Honda MSX125

Ik ook . Er zijn wel div. rijders geweest die de MSX / Grom hebben opgevoerd met een Big Bore kit . maar nooit meer wat gehoord ? op dit topic . of dat een suc 6 was ? en nog Happy zijn ?
Vaak zat iets over gezegd, doet het prima na een aanloopprobleempje of wat en ben er blij mee.
Evengoed: kopen ? Heb teveel motoren staan, geen 1 boven de 150cc.
 
Ondanks dat ik met veel plezier rond rijd op mijn MSX-je zit ik er toch wel aan te denken deze te verkopen.
Te veel andere hobby en sport bezigheden doen hem vooral stil staan en dat is ook zonde.
zijn hier nog liefhebbers? Anders gaat hij binnenkort op MP.

bj. 2020, zwart/grijs
ongeveer 600km, net oliewissel gehad
nagenoeg nieuwe bandjes , Michelin
Handgreepjes achter en led knippers.
Ik zal kijken of ik deze week wat foto's kan schieten.

(ben niet heel veel online maar zal z.s.m. reageren)
Richtprijs en plaatje?
Vrees dat hij zwaar boven budget is voor mij en ik beter verder kan neuzen naar een 2013/OG maar toch nieuwschierig. :X
 
Nee , maar sinds ik hem heb wel de meest gebruikte . Heerlijke minifiets 😂🤣 Nu nog een Forza 350 erbij (als die weer leverbaar is)😉
Oew en ook nog een Triple erbij. Zit tevens een beetje naar een Street of Speed erbij te kijken.

Pak je deze nog wel eens mee of mag alleen de MSX buitenspelen?
 
Richtprijs en plaatje?
Vrees dat hij zwaar boven budget is voor mij en ik beter verder kan neuzen naar een 2013/OG maar toch nieuwschierig. :X
Mijn MSX is een 2013 OG en kan verkocht worden :P (als je oprecht interesse hebt stuur maar een berichtje, wil m pas volgend jaar actief te koop zetten)
 
Op Gran Canaria rijden er genoeg grommetjes rond, in een paar dagen tijd al meer dan 5 tegengekomen! Ook in deze tijd van het jaar is het op de motor goed vertoeven. Jammergenoeg moeten we in Nederland nog een aantal maanden wachten..
 
Jeej! Vandaag mn ‘22 grommetje besteld. April komt ie 🥳

F8FA9017-4EAC-4C52-BAFD-C17FFC2FC94F.jpeg
 
OK .... nu heb je 5 jaar garantie........ vlg. mijn info geeft Honda vanaf 2022 5 jaar Garantie !!!
Ik heb getwijfeld om een Grom 2022 te kopen........ maar toch een Honda Monkey geworden.
 
OK .... nu heb je 5 jaar garantie........ vlg. mijn info geeft Honda vanaf 2022 5 jaar Garantie !!!
Ik heb getwijfeld om een Grom 2022 te kopen........ maar toch een Honda Monkey geworden.
Klopt, 5 jaar. Wel onder voorbehoud dat er elk jaar een beurt word gedaan bij motoport -O-
Dat is wel een zure appel aangezien ik voor de hele familie en vriendengroep hier het hele jaar door aan het sleutelen ben :+
 
Jeej! Vandaag mn ‘22 grommetje besteld. April komt ie 🥳

Bekijk bijlage 1707142
Tof man!

Hmm dan zou de mijne , welke ik 17 september besteld heb, dan eerder komen dan april?
Had toen een rode besteld bij de honda dealer.. daar wisten na een telefoontje naar het headquarter,, dat het in 2022 zou worden, maar wel voor motor seizoen. We wachten af... bellen met ze om te vragen of ze al meer weten gaat me te ver..
 
Tof man!

Hmm dan zou de mijne , welke ik 17 september besteld heb, dan eerder komen dan april?
Had toen een rode besteld bij de honda dealer.. daar wisten na een telefoontje naar het headquarter,, dat het in 2022 zou worden, maar wel voor motor seizoen. We wachten af... bellen met ze om te vragen of ze al meer weten gaat me te ver..
voor sommige begint het motorseizoen in mei 8)7
Ik zou gewoon even bellen.
 
Dag Allemaal,

Ik heb me een zwarte tweedehands (1250km) grom 2021 (goude vorkpoten) aangeschaft en nu tijdens het kerstverlof al een 400km gereden tussen de natte periodes door....want rij niet graag in de regen.

Heb ooit eens een kort stukje op een msx en monkey gereden, en was eigenlijk vergeten hoe aangenaam ze rijden, vond de houding op de msx iets beter dan de monkey, nu enkele jaren later voor de Grom gegaan.

Ik heb al onmiddelijk een vraagje voor de sleutelaars ivm de voorvering. Heb zelf al verschillende voorveringen aangepast (tmax,X-adv, Cbf, gs 800,crf250...), maar blijkbaar lijkt het erop dat bij de grom de veer langs de onderzijde dient verwijderd te worden.
Heeft iemand hier een antwoord op?

Mijn bedoeling is om de preload te verhogen door een spacer en wat dikkere olie gebruiken om wat meer demping en langzamere rebound te hebben, wat dikwijls een grote verbetering is en je alleen wat olie en spacer kost. Wil je meer kost het ook meer.
Nu als de veer langs onder moet gedemonteerd worden zoals op filmpjes op YouTube denk ik eraan om voor andere veren te gaan want heb weinig zin om het 2keer te moeten doen omdat de demontage me teveel werk is moest de hoger preload niet voldoende zijn.

Heb ook geen zin om de tool te kopen, volgens mij kan dit met een pin die je door de chrome vorkpoot steekt die je de pin vastzet in een bankschroef ( niet de vorkpoot).

(Rijklaar ben ik ongeveer 80kg)

Grt
 
Laatst bewerkt:
Je moet even googelen naar "ND4SPD fork mod", wat je wil klinkt namelijk grotendeels hetzelfde als wat diegene op het Amerikaanse forum doet. Alleen is het de vraag of met de nieuwe MSX er niks is veranderd aan de vorkpoten.
Ik kan de Öhlins upgrade alleen maar aanbevelen, rijdt een stuk beter dan standaard.
 
De Öhlins :P is me spijtig genoeg te duur...

De nieuwe heeft dezelfde voorvork als de SF versie (met rechthoekige lichten vooraan)
Sommige op het Amerikaans forum hebben het echt wel mis en denken door bovenaan meer preload te kunnen generen, door de rod (schaft) wat te verlengen. Dat is geen preload.
Het is niet juist, je kan hoogstens wat meer (heel minimaal) bruikbare veerweg bekomen.
Beetje onduidelijk beschreven :?

Heb gekozen voor Kitaco 6NM veren, zelf gemaakte spacers voor wat meer preload (staat hij hoger in de veren)en dikkere 20 olie.
De tool heb ik uiteindelijk gekocht (duur).
Gekozen voor de 6NM om toch nog comfort te hebben en goede wegligging op de weg.
Kitaco veren zijn niet progressief .

Ook clutchs springs +30% geplaatst en zwarte wiel-spacers.
 
De Öhlins :P is me spijtig genoeg te duur...

De nieuwe heeft dezelfde voorvork als de SF versie (met rechthoekige lichten vooraan)
Sommige op het Amerikaans forum hebben het echt wel mis en denken door bovenaan meer preload te kunnen generen, door de rod (schaft) wat te verlengen. Dat is geen preload.
Het is niet juist, je kan hoogstens wat meer (heel minimaal) bruikbare veerweg bekomen.
Beetje onduidelijk beschreven :?

Heb gekozen voor Kitaco 6NM veren, zelf gemaakte spacers voor wat meer preload (staat hij hoger in de veren)en dikkere 20 olie.
De tool heb ik uiteindelijk gekocht (duur).
Gekozen voor de 6NM om toch nog comfort te hebben en goede wegligging op de weg.
Kitaco veren zijn niet progressief .

Ook clutchs springs +30% geplaatst en zwarte wiel-spacers.
Hey vraagje, (na een lange tijd stil geweest zijn op dit forum en ook qua motor gebruik. Heb ze nog wel, maar staan onder een dikke laag stof...nu maar weer keer uit stalling halen. O-))
Waar heb jij de Kitaco veren gehaald? en scheelt dit veel met standaard? Want ik vind de voorvering van m'n 2018 model erg soft, dacht al aan dikkere olie. Maar andere veren lijkt mij beter.

En voor de clutch springs waar heb je deze gekocht (ik had nog aan hayabusa clutch springs gedacht) en heb jij dan ook een sterkere clutch lifter plate gekocht of origineel?
 
Slippen die originele koppelingen zo snel dat iedereen aan de modificaties gaat?
nee, voor normaal gebruik slippen ze niet snel, maar de "clutch pull" met de hendel voelt echt heel licht aan. Ik wil zelf een wat zwaardere "pull" hebben en een "strakker" clutch. (als dat beetje duidelijk overkomt :P )
 
Terug
Bovenaan Onderaan