Honda MSX125

full


Hier mijn MSX met uitlaat sier protector, handle bar bar en cockpit ruitje.
Moet alleen nog tijd vinden om de witte velg sticker te plakken en ik wacht nog op een bagagerekje vanuit Thailand. De genoemde spullen komen ook uit Thailand.
 
Laatst bewerkt:
Foto van ruitje? Ik zie het zo niet. Vandaag even op de MSX gereden. Morgen begin ik aan mijn verslag. Ik had wat minder tijd door verplichtingen, dus bijna anderhalf uur maar gereden. Maar wel gezien wat ie kan. In Utrecht gereden, alles ligt daar open en geloof mij; dat ding is zo licht en wendbaar dat ik bijna overal tussendoor ging of langs reed om vooraan te komen. Gaat 10x makkelijker dan mijn 500cc.

Gelukkig had ik al fotos gemaakt 3 weken terug, want daarvoor was geen tijd meer.

edit; filmmateriaal van de helcam nu overzetten... meh ik had een pleister over de mic ingang geplakt maar ook dat helpt niet goed, ik plak er nog wat extra's bovenop. Jammer... beter is een cam met externe microfoon. Maarja, wie gaat dat betalen?

AVB is trouwens heel eenvoudig hierop. Versnellingsbak ga ik wat over schrijven in de review, die kan inderdaad beter, al is de bak niet slecht ofzo, wat al eerder gezegd is door scooterxpress en bsmulders. Soms vraag ik me echt af wie de motoren testen voor ze van prototype naar productie gaan. Er zit namelijk nog iets raars in, als je stationair de motor laat draaien en je knijpt de voorrem in, dan gaat de motor iets minder toeren stationair draaien, waardoor de motor minder trilt. Trap je de achterrem in, dan gaat de motor harder trillen omdat ie dan iets meer toeren draait. Het verschil in toeren is minimaal en bijna niet hoorbaar, maar je voelt de motor veel meer schudden. Heb jij dat ook msx125?
Kan natuurlijk ook exemplarisch zijn... al is die versnellingsbak dus niet exemplarisch.
 
Laatst bewerkt:
Zo, vanmiddag lekker stukkie motor gereden (op m'n eigen 500cc'er) en nu net mijn verslagje klaar. Nu alleen nog de video verwerken, ga ik morgen doen.. met een beetje mazzel morgenavond de review online.
 
Laatst bewerkt:

Videootje zit ook in elkaar. Nu nog uploaden met 1Mbit verbinding. _O-
Wat mij betreft de allerleukste 4-takt 125cc'er. Staat bij mij echt met stip bovenaan. Nog boven de oude CBR125R waar ik erg veel lol mee heb gehad. Eigenlijk moeten ze hier een vloeistofgekoeld blok onder hangen en er 11kW uit krijgen. Dan heb je voor A1 denk ik gewoon de meest geweldige fiets. Met mijn eigen motor rijd ik ook wel tussen rijen auto's door, maar met die MSX haal ik zelfs rijen auto's in via voorsorteerstroken wat helemaal niet mag. Dat soort ongein doe ik dus op mijn logge bijna 200kg zware 500cc niet.

Enfin, ik meld me weer als alles online staat.
 
Nee!, de PCX is ook zo leuk >:(
Alles waar Honda op staat is instant fun.

Edit: wanneer doe jij een review van de PCX 125? (is ook een A1 voertuig)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt. :) En die PCX is dus idd al een jaar of 2 terug gedaan. PCX150 moet nog wel een keer. Maar ook de CBF125.. en nog zoveel motoren. Honda is wel denk ik de fabrikant met de meeste lichte motoren.
 
@monomuis, die toerental oneigenaardigheden is mij niet opgevallen.
full

full

Hier andere foto's van mijn MSX met wielstriping (H2C) erop en een Protaper sponsje en ook een beter zicht op het ruitje. :)
 
Echt een mooie motor.. wat me nu wel opvalt:
Zijn de knipperlichten echt zo groot of lijkt dat maar op de foto? (of komt het omdat de motor zo klein is)?
 
@monomuis, ik heb je video gezien. Je hebt in overvecht gereden en rijnsweerd he? Je rijdt precies dezelfde straten die ik ook regelmatig pak. Grappig
 
Echt een mooie motor.. wat me nu wel opvalt:
Zijn de knipperlichten echt zo groot of lijkt dat maar op de foto? (of komt het omdat de motor zo klein is)?

Bedankt, knipperlichten zijn van het standaard motor formaat. Ik denk dat ze zelfs iets kleiner zijn dan die ik op mijn CBR600FS heb zitten maar doordat het een kleine motor is ogen ze ook meteen groot. Ik heb er geen problemen mee met het formaat. *D
 
@msx125; toerentalperikelen niet opgevallen als 'ik heb het net geprobeerd en ik heb het niet' of 'daar heb ik niet op gelet'?
Is inderdaad Overvecht en Rijnsweerd. Zag nog 2 tuk tuk's rijden (zie je ook in de video), dan is zo'n MSX véél leuker. :)

Ik vind het echt jammer van de prijs, ik had 'm graag willen hebben.
Overigens zou ik wel die reflectors op de voorvork er af halen. Oogt zo Amerikaans en alsof het een brommer is. :P

Mooi ruitje, stopt het nog een beetje de wind? :+
Zet je er nog een andere uitlaat op?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even de test gedaan mbt toerenteller maar ik zie het niet.
Het ruitje is puur cosmetisch, ik merk er niet zo veel van maar ja met een top van net 100 zet het geen zoden aan de dijk. Ik haalde net trouwens op de zuilense ring 107km/h op de teller. :)

Ik ben aan het twijfelen over welk uitlaat ik er onder ga doen, het wordt zowieso een slip-on. Enkele pijp of dubbele?
Ik heb nu prijzen van een "PR2" en een Akropovic, beide uit Thailand. Van de laatst genoemde gaat mijn voorkeur uit maar die is ook duurder. Twijfel nog over de echtheid van de pijp. Op de Akrapovic site is er niets te vinden voor de MSX nl.
 
Dubbele is wel vet, maar ligt aan de prijs. Wat betreft dat trillen, je ziet het niet op het display, je voelt het alleen door de motor heen qua trillingen. 107km/u. Dat zijn de snelheden! :)
Ik heb wel Akra's voor de MSX op Youtube gezien, meen ik. Maar als er op de Akrapovic site niets staat zou ik ook twijfelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan