Honda MSX125

Wat voor BBK heb jij erop zitten en heb je hier nog geen problemen mee ondervonden? Vind de uitlaten ook wel strak, aliexpress of een merk? 😋

Ik heb er een 181 Kitaco Neo kit met versterkte krukas op zitten met oliekoeler en slipperclutch. Hij maakt nu met beperkte inlaat +/- 18 pk.
In het begin heb ik even elektrische problemen gehad maar dat had niks met de bbk te maken.
Nu ongeveer 5000 kilometer mee gereden en geen problemen gehad (300 kilometer geleden heb ik hem uit elkaar gehaald en alles zag er nog perfect uit en binnen fabrieksstandaarden).

De lage uitlaatbocht is van aliexpress. De uitlaten zelf zijn echte Black Widow uitlaten.
 
Nou....ik heb zitten Googlen.
En de kans is aannemelijk dat er toch een flinke wijziging in het model van 2021 zit.
Ze hebben het al over een compleet andere komplamp-unit alla ronde stijl.
Ook totaal andere kleurstelling zoals we gewend zijn.
De tijd zal t leren, als het maar niet de koplamp van hiervoor is. De huidige vind ik wel mooi.
 
Ik ben groot fan van de OG grom, maar dit is spannend nieuws! Ik was al bang dat Honda uit het niets zou stoppen met productie, maar een nieuw model wakkert het vuur misschien wel aan in Nederland. Hopelijk motorisch niet al te grote wijzigingen, want het huidige blok is bulletproof. Maar meer variatie is alleen maar beter wat mij betreft :t
 
Ik ben wel benieuwd naar de bron? Want via google zie ik niks terug. Helemaal niet aangezien het 2021 model al uit is en over het 2022 nog helemaal niks uit is gekomen. Wel over de Monkey 2022.
 
Kiek eens wat ik tegenkwam: dit is 1 van de nieuwe 2021 kleurstellingen.
Knipperlichten zijn met wit glas en de koplamp-unit is helemaal meegekleurd.
Of het definitief is durf ik niet om te wedden maar het zijn wel subtiele kleine veranderingen.

412667FF-7B36-4CB2-8CE3-BFE1731112EC.jpeg
 
Hey grom people! Ben opzoek naar een grom, met simpelweg 2 redenen. Stunten & Fun!
Nou heb ik het idee dat de grom een groot plezier is om op te rijden in de steden, maar het stunten, iemand daar ervaring mee?
En dan vooral waar onderdelen zoals de kooi vandaan te toveren :+
 
Ben even nieuwsgierig.....
Met stunten bedoel jij vast wheelies trekken enzo.
En dat dan op de openbare weg of op een verlaten parkeerterrein?
Oom agent is anno 2020 niet mals met het geven van een bekeuring en een artikel 5 heb je zo te pakken.
Hoe zie jij datzelf voor je als je dan met jouw toekomstige Honda Grom rondrijdt?
 
Ben even nieuwsgierig.....
Met stunten bedoel jij vast wheelies trekken enzo.
En dat dan op de openbare weg of op een verlaten parkeerterrein?
Oom agent is anno 2020 niet mals met het geven van een bekeuring en een artikel 5 heb je zo te pakken.
Hoe zie jij datzelf voor je als je dan met jouw toekomstige Honda Grom rondrijdt?
You meet the Nicest People on a Grom Honda . heb Ik wel eens gehoord
 
You meet the Nicest People on a Grom Honda .

Dat....geloof ik graag.
Maar....helaas rijden die dienders doorgaans rond op die dikke BMW’s die betaalt zijn van belastinggeld en die gasten zijn doorgaans helaas minder nice dan wij als Grom rijders.
Ha ha ha ha
 
Dat even met het oog op de meneer die een Grom wenst te gaan kopen om daarmee te gaan stunten.
Moet de beste man ook helemaal zelf weten, alleen is de kans op het krijgen van een prent aanzienlijk groot door de vele dienders die rondrijden.
En je kunt je centen beter uitgeven aan het customizen van een Grom dan aan die verrekte boetes.
 
Ben even nieuwsgierig.....
Met stunten bedoel jij vast wheelies trekken enzo.
En dat dan op de openbare weg of op een verlaten parkeerterrein?
Oom agent is anno 2020 niet mals met het geven van een bekeuring en een artikel 5 heb je zo te pakken.
Hoe zie jij datzelf voor je als je dan met jouw toekomstige Honda Grom rondrijdt?

Parkeerplaats of ergens goed afgelegen om te stunten inderdaad. De openbare weg is daar ook niet praktisch voor. De mannen in het blauw heb ik ook helemaal geen zin in. En stunten inderdaad wheelies, seat standers, sit downs en circles schijnt de grom geschikt voor te zijn.
 
Aha....dank voor de uitleg en...helemaal duidelijk.
Daar is die Grom inderdaad uitermate geschikt voor.
Lekker licht en een heerlijke machine om gekke dingen mee te doen.
Aan welk type Grom zit jij te denken straks?
Aan het eerste model of de tweede generatie?
 
Van wat ik heb begrepen maakt dat vrij weinig uit. Wat ik zo en zo nodig heb is een aangepaste oil pick up, die heb ik in europa nog niet gevonden gekregen.
 
Alles wat in Europe te krijgen is komt uit Azië, er wordt weinig spul hier gemaakt simpelweg omdat het animo in Azië en Amerika groter is.

Voor stuntkooien moet je zelf even aan het zoeken gaan op amerikaanse gromfora/facebook. Hier wordt voor zover ik weet weinig gestunt met de grom. Laten maken is ook een optie en schijnt wel mee te vallen qua prijs als je een voorbeeld hebt van wat je wil hebben. Houd er rekening mee dat het frame van chocola gemaakt lijkt te zijn en dus gemakkelijk buigt/scheurt/breekt, ook bij onschuldig ogende ongelukjes (kijk eens door de Engelse facebookgroep naar schade en dan vooral de goed uitziende total losses = vaak het frame). Nou kost een frame de wereld niet maar het transplanteren is enorm veel werk en dus duur als je het moet laten doen. Hierdoor is ook meteen een echte stuntkooi niet echt handig, want als je hierop valt heb je grote kans dat dit vervolgens je frame beschadigt. De olie pickup is een vereiste maar kan je zelf ook maken als je een koperen buisje met dezelfde diameter opduikelt en handig bent (google in de trent van DIY oil pickup mod of het Amerikaanse forum). Makkelijker is gewoon een aangepaste oliekoeler te kopen en laten verschepen, kost ca €150. Er zijn een handjevol mensen die het zonder doen (en blijkbaar geluk hebben dat die van hen net niet stuk loopt), maar ik zou het er niet op wagen.

De grom kost relatief weinig en is natuurlijk lekker licht om mee te stunten maar eigenlijk is het helemaal niet zo'n ideale bike als je kijkt naar hoe snel je relatief dure schade te pakken hebt met een vallertje, beter advies is kijken of er niet een ander soort motor meer geschikt is. Maar als je al helemaal verknocht aan de grom bent valt dat natuurlijk op dovemans oren... :z

En oh ja: stunten is duur. Het preparen van zo'n motor kost geld, je gaat vallen en het herstellen daarvan kost geld. Daarnaast is de grom een motor waarvoor 1001 mods te koop zijn en je vroeg of laat ook geld aan uit wil geven :+. Het is tegenwoordig ook niet meer zo geaccepteerd als het vroeger was, ook op een verlaten industrieterrein kan je een dikke prent krijgen. Maar dat zal je allemaal bedacht en overwogen hebben, have fun en rijd safe :t
 
Laatst bewerkt:
Wat een goede adviezen en info allemaal.
Ik lees dingen die ik voorheen nog niet wist.
Wellicht dan toch maar een wijs idee om niet te gaan willen stunten met een Grom en de centen dan maar beter te steken in upgrades en persoonlijke modificaties.
Het blijft toch een super leuke fiets om helemaal naar eigen smaak te brengen.
 
beter advies is kijken of er niet een ander soort motor meer geschikt is.

De grom heb ik mezelf niet op blindgestaard hoor, maar leek me een speelser alternatief als een 636 of mt07 of of of, een supermoto. Dat van het frame, heb je daar ervaring mee? Zoals ik het namelijk begreep moet je vooral geen frontale botsingen hebben, dat een stoeprand al het eind kan betekenen.
Ik heb gelukkig nog wat tijd om het allemaal uit te vogelen, welke bike het gaat worden, welke mods etc.
Wat betreft de kosten, helaas, voor niks komt de zon op. En zoals je zelf al zei, in de EU weinig stuntparts, wellicht nog een gat in de markt :+
 
De grom heb ik mezelf niet op blindgestaard hoor, maar leek me een speelser alternatief als een 636 of mt07 of of of, een supermoto. Dat van het frame, heb je daar ervaring mee? Zoals ik het namelijk begreep moet je vooral geen frontale botsingen hebben, dat een stoeprand al het eind kan betekenen.
Ik heb gelukkig nog wat tijd om het allemaal uit te vogelen, welke bike het gaat worden, welke mods etc.
Wat betreft de kosten, helaas, voor niks komt de zon op. En zoals je zelf al zei, in de EU weinig stuntparts, wellicht nog een gat in de markt :+
Oude cbr600'jes schijnen zich er goed voor te lenen en zijn erg goedkoop te repareren. Ik zou zelf een supermoto oid kiezen vanwege het lage gewicht maar heb er geen ervaring mee.
Met frameschade heb ik gelukkig geen ervaring (afkloppen), maar als ik de dikte van het gebruikte materiaal op mijn grom zie en dat vergelijk met welk ander type motor dan ook lijkt dit meer op een fietsframe dan iets anders. Dat gepaard met het niet onregelmatig voorbij zien komen van schades op facebook en fora heeft mij overtuigd dat je er beter iets voorzichtiger mee kan omspringen op de grom. Ik rijd alleen op straat en stunt er zelf niet mee, hard gaan (binnen wat kan op een grom) is meer mijn ding.
 
Oude cbr600'jes schijnen zich er goed voor te lenen en zijn erg goedkoop te repareren. Ik zou zelf een supermoto oid kiezen vanwege het lage gewicht maar heb er geen ervaring mee.
Met frameschade heb ik gelukkig geen ervaring (afkloppen), maar als ik de dikte van het gebruikte materiaal op mijn grom zie en dat vergelijk met welk ander type motor dan ook lijkt dit meer op een fietsframe dan iets anders. Dat gepaard met het niet onregelmatig voorbij zien komen van schades op facebook en fora heeft mij overtuigd dat je er beter iets voorzichtiger mee kan omspringen op de grom. Ik rijd alleen op straat en stunt er zelf niet mee, hard gaan (binnen wat kan op een grom) is meer mijn ding.

De cbr600 f2 en f4(i) zijn ook geschikte inderdaad. Thx voor de reminder, die was ik even vergeten! Gezien jou info, kijk ik nog even verder dan de grom.

Ik zag dat er in nijmegen gereden werd met de groms, mocht alles geregeld zijn dan drop ik hier nog wel een berichtje. Wellicht dat jullie toch is een poging op een veilige spot willen wagen :9

Edit: veilig = privéterrein
 
De cbr600 f2 en f4(i) zijn ook geschikte inderdaad. Thx voor de reminder, die was ik even vergeten! Gezien jou info, kijk ik nog even verder dan de grom.

Ik zag dat er in nijmegen gereden werd met de groms, mocht alles geregeld zijn dan drop ik hier nog wel een berichtje. Wellicht dat jullie toch is een poging op een veilige spot willen wagen :9

Edit: veilig = privéterrein
Dat zou ik erg tof vinden! Ik rijd in Nijmegen af en toe rond om gymkhana te oefenen met pionnetjes, misschien dat ik dan ook een parcourtje kan afzetten als daar animo voor is.
 
Hoi,

ik zit met een probleem: ik zou graag de koplamp van een Grom (de LED-versie) monteren op mijn motor.
Ik geraak alleen niet wijs uit de bedrading van de koplamp.
Ik wil ook niet zomaar lukraak gaan testen want ik wil de leds niet opblazen.

Heeft er iemand een schema van de stekker voor de LED koplamp (8-polige stekker waarvan 6 stuks worden gebruikt?

Alvast bedankt.

Mvg,
Carl
 
Hallo,

Hier de trotse bezitter van 2 groms, uit 2014 en 2015.
Ik ben eigenlijk al erg lang bij dit forum maar ik post eigenlijk maar weinig. Nu wilde ik naar jullie mening vragen. Ik wil het (orginele) stuur iets verder voorover draaien. Dit totdat de hoek van het stuur gelijk is aan die van de voorvork. Hiermee hoop ik een iets actiever zit te krijgen. Bij de 2e generatie lijkt dit al standaard te zijn. Kan ik dit veilig doen? Veel zal het niet schelen maar alle beetjes helpen. Ik heb geen trek om er een ander stuur op te zetten. Alvast bedankt.

NGie
 

Bijlagen

  • IMG-20201009-WA0004.jpg
    IMG-20201009-WA0004.jpg
    185,4 KB · Weergaven: 18
Ja hoor, kan zijn dat je in het begin iets moet wennen, maar het kan geen kwaad. Ik heb die van mij ook een stuk naar voren gedraaid zodat ik met mijn lange armen ook comfortabel op de grom zit :t
 
Ja hoor, kan zijn dat je in het begin iets moet wennen, maar het kan geen kwaad. Ik heb die van mij ook een stuk naar voren gedraaid zodat ik met mijn lange armen ook comfortabel op de grom zit :t
Ja hoor, kan zijn dat je in het begin iets moet wennen, maar het kan geen kwaad. Ik heb die van mij ook een stuk naar voren gedraaid zodat ik met mijn lange armen ook comfortabel op de grom zit :t
Bedankt RoelofJH, wordt een leuk klusje om met de hand te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan