Honda MSX125

Niet te groot hoor heb er een van datona gebruikte ik ook voor mijn ktm duke 690 💪🏼
ja het probleem is de hoogte van de Paddock stand gemaakt voor een grote Motor en die van ons is de Achterbrug een stuk lager .
Ik heb er een zelf gemaakt van RVS pijp mooi met wielen en vorkjes . werkt Super Ik had hem ooit gemaakt voor mijn Oude Monkey en moet hem
wel verbreden voor de MSX .
 
Past allemaal hoor
 

Bijlagen

  • 138593C7-0336-4B05-AC29-BEDA6482401B.jpeg
    138593C7-0336-4B05-AC29-BEDA6482401B.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 20
  • AEF3EF10-04CE-4C21-BA77-A6BAF758C6EF.jpeg
    AEF3EF10-04CE-4C21-BA77-A6BAF758C6EF.jpeg
    160,4 KB · Weergaven: 16
Afgelopen week even bezig geweest met het demonteren van wat plastic delen om de handgrepen voor de duo erop te zetten.
Nog wel even voorzichtig te werk gegaan maar ik krijg de binnenkant van het achterspatbord niet los. Hebben jullie tips of know how?
Alvast bedankt.
 
Heb jij toevallig al gezocht op You Tube waarbij ze het originele lange achterspatbord vervangen voor een korte.
Daarbij liet iemand zien hoe de hele zaak werd gedemonteerd en wellicht zou zo’n filmpje jou kunnen helpen.
Er staat me iets van bij dat je dan goed kunt zien hoe ze alles loshalen.
Succes.
 
Heb jij toevallig al gezocht op You Tube waarbij ze het originele lange achterspatbord vervangen voor een korte.
Daarbij liet iemand zien hoe de hele zaak werd gedemonteerd en wellicht zou zo’n filmpje jou kunnen helpen.
Er staat me iets van bij dat je dan goed kunt zien hoe ze alles loshalen.
Succes.
Ah, gevonden. Thx voor de tip👌
 
Een beetje huisvlijt. Niet alle Chinese delen passen perfect🤔. Hak en breek. Toch wel tevreden met t resultaat. Nu alleen nog de knipperlichten voor netjes monteren en uitvogelen welke 2 van de 3 draadjes ik moet gaan hebben. 3e draadje zal voor de runninglights zijn.
 

Bijlagen

  • 20201127_151606.jpg
    20201127_151606.jpg
    158,2 KB · Weergaven: 17
  • 20201127_151554.jpg
    20201127_151554.jpg
    205,1 KB · Weergaven: 17
  • 20201127_153335.jpg
    20201127_153335.jpg
    243,1 KB · Weergaven: 18
  • 20201127_153407.jpg
    20201127_153407.jpg
    186,8 KB · Weergaven: 18
Vanwaar die achterhandgrepen ook alweer?
Rij je veel met duo?
Of is het meer voor de motorfiets makkelijker binnen te zetten?
 
Een beetje huisvlijt. Niet alle Chinese delen passen perfect🤔.

Nou, dat is bij Italiaans ook nog wel eens zo hoor. Givi is ook niet perfect, is meerdere malen gebleken. Als het uit China komt voor een scheet en drie knikkers, kan ik het wel hebben, maar uit Europa, waar je veel voor betaalt en dat het dan nog niet perfect past... waardeloos.
 
Nou, dat is bij Italiaans ook nog wel eens zo hoor. Givi is ook niet perfect, is meerdere malen gebleken. Als het uit China komt voor een scheet en drie knikkers, kan ik het wel hebben, maar uit Europa, waar je veel voor betaalt en dat het dan nog niet perfect past... waardeloos.
Je hebt helemaal gelijk, kost ook geen ruk. En een beetje hobbyen is niet erg. Maar kan me voorstellen als je niet een beetje handig bent en plug & play verwacht dat je de zooi in de hoek smijt.😉

Heeft iemand enig idee welke draadkleur van de running lights hebben? Ik moet toch wat gaan knippen en solderen voor de nieuw knippers maar knip wel graag de goede door😁.
 
Owja, ik zal me ook eens melden hier, week of 2-3 geleden een MSX gekocht omdat ik er met alle geweld 1 wilde hebben.
Lang geleden dat ik met zo'n grote grijns van een motor af kwam.
Naar goed gebruik het ding in de woonkamer geparkeerd na aanschaf, vriendin was niet al te gelukkig...
MSX1.jpg


Ondertussen de voorveren vervangen door Kitaco .7kg veren om m'n bierpens te ondersteunen;
MSX3.jpg


De schetsplaat recht proberen te buigen, daarbij afgebroken en toen maar weer (recht) aan elkaar gespetterd:
MSX2.jpg


Dit weekend de olie slingeraar een halve kilo lichter gemaakt;
MSX6.jpg

MSX7.jpg


En daarna het ding tegen een zandafgraving omhoog geploegd:
MSX9.jpg
 
Hi iedereen,

Ik heb al een geruime tijd het idee om een MSX'je aan te schaffen. Echter is er zeer weinig aanbod op de bekende platformen -O- Heeft een van jullie misschien een idee waar ik een mooi tweedehands exemplaar kan vinden?
 
Er staan er momenteel 6 op marktplaats en 2 op autoscout. Dat zijn er 8 meer dan toen ik op zoek was naar die van mij, ik vind het al aardig bijgetrokken :+
Je kan een prijsalert aanzetten op marktplaats voor als er eentje langskomt, maar het aanbod is laag omdat ze weinig nieuw worden gekocht in Nederland. Een vriend van me heeft er een uit Duitsland geïmporteerd, qua prijs is dat vergelijkbaar met NL en daar is het aanbod een stuk groter. Het enige nadeel is dat je er een stukje voor moet rijden
 
Owja, ik zal me ook eens melden hier, week of 2-3 geleden een MSX gekocht omdat ik er met alle geweld 1 wilde hebben.
Lang geleden dat ik met zo'n grote grijns van een motor af kwam.
Naar goed gebruik het ding in de woonkamer geparkeerd na aanschaf, vriendin was niet al te gelukkig...
MSX1.jpg


Ondertussen de voorveren vervangen door Kitaco .7kg veren om m'n bierpens te ondersteunen;
MSX3.jpg


De schetsplaat recht proberen te buigen, daarbij afgebroken en toen maar weer (recht) aan elkaar gespetterd:
MSX2.jpg


Dit weekend de olie slingeraar een halve kilo lichter gemaakt;
MSX6.jpg

MSX7.jpg


En daarna het ding tegen een zandafgraving omhoog geploegd:
MSX9.jpg

Verdomme nu moet ik er ook weer een hebben:')
 
Hi iedereen,

Ik heb al een geruime tijd het idee om een MSX'je aan te schaffen. Echter is er zeer weinig aanbod op de bekende platformen -O- Heeft een van jullie misschien een idee waar ik een mooi tweedehands exemplaar kan vinden?
Zelfde probleem loop ik dus tegenaan.
Ze lijken me al jaren leuk, vrees dat het als enige bike snel gaat vervelen (tenzij je alleen in en om de stad rijdt) maar grijp vaak mis. Ik kan het mezelf en mijn omgeving niet rationeel uitleggen maar ik moet om de een of andere reden zo'n ding hebben8)7.

Vorige week nog een voor € 1.850,- op marktplaats en een tijdje terug een voor € 1.600,-. Beiden misgegrepen.-O-

Ik weet er nog een te koop voor € 2.000,- die op marktplaats stond maar liefst net iets eronder of leuke modificaties. Krijg ook niet echt een klik met de verkoper en vind het een beetje een vreemd verhaal.
 
Iemand ervaring met invoeren? Hoor vaak dat het weinig voorstelt maar zelf geen ervaring mee.
Wat moet er concreet gedaan worden, welke kosten kan ik verwachten, etc...:?

Oja...past een Grom achterin een Ford Fiesta...:+?
 
Invoeren is een afspraak maken bij de RDW (kan nu vanwege de 'rona even duren), en aangezien de grom een Europese typegoedkeuring heeft is het vlug gedaan. Belangrijk is dat er geen modificaties op zitten (korte knipperlichten bijvoorbeeld komen niet door de keuring heen). Belangrijk is dat de motor zo is als dat die de showroom uit kwam, dan kan het eigenlijk niet fout gaan. Daarnaast alle papieren hebben is natuurlijk ook handig. Er is een heel draadje voor op onder het algemeen topic hier op MF.

Het past in een Fiesta, Prius en ga maar even door (scroll eens een dagje door de Honda Grom Riders pagina op facebook heen en je komt de gekste dingen tegen 8)7). Het past, maar niet netjes en je kan de motor niet rechtop vervoeren. Als je een caddy-formaat busje hebt of kan lenen ben je snel klaar want daarin heb je alle ruimte, maar een motortrailer huren past natuurlijk ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan