Honda MSX125

Ben wat aan het rondspeuren naar een leuke MSX125.
Zijn er niet al teveel van te koop merk ik.
Nieuw zijn ze helaas flink aan de prijs en merk dat ook dat verschilt per motordealer.
Ze zijn er ook particulier, maar dors het niet echt aan.
Ik weet en las dat het technisch goed bewezen blokjes zijn, maar om nou zonder enige garantie voor rond de 3 ruggen een 2e handse Grom over te nemen en dan alsnog problemen ermee krijgen zit ik niet op te wachten.
Vind het wel al een tijdje een hele leuke Fun Bike voor erbij, dus met enig geluk schaf ik me zoiets aan in de nabije toekomst.
Ik vind een Kawasaki Z125 nog leuker als de MSX, maar die zijn helaas niet te krijgen binnen de EU.
Maar........zit ook te kijken naar een Dax.
Die schijnen het ook leuk te doen en zijn ook nog eens een apparte verschijning.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook kijken naar de Benelli TNT 125, staat er bij motoPort Hippolytushoef een. Ziet er best grappig uit. Betrouwbaar heid kan ik weinig over zeggen.
 
Bedankt voor jullie adviezen.
Ik zal eens kijken naar die BENELLI TORNADO NAKED T 125.
Ziet er in elk geval optisch mooier uit dan een standaard fabrieks Honda Grom.
Maar ik weet niet hoe het zit met de levering van onderdelen die eventueel nodig zijn voor deze Benelli en de onderhoudsbeurten.
Er zijn maar weinig Benelli dealers merk ik.
En de onderdelen voor een Honda Grom zijn makkelijk aan te komen weten we allemaal.
Voor sommige (exotische) motorfietsen is dat een stuk lastiger.
Ik zal eens wat dealers een mailtje sturen omtrend de BENELLI TORNADO NAKED T 125.
Het ziet er in elk geval wel super vet uit die Benelli.
Vr gr
 
Check dit

Ik zit te wachten op de Honda Monkey 2018, wellicht aanschaffen of toch maar voor de Yamaha MT-09SP gaan?
 
Die Benelli kende ik niet. Iemand ervaringen daarmee, ziet er op het eerste zicht leuk uit. Vond de Grom idd ook steeds nog wat aan de prijs en tweedehands het verschil te klein :)
 
De Benelli ziet er inderdaad vet uit, de nieuwe monkey wordt nog even een stukje duurder dan de grom ("heritage" yeah right) en ik ben benieuwd hoeveel onderdelen die van de grom leent. Aan een tweedehands grom kan je geen bult vallen, alleen als er mee gestunt is loop je risico op een garagerekening door schade en oververhitting. Maar vervangingsonderdelen zijn niet duur voor de grom.
Die SSR Razkull is voor dat geld zeker een interessante optie (nieuw $2.150?!?) want een tweedehands grom in Nederland scheelt weinig met een nieuwe.
 
Hallo allemaal.
Dit is dus die Monkey:
full
 
Laatst bewerkt:
Die Monkey 125 is gewoon nog veel leuker dan een MSX qua uiterlijk, vind ik. De prijs is om te huilen; 4858 euro (uit mijn hoofd) voor een ploffertje met een luchtgekoeld blok die met moeite 100km/u kan halen. Als Honda die dingen weg zou zetten voor 2750 euro bijv. zie je er plots heel veel rijden en kunnen ze meer dan genoeg verdienen aan onderhoud en onderdelen. Helaas...
Maar ik blijf nog altijd dromen en ik zeg niet dat het onmogelijk is om een Monkey 125 in bezit te krijgen. En anders een gele MSX125SF.

Wat betreft Benelli; de importeur is nog bezig om het netwerk op te zetten, vandaar dat er nog weinig dealers zijn. Daarnaast ligt het ook aan de voorwaarden die ze gaan stellen aan dealers en of die wel aantrekkelijk zijn. Stel dat ze een lage vergoeding geven voor garantiereparaties, dan begrijp je wel dat ze zo'n merk liever kwijt dan rijk zijn, als ze via een ander merk een fatsoenlijker bedrag krijgen voor een reparatie. De marges zijn vaak al dun. Ik weet overigens geen prijzen of afspraken, maar een motorzaak zal daar ongetwijfeld naar kijken als ze op bezoek komen om een dealerschap te bespreken. Ik wil nog wel een keer zo'n TNT125 testen, maar voorlopig heeft ScooterXpress er eentje staan en ik denk dat ik pas na de zomer tijd heb voor Benelli. Kunnen ze 'm bij ScooterXpress in elk geval al even goed inrijden. :]
 
