Honda MSX125

Kwam dit filmpje tegen en gaat niet zozeer om de flink verbouwde Grom, die uiteraard wel flink geslaagd is, maar meer om datgene wat de beste man op het einde verteld.
De reden waarom hij zijn geld weer in zo’n soort type fiets zou steken.
Kijk en geniet zou ik zeggen.

 
Dit was mijn MSX in 2015, heb ze in 2017 laten gaan waar ik nog altijd spijt van heb! ;(

IMG_20150424_175736.jpg


IMG_20150424_175822.jpg
 
Klinkt dat een beetje zo’n TIGA Carbon Demper?
Heb zelf een Originele Yoshimura eronder zitten en die blaft erover heen als een valse Mechelse herder. Ha ha ha ha
Heerlijke sound en daar kan van z’n levensdagen geen elektrische motorfiets tegenop met dat kattegejank.

D1A20FA7-4764-40C3-A34A-73BBA7FBF057.jpeg
 
De Tyga uitlaat vond ik veel te luid, als je de straat inrijd horen ze je op het einde van de weg. Die Tyga is ook een open uitlaat zonder db killer. Ook regelmatig politie tegengekomen in de combi die twijfelachtig zaten te kijken om mij aan de kant te zetten.
 
Oke daar werd jij dus niet vrolijk van.
Kan je inderdaad een art 5 opleveren en 340 euro boete.
Een te luide uitlaat is ook eigenlijk wel assiociaal.
Maar een fabrieks originele klinkt ook weer zo saai.
Je mot er net ene hebben die net kan.
 
Ik heb een tijdje de originele voorbocht (incl katalysator.) met een demper van akrapovic gehad zonder dbkiller. Mijn omgeving vond het mooi klinken en qua lawaai meevallen, maar ik werd zelf gek van de herrie bij lange stukken rechtuit 7000-8000tpm. Met dbkiller was dan weer fluisterstil :?
Nu een volledig systeem zonder katalysator maar mét db-killer en dat klinkt top :t
 
Komt goed. Met mijn vader gaat het gelukkig weer een heel stuk beter.

Ben op veel punten in het gelijk gesteld met de zaak tegen het verzorgingshuis/revalidatiecentrum. Afdeling waar dit gebeurt is, is inmiddels gesloten omdat ze de zorg en de veiligheid van de patiënten niet meer konden garanderen.

Ander zaak loopt nog. Politie is alleen ontzettend traag met het behandelen van de aangifte.... Pijn ebt langzaam weg na 3 maanden dus dat gaat ook weer de goede kant op.

Ik heb me de afgelopen dagen weer bezig gehouden met het Zongshen 190cc blok. Ben met de uitlaat hiervoor bezig.

Heb een Sachs Madass uitlaat met een foutje goedkoop kunnen kopen en heb deze vakkundig in stukken gezaagd.

Bekijk bijlage 1453615

Bekijk bijlage 1453616

Samen met een expansie stuk wat ik besteld heb bij Ali ga ik een uitlaat maken die past bij de 190cc en die kwa vorm gelijk is aan de oude pijp.

De kabelboom wordt waarschijnlijk ook nog een puntje van aandacht. De injectie vervalt net als de lambdasonde en de brandstofpomp. Heb al naar een Boom Vader en een Ice Bear Fuerza kabelboom gezocht omdat deze dezelfde tellers hebben maar met carburateurs zijn uitgerust maar de webshop reageert niet op mijn mail.

Gaat goed komen. Kan nog wel een maandje of wat duren maar dan heeft deze jongen 23 paardjes tot zijn beschikking in de Motrac KTM replica!
Wij zijn nu een paar maandjes Ik ben nu toch wel heel benieuwd jou Motrac Special
 

Kijken of ik mijn grom kan verkopen. Heb er te weinig tijd voor om mee te rijden en ben momenteel erg blij met mijn 'grote' motor, een Vulcan S.
Verkoop heeft geen haast, motor staat zeker niet in de weg. Bij geen interesse rijd ik er zelf nog lekker een zomer mee rond :)
 
Verkoopt iemand zijn msx die niet op marktplaats staat ?

Je plaatst letterlijk je bericht onder mijn bericht waarin ik zeg dat de mijne te koop staat :9 -O-

Te vinden op autoscout24 en hier op het motor-forum.
 
Je plaatst letterlijk je bericht onder mijn bericht waarin ik zeg dat de mijne te koop staat :9 -O-

Te vinden op autoscout24 en hier op het motor-forum.


haha oow sorry echt helemaal overheen gelezen ik zat meer te scannen naar fotos ivm verkoop 😂

ik ga hem is bekijken.
 
Wil geen azijnzeikert zijn, maar denk dat het verkopen van een motorfiets de komende maanden nog wel stil staat en weinig kans van slagen heeft.
Een lock down zit eraan te komen en dan valt er veel, heel veel werk stil.
Gaat nog een flink dingetje worden.
 
Vandaag maar eens het oude blokje opengemaakt om te kijken wat het probleem was......

20200321_160706.jpg


20200321_160854.jpg


Zuiger kapot door detonatie. Stukje zuiger tussen de inlaatklep en de klepzitting waardoor er geen compressie meer was en de motor er mee stopte.

Detonatie is duidelijk te zien in de cilinder en op de kop en zuiger.

Screenshot_20200321-165429_Gallery.jpg


Maak het oude blokje weer origineel en dan verkoop ik het blokje en de injectiedelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan