Honda MSX125

Eindelijk ook een grom in mijn bezit ;)
hebben jullie nog wat tips om een grommetje een ietsie pietsie sneller te maken?
zodat hij wat vlotter naar de 100 trekt ???
 

Bijlagen

  • 20210723_202848.jpg
    20210723_202848.jpg
    410,5 KB · Weergaven: 37
Eindelijk ook een grom in mijn bezit ;)
hebben jullie nog wat tips om een grommetje een ietsie pietsie sneller te maken?
zodat hij wat vlotter naar de 100 trekt ???
Een andere motor kopen, want ze zijn gewoon niet zo snel.
Meestal zie je de eerste 1000km nog wel wat verbetering van de prestatie tijdens het inrijden van de motor, eventueel een andere uitlaat + filter maakt verschil, maar dat is allemaal gel*l in de marges. Wil je echt sneller gaan dan zijn motoraanpassingen de way to go (maar geen idee of die er zijn voor de 3e generatie die jij hebt) of een andere motor.
 
nou
Een andere motor kopen, want ze zijn gewoon niet zo snel.
Meestal zie je de eerste 1000km nog wel wat verbetering van de prestatie tijdens het inrijden van de motor, eventueel een andere uitlaat + filter maakt verschil, maar dat is allemaal gel*l in de marges. Wil je echt sneller gaan dan zijn motoraanpassingen de way to go (maar geen idee of die er zijn voor de 3e generatie die jij hebt) of een andere motor.
nou hij hoeft niet veel sneller maar het zou fijn zijn als ik goed naar die 95 kan . Voor snelheid heb ik hem niet gekocht. Heb een ST 1100 erbij.
maar als je op een 80 weg zit met wind tegen valt hij wel erg veel terug . ja ja het is een 125cc .
Maar als je met een niet al te grote verandering hem een beetje meet pit zou kunnen geven .. graag .Heb mij laten vertellen dat ze ook wel wat afgeknepen zijn.. vandaar die vraag .. zo'n big bore kit daar zit ik niet op te wachten ..
 
Ze zijn gewoon echt traag, het is niet anders. Mijn 186cc is ook niet sneller dan m'n Dylan 150 (wat ook wel kan kloppen)
Luchtfilter restrictie is de 1e actie (mits de 2021 die nog heeft) en daarna de uitlaat, maar beiden zijn maar beperkt. Een nokkenas zet wel redelijk zoden aan de dijk, maar dan lever je onderin de toeren in principe wat in en je zult m af moeten stellen.
Jij ook uit omgeving deurne???
Nope, iets zuidelijker.
 
Ze zijn gewoon echt traag, het is niet anders. Mijn 186cc is ook niet sneller dan m'n Dylan 150 (wat ook wel kan kloppen)
Luchtfilter restrictie is de 1e actie (mits de 2021 die nog heeft) en daarna de uitlaat, maar beiden zijn maar beperkt. Een nokkenas zet wel redelijk zoden aan de dijk, maar dan lever je onderin de toeren in principe wat in en je zult m af moeten stellen.

Nope, iets zuidelijker.
Het probleem is de Economie KOP . piep kleine klepjes en kanalen luchtfilter ( doorlaat ) zwaar geknepen / uitlaat ? compressie . daarom loopt i 1 op 50 .. en 95 / 100 op top Ik ben er Happy mee .
 
Gisteren een lekker rondje gemaakt, de max snelheid op de GPS was op de kop af 100 en dan 110 op het klokje. Al met al is het klokje ongeveer 10% te optimistisch. Nu is het nagenoeg onmogelijk om bekeuringen te rijden...;).
Nu met 600km op de klok loopt ie netjes 1:50.
Gaat het randje om het onderste rode blokje van de benzinemeter nog knipperen als reserve bereikt wordt? En zo ja hoeveel zit er dan nog in?

Al met al ben ik er ook super tevreden mee, zelfs met een houten kont na 2x 45km
 
Volgens mij begint die inderdaad met knipperen, tankinhoud 5,5L, waarvan 1,5L reserve. Je kan met een gerust hart nog een stuk of 80km doorrijden wanneer dat gebeurt voordat je tankt
 
Volgens mij begint die inderdaad met knipperen, tankinhoud 5,5L, waarvan 1,5L reserve. Je kan met een gerust hart nog een stuk of 80km doorrijden wanneer dat gebeurt voordat je tankt
Wij MSX / Grom rijders zijn natuurlijk druk bezig met rijden en verbouwen ? nog wat nieuws en leuke foto`s ?
 
Eindelijk ook een grom in mijn bezit ;)
hebben jullie nog wat tips om een grommetje een ietsie pietsie sneller te maken?
zodat hij wat vlotter naar de 100 trekt ???

dit zal al iets helpen , ik rijdt zelf met een 150cc YX ( takegawa kloon ) en deze trekt vlot naar 110 op een heren brommer (honda SS50) , dus zon lichte grom zal nog wel leuker gaan
 
En dan heb je dus een motor die tot 6500-7000rpm gewoon langzamer is dan het origineel ;)
Het ding ligt bij 5000 toeren 3-4pk en evenveel nm onder de grafiek van het origineel.
Bijbehorende kortere tandwielverhouding om er iets van rijdbaarheid in te houden met die 4-bak en je kunt 8000+ toeren draaien op een provinciale weg om met het verkeer mee te komen.
Voor een kartbaan racertje ofzo is dit prima, op straat lijkt het me niks, dan gewoon een laagtoerige bigbore, doe je ook 15pk en is veel relaxter rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan