Honda MSX125

kawa ted

Die hard MF'er
23 okt 2018
548
132
@kawa ted,
Hij is leuk, leuk spul heb je er op zitten.
Achtervork is echt mooi.
Ik zit te wachten tot er eens één bij ons ingeruild wordt, waarschijnlijk sla ik dan toe.
Kan ook maar zo zijn dat het een Monkey word.
Altijd al grappig gevonden dat kleine spul ondanks 1 meter 98.....
Ik heb je nog een PB gestuurd nog ontvangen ?

dylanpilot

MF veteraan
30 jan 2011
2.377
658
54
Holland
Hallo Grom rijders.
Mag ik eens om advies vragen want Google levert mij helaaa weinig resultaat op.
Ik zou heel graag andere knipperlichten op mijn MSX125 wensen.
Heb nu nog de originele erop zitten maar ben helaas niet zo gecharmeerd van die knipperlichten die men doorgaans op de MSX plaatst.
Die van die soort platte bollen die erop zitten.

Wat ik heel graag zou wensen zijn van die knipperlichten die eruit zien als een soort van smalle steeltjes waarmee het led-licht van de ene kant uitrolt naar de andere kant bij aanzetten.
Jullie welbekend van bepaalde automerken die dat ook hebben.
Nou is mijn vraag deze: indien ik zulk soort knipperlichten kan vinden is het dan een hels karwei om dat elektrisch voor elkaar te krijgen of is het dan noodzakelijk om er een soort van module bij te moeten plaatsen om dat goed werkend te krijgen?
Want de originele knipperlichten zijn geen Led.
Hoop dat iemand het antwoord weet.

RoelofJH

MF'er
23 jun 2016
235
13
24
Nijmegen
Zodra je LED-knipperlichten plaatst moet je het "gewone" knipperlichtrelais vervangen voor een LED-relais (volgens mij een weerstandsonafhankelijk relais). Die zit achter de display op de eerste generatie en kan je als je geluk hebt bij zonder de koplamp eraf te halen. Anders is dat ook een eenvoudig klusje. De motordealer bij je in de buurt zal zo'n relais vast hebben liggen, anders kan je die op internet ook goed vinden.

Het gaat om het doosje boven de aangewezen stekker 1596361942507.png

dylanpilot

MF veteraan
30 jan 2011
2.377
658
54
Holland
Super dank voor de uitleg beiden.
Ik ben enorm geholpen ermee.
Heb de betreffende ‘loop’ knipperlichten reeds gevonden bij Louis.nl
Na dit seizoen gaat mijn Grom naar een topmonteur voor een onderhoudsbeurt.
Daar laat ik de knipperlichten erop zetten en hoop daarmee nog blijer te worden van deze machine.
Dank jullie dus voor de top informatie.

Mystical

MF veteraan
13 apr 2009
4.520
27
31
Ermelo
Facebook
link
En Fred`sbikes nog gevonden ? en natuurlijk gewinkeld ?
Zeker gekeken maar nog niks gekocht haha. Vandaag bezig geweest met plastidip. De kappen op de koplamp vond ik iets te lastig om te wrappen maar een busje plastidip van een paar euro doet wonderen.

20200804_172254.jpg

Verder hebben we 1 uitlaat op aliexpress besteld als test, ik moet zeggen dat die er erg netjes uitziet maar ik denk dat we toch op zoek moeten maar iets wat minder herrie maakt haha.

20200721_134415.jpg