Ben wat aan het rondspeuren naar een leuke MSX125.
Zijn er niet al teveel van te koop merk ik.
Nieuw zijn ze helaas flink aan de prijs en merk dat ook dat verschilt per motordealer.
Ze zijn er ook particulier, maar dors het niet echt aan.
Ik weet en las dat het technisch goed bewezen blokjes zijn, maar om nou zonder enige garantie voor rond de 3 ruggen een 2e handse Grom over te nemen en dan alsnog problemen ermee krijgen zit ik niet op te wachten.
Vind het wel al een tijdje een hele leuke Fun Bike voor erbij, dus met enig geluk schaf ik me zoiets aan in de nabije toekomst.
Ik vind een Kawasaki Z125 nog leuker als de MSX, maar die zijn helaas niet te krijgen binnen de EU.
Maar........zit ook te kijken naar een Dax.
Die schijnen het ook leuk te doen en zijn ook nog eens een apparte verschijning.
Vr Gr


Daarom heb ik die van mij uit België geplukt.

Knipperlichten brandde bij mij ook constant. Draadje doorknippen bij het knipperlicht en dat is ook gefixed.
 
Ik vind het continu branden niet vervelend (meer licht = meer kans gezien te worden in mijn optiek, fluor hesje discussie ;) ), maar ben wel benieuwd of dat wettelijk mag. Je ziet nooit auto's/motoren rijden met continu brandende richtingaanwijzers (de slapende koekblikker op leeftijd daargelaten)
 
Ik was afgelopen zaterdag proefrijden op de Yamaha MT-Dag en sprak 1 van de medewerkers toevallig over de Monkey en de Benelli, laatst genoemde kwam slecht uit in een test zei ie.
De prijs van 4858 voor de monkey is ongeveer het halve budget wat ik waarschijnlijk moet bij leggen tov mijn MT-07 naar een MT-09SP dus ik denk dat ik de Monkey laat varen.

De Monkey zou minimaal 1000 goedkoper moeten worden om meer mensen over de streep te trekken om hem erbij te nemen.
 
Benelli slecht uit de test? Welke test?
Ik denk dat kwalitatief Honda zeker beter is, maar volgens mij komt ie nog prima uit de testen die ik op internet heb gevonden en het ding loopt ook nog eens een stukje harder dan een MSX. Alleen dat dealernetwerk moet echt nog opgezet gaan worden, ik gun het ze van harte.
 
Hallo beste Grom rijders.
Mag ik wat adviezen vragen?
Ik zie dat de fabrieks spiegels die op een Honda Grom zitten veelal rond zijn.
Nou ben ik erg benieuwd welke aftermarkt spiegels jullie op de Grom hebben gezet die optisch de motorfiets nog mooier doen maken.
Kunnen jullie aub een merk en/of type spiegels opnoemen, want de keuze is zp groot dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
En wat adviseren jullie als vervanging van de stock uitlaat?
Welk merk en type voor het maximale extra mooie geluid?
En mijn laatste vraag, rijden jullie allemaal gewoon op Euro 95 of tanken jullie bewust Euro 98 met octaan gehalte voor de Grom?
Bedankt alvast voor de tips.
Vr Gr
 
Hoi Dylan,
Ik rijd zelf nog met de originele spiegels maar ben van plan om over te gaan naar bar-ends (en dan haal ik ze gewoon bij mijn motorzaak of op ebay). Als die niet bevallen zit ik al vooruit te kijken in de catalogus van Rizoma of Barracuda (beide dure opties). Ik zou gewoon uitzoeken wat je leuk lijkt te staan en dat zo goedkoop mogelijk krijgen. Meerprijs zit hem vaak in de naam en voor het geld van een dure spiegel kan je 3 goedkope spiegels proberen.

Ik heb een uitlaat van GPR, deze klinkt goed en staat redelijk maar de stilte van de originele uitlaat is een unicum op zich dus twijfel ik of ik die niet terug zal plaatsen. Uiteindelijk wil ik er graag een Akrapovic (carbon) op zetten met bijbehorende bochten, maar dan ben ik bijna €1000 verder dus dat is toekomstmuziek. Ik zou gewoon naar een bedrijf gaan waar je een hoop verschillende kan bekijken (Pajic, Bolski en vele anderen).

Verder tank ik 95 omdat het gros van de 98 in Nederland tegenwoordig ook gewoon 95 is (met extra additieven), op BP, Esso en Firezone (102) na. Voor de winter tank ik van deze merken de premiumvariant omdat hier geen bio-ethanol in zit om roestvorming in de tank tegen te gaan. De owner's manual geeft aan dat je RON 91 of hoger moet tanken, dus met Euro 95 zit je daar al ruim boven. Bij een stock motor haal je niet meer winst uit een benzine met een hoger octaangetal.
[Eigen ervaring] Mijn grom reedt +-2% zuiniger op Competition 102 van de Firezone, niet merkbaar sneller. De benzine is +-20% duurder dan de euro 95. De keuze was voor mij snel gemaakt [/Eigen ervaring]
 
Heel erg bedankt voor je adviezen en reactie.
Wordt zeer gewaardeerd.
Ben bezig met zoeken naar een Honda Grom en zit nog even te wijfelen welke kleurstelling het dan gaat worden.
Ik vind die geelachtige kleur fris en die matzwarte ook wel mooi.
Meer van een soort luxeprobleem dus gaat wel goed komen.
Er zijn inderdaad erg veel aftermarkt spullen voor de Honda Grom en dat maakt het ook leuk vind ik.
Stap bij stap de motor aanpassen naar eigen smaak.
Ik hoop binnenkort lid te worden van de Grom familie.
Heerlijk rondknorren op de zomerdag of avond met de Grom.
Lekker genieten van de 80km per uur wegen op de Grom en in de kleine dorpjes een ijsje of frietje nuttigen.
Ik kijk er nu al naar uit.
Vr Gr
 
Heel erg bedankt voor je adviezen en reactie.
Wordt zeer gewaardeerd.
Ben bezig met zoeken naar een Honda Grom en zit nog even te wijfelen welke kleurstelling het dan gaat worden.
Ik vind die geelachtige kleur fris en die matzwarte ook wel mooi.

Meer van een soort luxeprobleem dus gaat wel goed komen.
Er zijn inderdaad erg veel aftermarkt spullen voor de Honda Grom en dat maakt het ook leuk vind ik.
Stap bij stap de motor aanpassen naar eigen smaak.
Ik hoop binnenkort lid te worden van de Grom familie.
Heerlijk rondknorren op de zomerdag of avond met de Grom.
Lekker genieten van de 80km per uur wegen op de Grom en in de kleine dorpjes een ijsje of frietje nuttigen.
Ik kijk er nu al naar uit.
Vr Gr
Ik zou persoonlijk geel doen (vind het ook een mooie kleur), je valt al op op zo'n minibike dus een lekker opvallend kleurtje past er eigenlijk ook wel bij. :Y
 
Ben het helemaal met jou eens.
Het is inderdaad voor de opvallendheid een betere kleur dan matzwart, en dan doel ik voorname op het overige verkeer.
Heb er veel zin aan, en durf zonder ooit te hebben proefgereden op een Grom er ene aan te schaffen.
Nu alleen nog even geduld.
Vr Gr
 
Ik zou toch een proefritje maken, het zou zonde zijn als je er na een paar manden achter komt dat het toch niks voor je is. Je mag wat mij betreft zelfs een keertje langskomen om te testen als het in de buurt niet lukt om iets te regelen ;)

Je zal niet de eerste zijn die van een koude kermis thuiskomt met het kopen van een nieuwe motor.

Ik was ook volledig overtuigd dat ik een grom wilde, en daar heeft een proefrit niks aanveranderd :) Meteen gekocht en lekker scheuren :]
 
Heel erg bedankt voor je aanbod, maar is niet nodig hoor.
Ik durf die Grom wel te kopen zonder eerst een proefrit te hebben gemaakt.
Doorgaans doe ik zoiets altijd wel met eerst een proefrit, maar in dit geval heb ik zoveel erover gelezen en gezien via You Tube over die Grom dat ik blindelings vertrouwen heb dat straks die Grom mij goed gaat bevallen.
Hooguit het vermogen zou wat tegen kunnen vallen, maar daarom neem ik de Grom er ook bij als Fun Bike.
Mijn Xmax250 gaat een Xmax400 worden dus dat vermogen neemt dan toe en die scooter kan dan mooi worden gebruikt voor de langere afstanden met name over de snelweg.
Want snelwegritten zie ik mezelf niet snel doen met de Grom.
Heb ooit een Honda CBF125 gehad.
Leuke motorfiets maar ook voor de snelweg geen pret om mee te rijden.
De Grom ga ik straks puur gebruiken om lekker uit te waaien en alles te rijden behalve snelwegritjes.
Zie mezelf er zekers nog een keer mee naar de kust gaan, maar dan gaat de hele rit wel via binnendoorwegen op de Navigatie.
Wil de Grom ook gaan opleuken en ben al druk met mezelf aan het inlezen over welke upgrade parts er zijn voor de Grom.
Erg, erg veel merkte ik al.
En om dan daar een keuze uit te gaan maken kan dan best lastig zijn.
Met name de keuze voor bijvoorbeeld een andere uitlaat vind ik al lastig.
Er is gewoon veel voor te krijgen.
Maar wat heb ik een zin in de komende Grom.
Gaat overigens zekers een gele worden.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan