Honda MSX125

Ziet er goed uit die Groms op een rij.
Zag ook een gele staan iets verderop.
Al met al een mooi clubje bij elkaar en jullie zullen vast nog de nodige toertochtjes gaan maken.
Gelukkig duurt de droge nazomer nog even voort.
Ben al sinds afgelopen weekend dagelijks aan het rondknorren op miene Grom en geniet er elke keer weer van.
Heerlijke machine.
 
Ik heb afgelopen zondag nog een ritje gereden, we hadden geluk met het weer en waren met 5 grommetjes. Op de foto eindelijk een debuut voor mijn motor op het forum *O* , geloof niet dat ik hem eerder geplaatst had. Voor de winter staat onderhoud op de planning maar mijn (studenten)budget is momenteel niet toereikend voor aanpassingen.

Bekijk bijlage 1544007Bekijk bijlage 1544008
Kijk dat is weer leuk om te lezen en te zien . waar was dat ? . Ik was Zondag voorrijder om mijn MSX en had een leuke Rit uitgezet van 110 km
er reed ook een Nieuwe Monkey mee de rest Oldtimers 1 Yamaha 90 cc 2 cilinder 1 Malanca 200 cc 2 cilinder en 1 Honda Cb 125 1 cilinder
 
Jullie rijden allemaal wel leuke ritjes zeg.
Zo verdeeld over Nederland.
Jammer dat zulke machines dan niet op een mooie dag in het weekend bij elkaar kunnen komen.
Gelukkig genieten jullie er wel van.
 
Kijk dat is weer leuk om te lezen en te zien . waar was dat ? . Ik was Zondag voorrijder om mijn MSX en had een leuke Rit uitgezet van 110 km
er reed ook een Nieuwe Monkey mee de rest Oldtimers 1 Yamaha 90 cc 2 cilinder 1 Malanca 200 cc 2 cilinder en 1 Honda Cb 125 1 cilinder
Regio Arnhem/Apeldoorn, klinkt ook leuk!
 
Sjieke kleur die blauwe met gouden velgen. Mooi uitlaatje O-)

Vandaag, na weken moeten wachten, mijn nieuwe zadel opgehaald bij Buddyfashion. Wordt het misschien toch mijn primaire tourmotor :D :D



Zal wat meer foto's maken van het zadel en ook de breedte opmeten.
 
Sjieke kleur die blauwe met gouden velgen. Mooi uitlaatje O-)

Vandaag, na weken moeten wachten, mijn nieuwe zadel opgehaald bij Buddyfashion. Wordt het misschien toch mijn primaire tourmotor :D :D



Zal wat meer foto's maken van het zadel en ook de breedte opmeten.

Ziet er goed uit, heb je de originele laten vermaken of is die een compleet nieuw zadel?
 
Sjieke kleur die blauwe met gouden velgen. Mooi uitlaatje O-)

Vandaag, na weken moeten wachten, mijn nieuwe zadel opgehaald bij Buddyfashion. Wordt het misschien toch mijn primaire tourmotor :D :D



Zal wat meer foto's maken van het zadel en ook de breedte opmeten.

Vet! Wat kost zoiets nou? Het staat bij mij ook nog op de lijst om te (laten) doen.

Wel jammer dat het buiten M- F omgaat een (Eigen Meeting ) te regelen . voor div . MSX / GROM rijders is dat best Leuk ? om te lezen

Tja, het was dit keer nogal kortdag, en heb al aangegeven in de toekomst proberen eerder te plaatsen wanneer ik er zelf ook eerder van hoor. Meer kan ik er ook niet van maken.
 
Hallo AvR, wat een mooi zadel zeg op die Grom van jou.
Dat ziet er echt super goed uit.
Zoiets wens ik mij ook wel.
Het werd reeds gevraagt en ik doe dat nog maar een keer.....
Heb jij jouw originele zadel laten vermaken naar wens of koop je zo dat zadel?
Wat zijn dan de kosten en waar te halen?
Hoor het graag.
 
Niet zo heel veel online geweest en dus beetje inactief geweest.

Met mijn Grom niet echt stilgezeten , nu ziet hij er zo uit:

119989018_10216403449673421_7511530318480464787_n.jpg


Maar ben toch ook nog steeds niet helemaal klaar. Hij krijgt nog een seat cowl een undertray, andere front cowl andere side vents.
Hij gaat nog een ander kleurtje krijgen. De rode accenten gaan weg, dus alle rode aluminium boutjes(verschrikkelijke kwaliteit) in het motorblok gaan vervangen worden door stainless steal zwart. De voorvorken maak ik ook zwart.
Hij krijgt een extra engine mount omdat hij toch wel enorm trilt door de bigbore kit.
Ik ga WEER de uitlaat veranderen omdat deze lage uitlaatbochten niet veilig zijn. En met de nieuwe plannen kunnen ze niet meer hoog geplaats worden. Daarnaast vind ik de plaatsing van de huidige uitlaten eigenlijk alleen mooi van een afstand en van schuin achter. Dit keer ga ik niet voor een cheap versie maar voor de originele Yushimura RS2.

119989018_10216403451313462_8822367490406416673_n.jpg
 
Het zadel is een geheel nieuw zadel gemaakt door Corbin USA. Ik had op een vorige BMW R1150GS een Corbin zadel en was hier heel erg content mee. Kon Den Haag naar de Eifel in een zit doen. Op de MSX kon ik eigenlijk maar 30 minuten rijden voordat ik erg veel pijn in mijn stuitje krijg, zat er echt aan te denken om de MSX weg te doen. Laatste poging was dit zadel merk, ik denk dat ik hier een goed zadel aan heb.

