stelde niet zo heel veel voor en met name de oliewissel vond ik het belangrijkste.
Er zat toch aardig wat vuil achter de olie-spinner dus ook die loshalen was geen overbodige luxe.
Nou heb ik eigenlijk een vraag aan jullie die ik helaas niet terug kan vinden via de You Tube filmpjes.
Hoe doen jullie het met jullie Honda Grom betreffende elke motorolie wissel?
Doen jullie dan ook het hele riedeltje van carterdeksel eraf om dan het zeefje en achter de olie-spinner de boel goed te reinigen?
Of hebben jullie daarvoor een soort van intervallen?
Dus de ene keer wel alles loshalen en de andere keer overslaan?
Ben erg benieuwd hoe jullie dat doen met de motorolie wissel.
Vr Gr
 
Overigens nog zeer tevreden en goed te spreken over dit kleine wonder op wielen.
Wel valt het me op dat ik binnen die eerste 1000km gereden te hebben tot 2 keer over de ketting heb moeten opspannen.
Dat gebeurt me bij een reguliere secu grotere motorfiets niet tot zelden.
Nou is de fabrieks ketting op deze Honda Grom geen gevalletje: O-ring.
Het is feitelijk gewoon een fietsketting.
Wellicht zal het daarmee te maken kunnen hebben dat de rek er zo snel weer inzit.
Want mijn rijstijl is gedegen te noemen en van wheelies is er ook geen sprake.
Nou vraag ik me af of er Grom rijders zijn die inmiddels al een andere ketting op hun motorfiets hebben gezet, oftewel ene met O-ringen.
Bestaat dat uberhaupt wel voor deze Honda Grom?
Hoor graag van jullie.
Vr Gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan