Eindelijk een Vrouw op een MSX .een Mooi Totaal plaatje . zijn er nog meer ?@p_vervoort ,nee hoor , heeft een oliefilter . Deze zaterdag afgehaald voor vriendin voor bij haar Street Triple
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Eindelijk een Vrouw op een MSX .een Mooi Totaal plaatje . zijn er nog meer ?@p_vervoort ,nee hoor , heeft een oliefilter . Deze zaterdag afgehaald voor vriendin voor bij haar Street Triple
Persoonlijk vind ik die ouwere types mooier. Maar idd , heb ombouwen van de nieuwe gezien die in een woord geweldig zijn. Zij was op slag verliefd op de grom , want gingen eigenlijk kijken voor een nieuwe forza 350 voor mij erbijIk vind het nieuwe model Grom echt zo ontzettend tof. Ik snap het wel wanneer het niet helemaal je ding is, maar ik heb echt al een hele hoop gemodificeerde/aftermarket pareltjes voorbij zien komen.
En als je hem in het echt ziet maakt hij toch best wel wat indruk.
Is dat een verlengde achterbrug?Bekijk bijlage 1652592
Mijn Grommetje
die is inderdaad verlengd. Rijdt verassend stabieler nuIs dat een verlengde achterbrug?
Of vertekend het omdat je de kont hebt aangepast
In elk geval.......... Nice
Yep, voorveren moeten eigenlijk vervangen worden als je >70kg weegt, die van Kitaco zijn goedkoop en in verschillende sterktes verkrijgbaar (ik heb 7N, de sterkste en die zijn behoorlijk stevig)Vorige week mijn 1e rijervaring op een MSX 125 Gen 1.
Never meet your heroes zeggen ze wel eens:
- Vering was erg slap (pogostick-like) hebben sommigen dit geupgrade of gewoon stukje gewenning
Ik heb Michelin citygrips, die bevallen prima, droog & nat en kun je er eigenlijk niet verkeerd mee gaan, voor meer droogweergrip heb je ook nog de Michelin power pure ofzo.- Remmen blokkeerden vrij snel (12 inch wielen met Vee-Rubber)
- Vee-Rubber bandjes wekten weinig vertrouwen in de regen maar zag al dat een setje A-merk banden € 100,- ex montage kost. Jullie nog aanraders?
- Wegligging e.d. erg zenuwachtig i.c.m. de 12 inch wieltjes natuurlijk.
Klopt ongeveer, voorbij 6000 toeren staat ie volgas vrij schraal afgesteld, maar de ECU past de beneden volgas geleerde correctie ook toe op de volgas gebieden. Evengoed zou het voor het optimale net wat rijker mogen met een open uitlaat en aangepaste inlaat.Ik begreep dat ze erg schraal zijn afgesteld. Eigenaar had er een andere uitlaat onder geplaatst en iets gereset met een ECU stekker waardoor deze zichzelf opnieuw zou inleren m.b.t. het mengsel. Klopt dit of is dit een fabeltje?
YepHoort het dat je het pedaal in de 1e versnelling door naar beneden kunt blijven trappen
Heb een originele aangepast, maar er zit nu een Kitaco in met iets meer opbrengst vanwege de big-bore kit & oliekoeler (en wheelies kan ik toch niet)Toevallig mensen hier met gemodificeerde oliepompen zodat het zooitje niet droogloopt bij wheely's?
Dat kan
Yep, voorveren moeten eigenlijk vervangen worden als je >70kg weegt, die van Kitaco zijn goedkoop en in verschillende sterktes verkrijgbaar (ik heb 7N, de sterkste en die zijn behoorlijk stevig)
Tooltje om de vork uit elkaar te halen is ook wel zelf te beunen, stelt niet zoveel voor.
Achterveer heb ik ook een Kitaco, maar dat heb ik alleen maar gedaan om af en toe met zn 2en te kunnen rijden.
Ik heb Michelin citygrips, die bevallen prima, droog & nat en kun je er eigenlijk niet verkeerd mee gaan, voor meer droogweergrip heb je ook nog de Michelin power pure ofzo.
Gezien de ervaringen van de meesten met die Vee rubbers zou ik ze direct vervangen, heb ze zelf nooit gehad.
Klopt ongeveer, voorbij 6000 toeren staat ie volgas vrij schraal afgesteld, maar de ECU past de beneden volgas geleerde correctie ook toe op de volgas gebieden. Evengoed zou het voor het optimale net wat rijker mogen met een open uitlaat en aangepaste inlaat.
Leukste goedkope upgrade is overigens een andere nokkenas, dan trekt ie bovenin wel door.
Yep
Heb een originele aangepast, maar er zit nu een Kitaco in met iets meer opbrengst vanwege de big-bore kit & oliekoeler (en wheelies kan ik toch niet)
Gewoon zelf aanpassen, stelt geen drol voor.
Prijzen vallen enorm mee als je alles zelf doet, ik heb vrij veel bij motorkit.com besteld (webike japan kan ook, maar met btw is dat net zo duur als motorkit)Thnx voor je uitvoerige reactie. Daar heb ik wat aan. Heb je een idee van de prijzen?
Nadeel is dat een aantal mods vrij prijzig klinken. Mijn 2001 GSX-R K1 was € 1.350,- en ik moet mijzelf al wijsmaken dat een MSX 125 van € 2.000,- dit waard is terwijl ik hiermee niet met anderen samen kan rijden vanwege het tempo (of gebrek daar aan bij de MSX 125 ).
Ik zou gewoon 130 houden, een 140 is nergens voor nodig.Ik heb maar 1x een testrondje gedaan van misschien 10km en toen begon het te regenen. Bij het afremmen van een rotonde (zonder gekkigheid) gleed het kontje al weg en in een bocht op een dijk verloor deze ook al grip en ik reed best wel bejaard omdat het tenslotte niet mijn motor was. Niet echt onder de indruk van dat Vee Rubber dus. Als ik dan toch banden wissel: Rijden er mensen hier met 140 ipv 130 achter?
De nokkenas scheelt vooral voor het karakter, het levert ook wel wat vermogen op (2-3pk max, wat de moeite is). Ik heb op de originele cilinder alleen met de originele en TB/DCR nokkenas gereden, die laatste gaf een gigantische boost bovenin, het leek bijna een 2-takt, maar om bovenin (9K+) veilig je vermogen te gebruiken heb je eigenlijk ook de dubbele klepveren nodig.Wat scheelt zo'n nokkenas qua vermogen en topsnelheid? Hoog in toeren zit je al snel in NL met een MSX125. Snelheden liggen hier natuurlijk wat hoger dan in de VS. In en om de stad natuurlijk geen probleem maar ik woon 25km van de eerste stad af met alleen maar N-weg en snelweg ter verbinding met de bewoonde wereld.
Tevens wat kost zo'n nokkenas? Het spul moet eigenlijk ook gewoon heel blijven en niet gaan zuipen als een ketter. Uitlaat zit er al onder, ik dacht misschien K&N inlegfilter en eens laten afstellen als dat een beetje makkelijk en voordelig kan. Afhankelijk van prijs/nadelen een andere nokkenas ook wel interessant maar het moet geen bodemloze geldput worden voor mij dus geen Big Bore kitjes enzo.
Ik heb de originele oliepomp aangepast vanwege de geplande wheelies, maar uiteindelijk toch maar de grotere Kitaco dr in gezet met originele pickup omdat er toch niks van terecht kwam.Heb je jouw originele nog over? Ik zag wat DIY filmpjes met een koperen buisje maar ik heb geen 2 rechter handen. Zou misschien een eind komen met die aanpassing maar toch. Jij hebt hem aangepast vanwege je Big-Bore kit en oliekoeler? Omdat je aangeeft geen wheelies te kunnen. Dat laatste kan ik zelf ook niet maar misschien wel grappig op zo'n ding.
idd niet veel op 't forum en idd A1-rijbewijs (CB650R), maar wel +/- 10.000 km per jaar op de MSX en dit enkel in vrijetijd (geen woon/werk verkeer). ook YCF F155 voor op 't circuit.Jawel maar die rijden A1 en hebben nog nooit van dit oldskool forum gehoord.
Enne als die Triple dan stil staat en mevrouw op pad is op haar MSX wil ik best op de Triple passen hoor. Stilstand is immers achteruitgang...