Zadel kost uiteindelijk 699 euro :$, ja een hoop was ook niet een beslissing die ik over een nacht ijs had genomen. Had nog gekeken naar een Monkey want deze heeft een breder zadel, maar dan kan ik niets van de MSX meenemen naar de Monkey. Dus ga je weer schokdemper, uitlaat en mogelijk toch het zadel ook veranderen. Het zadel van de Monkey is dan wel breed maar net zo zacht als de MSX. Zou ook totaal iets van 2400 euro bij moeten leggen om een stock maar wel nieuwe Monkey te mogen kopen.

Zadel is op het breedste 30 cm en loop taps omhoog naar 28cm, waar mijn al aangepaste MSX zadel 28cm breed is en loopt taps omhoog naar 26cm.

Ik heb vandaag 2 uur op de MSX gereden en kan zeggen dat het enorm anders is. Nog wel last van mijn kont maar anders, niet het gevoel dat mijn stuitje beurs is maar meer het zitvlees :+

Conclusie denk dat dit wel de "redding" is geweest voor mijn MSX.




EDIT: Mocht je zelf ideeen willen op doen met kleur en materiaal voor een zadel, ze hebben nog een online configurator: Corbin Motorcycle Seats (Links boven op die site klikken open een menu voor alle soorten leer/vinyl en kleuren)
 
Niet zo heel veel online geweest en dus beetje inactief geweest.

Met mijn Grom niet echt stilgezeten , nu ziet hij er zo uit:

119989018_10216403449673421_7511530318480464787_n.jpg


Maar ben toch ook nog steeds niet helemaal klaar. Hij krijgt nog een seat cowl een undertray, andere front cowl andere side vents.
Hij gaat nog een ander kleurtje krijgen. De rode accenten gaan weg, dus alle rode aluminium boutjes(verschrikkelijke kwaliteit) in het motorblok gaan vervangen worden door stainless steal zwart. De voorvorken maak ik ook zwart.
Hij krijgt een extra engine mount omdat hij toch wel enorm trilt door de bigbore kit.
Ik ga WEER de uitlaat veranderen omdat deze lage uitlaatbochten niet veilig zijn. En met de nieuwe plannen kunnen ze niet meer hoog geplaats worden. Daarnaast vind ik de plaatsing van de huidige uitlaten eigenlijk alleen mooi van een afstand en van schuin achter. Dit keer ga ik niet voor een cheap versie maar voor de originele Yushimura RS2.

119989018_10216403451313462_8822367490406416673_n.jpg

Wat voor BBK heb jij erop zitten en heb je hier nog geen problemen mee ondervonden? Vind de uitlaten ook wel strak, aliexpress of een merk? 😋
 
@dylanpilot Ik zie dat jij je SW-motech tanktas op de Grom hebt gekregen. Ik ben ook op zoek naar de tankring hiervoor, maar heb hem zo gauw nog niet kunnen vinden. Heb jij toevallig een linkje waar ik die kan vinden? Heb zelf de SW-motech Micro, zou perfect moeten zijn om toch wat spulletjes mee te nemen op de Grom zonder rugtas!
En wat voor tas heb je op je achterzitje?
 
Laatst bewerkt:
Hoi hoi.
Mag ik even jouw geduld voor antwoorden op je vragen.
Ben even druk met werk maar zal zaterdag aankomende uitgebreid reageren op jouw vragen.
 
Hallo Grommers,
ik wil me even voorstellen, Maarten.
Voorheen wat grotere motoren gehad en er eigenlijk op uitgekeken, ik wil wat meer speelser dingetje.
daarom van de week de bestelling van een grijze MSX 125 geplaatst.
Intussen al wat leuke extra mods voorbij zien komen maar laat ik het beestje eerst maar eens rustig inrijden. Hoewel de bandjes wel hoog op de lijst staan.
Groet,

Maarten
 
Die bandjes zijn in de regen gewoon gevaarlijk, mocht je komende periode dus gaan inrijden tijdens nattigheid zou ik die inderdaad als eerste vervangen.
 
-O-Systeem Honda klopte niet, de laatste grijze is weg:').
in Februari komt er een nieuw model, daar wacht ik dan maar op.
de specs zouden er over 1 of 2 maanden zijn. ben heel benieuwd.
(hopen dat ze er al wat betere bandjes onder zetten..;))
 
Nou..... zal ook geen aderlating zijn toch als jij wacht tot het nieuwe seizoen en dan start met een frisse nieuwe Grom.
Mooi vooruitzicht in elk geval.
Maar....ik lees jou schrijven over een nieuw model en bedoel jij daarmee een ander soort model ofzo?
Kan me amper voorstellen dat ze een compleet nieuw model hebben gemaakt in 2021.
 
Daar hield Honda zich nog vaag over. Zodra de verkoper info had zou hij het doorgeven.
Ik verwacht ook geen compleet andere Grom maar je weet het niet, afwachten dus.
 
Nou....ik heb zitten Googlen.
En de kans is aannemelijk dat er toch een flinke wijziging in het model van 2021 zit.
Ze hebben het al over een compleet andere komplamp-unit alla ronde stijl.
Ook totaal andere kleurstelling zoals we gewend zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan