Honda MSX125

BPM valt wel mee en keuren is ~€100. Moet je wel een wat oudere zoeken. Dan betaal je minder BPM.
Heb even gecalculeerd en BPM is ook zo'n €100 voor ééntje van 4 jaar oud (65% korting op BPM), ongeveer 150 euro aan vervoerskosten om het ding op te halen in België of Duitsland (niet te ver uit de buurt). Enige puntje is de BTW, bij minder dan 6000km (wat veel hebben op autoscout) zal de motor als nieuw worden aangemerkt en mag je dus BTW gaan betalen, ik weet niet of je daar ook korting op kan krijgen als er bijvoorbeeld 5000 opstaat, anders mag je 660 euro betalen aan BTW voor ééntje van 2014.. :X
 
Hopen dat die BTW niet achteraf nog komt :') Die van mij had 1200km gelopen. Verder niks over gehoord en netjes de BPM betaald.
 
Hier stil, maar nog geduldig in afwachting op de komende Grom.
Door al die feestdagen van de maand mei schiet het er helaas bij in en is het iets meer geduld opbrengen dan doorgaans het geval is.
Maar.........met beetje hoop en goede wil kan ik volgend weekend rijden op mijn Grom.
Dan gelijk op zoek naar andere spiegels want die lelijke ronde gaan er gelijk af.
Vr Gr
 
Kan iemand van de Grom rijders mij vertellen welk maatvoering draad er qua spiegels op de Honda MSX125 past?
Is dat M8 of toch M10?
Hoor graag van jullie.
Vr gr
 
Goed.........miene Grom is in zicht.
Met beetje hoop en geluk kan ik komend Pinksterweekend rijden.
En wat heb ik daar een boel zin aan zeg.
Schijnt ook nog eens erg goed droog zonnig weer te gaan worden dus kom maar op.
Dan met beleid de Grom inrijden en genieten van de machine.
Op naar het weekend.
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
En..........miene Grom is binnen!!!
Zojuist opgehaald.
De Yoshimura uitlaat die eronder zit doen haar naam eer aan.
Potdomme wat een vet geluid en nu gromt de Grom ook echt.
De fabrieks spiegels benne zwaar ruk.
Je ziet er werkelijk bijna geen drol in wat er achter je speelt.
Morgen gelijk andere halen.
De Grom schakelt als boter en wat een heerlijk duidelijk en compleet digitaal display zeg.
Verlichting voor en achter van dit 2018 model rondom alles Led dus ziet er strak uit.
Gaat een monster mooi Grom weekend worden.
Jullie ook een super fijn Pinksterweekend gewenst.
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
Hier stil, maar nog geduldig in afwachting op de komende Grom.
Door al die feestdagen van de maand mei schiet het er helaas bij in en is het iets meer geduld opbrengen dan doorgaans het geval is.
Maar.........met beetje hoop en goede wil kan ik volgend weekend rijden op mijn Grom.
Dan gelijk op zoek naar andere spiegels want die lelijke ronde gaan er gelijk af.
Vr Gr

En terecht. Ik snap wel dat Honda zich vasthoud aan de ronde spiegeltjes als het van de fabriek af komt. Maar mooi of bijpassend kan je ze niet noemen. Ik heb nu deze er op zitten en die zijn meer dan prima.https://www.ebay.co.uk/itm/RYDE-BLA...ORBIKE-PAIR-/350953767896?hash=item51b67983d8

De Ducati van mijn vriendin heeft dezelfde spiegels alleen was er eentje gebroken dus ga ik hem overzetten van de Grom naar de Ducati en heb ik eergister heb ik deze besteld: https://www.ebay.co.uk/itm/122870575426

En fijn dat je bijna de kilometers kan maken. Daar ga je sowieso wel van genieten.
 
Dit pinksterweekend gaat inderdaad een lekker Grom weekend worden. Morgen vertrekken we weer met een groepje naar Duitsland en ik en mijn vriendin zijn er weer bij met de Grom.
 
Gaaf.
Jullie dus ook flink genieten.
Heb me vanmiddag een tasje gehaald die precies past op de achterzijde van de buddy.
Echt een geniaal concept want het kan eraf en erop worden geritst.
Volgens mij van het merk Held.
Ik stop er voornamelijk mijn ketting en schijfremslot in.
Een rugzak is verre van ideaal om telkens het kettingslot mee te nemen.
Het slot is zwaar en ook gevaarlijk bij een ongeluk.
De Grom ergens neerzetten zonder vast te maken aan een paal of iets anders ga ik niet gokken, want met 2 man kan zo'n Grom makkelijk in een busje worden getild.
Nu dus perfect opgelost dmv dat tasje en het staat ook nog eens erg goed.

Morgen hopelijk andere spiegels scoren en flink wat kilometers maken.
Fijn weekend allemaal.
Vr Gr
 
Toch nog even een vraagje: welke bandenspanning houden jullie aan voor de Grom?
Hoeveel Bar in de voorband en hoeveel in de achterband?
Zelf weeg ik rond de 83 kilo en rijd altijd solo op de Grom.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Ik kon ivm een reis naar Japan morgen niet mee naar het pinksterweekend, maar heb vandaag een heerlijke tourrit van 105km met de grom gereden om een beetje te compenseren ;). Ik zag dat mijn carteroverloop vol zit met (gelig) vocht, binnenkort maar eens legen.

Heb je foto's van je grom Dylan? En ik ben erg benieuwd naar dat tasje want ben ook naar iets dergelijks op zoek!

Ik rijd met de opgegeven bandenspanning van Honda: 2.0 voor en achter.
 
Dank voor je reactie.
Dat tasje is echt super.
Het is van het merk Held, en ik plaats later even welk type het is.
Was rond de 6 tientjes.

Mag ik vragen wat jij precies bedoelt met: Ik zag dat mijn carteroverloop vol zit met (gelig) vocht, binnenkort maar eens legen.

Ik ken dat alleen maar van de motorscooter.
Dat zit toch niet op een Grom?
Vr Gr
 
Hier een foto van de Held zadeltas die ik op mijn Grom heb zitten.
full
 
Gisteren druk geweest met zoeken naar meer bagagemogelijkheid.
Wilde er graag een tanktas bij.
Omdat de Grom qua maatvoering behoorlijk buiten de boot valt past niet elke gemiddelde tanktas erop.
Uiteindelijk heb ik deze besteld: SW-Motech Evo micro.
Deze tanktas gaat dmv een tankring worden gefixeerd.
En gelijk maar een nette set spiegels besteld die volgende week binnenkomen.
Vandaag gaat het eindelijk mooi en lekker weer worden.
Gisteren langdurig motregen gehad hier, dus de Grom maar lekker binnen laten staan.
Fijn Pinksterweekend allemaal.
Vr Gr
 
Overigens........ik kan mijn Grom veilig en wel binnen stallen in de schuur.
Dat was voorheen met een wat grotere motorfiets onmogelijk, en ben nu heel blij dat mijn Grom veilig en warm binnen staat.
Heb een Optimate druppellader gehaald tijdje terug en op de Grom netje de kabel laten leggen zodat ze elke nacht, of eigenlijk altijd als zij in de schuur staat aan de druppellader hangt.
Daarmee houd ik de accu van de Grom op maximale levensduur en weet uit ervaring van een voorhene motorscooter dat zoiets super goed werkt om de druppellader er permanent aan te zetten.
Ik las dat de meningen hierover nogal verdeelt zijn, maar begrijp eigenlijk niet waarom men hier iets op tegen kan hebben.
Met name de Optimate druppellader onderhoudt de accu van de motor en daarmee wordt de levensduur alleen maar verlengt en komt het ook nog eens ten goede voor de accu.
Omdat ik de Grom alleen maar voor Fun ritjes gebruik, zelden in de regen ermee ga rijden (want dat doe ik liever met mijn Xmax400) en de Grom van de winter never nooit niet pekel gaat zien, vind ik zo'n Optimate druppellader ideaal.
Zo........genoeg gebrabbelt.......nu eerst maar genieten met de Grom.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
En genieten was het vandaag.
Prachtig mooi weer om met de motor te rijden.
Dus de Grom maar flink van de eerste kilometers voorzien.
Ben net thuus en vandaag toch nog zo'n krappe 250 kilometer gestuurd.
Al de verhalen die ik las en zag op You Tube over de Grom kloppen wel.
Verbruik van deze Grom is meer dan netjes en ligt dik boven de 1 op 50 kilometer per liter benzine.
Ze schakelt als boter en kan goed meekomen met overig verkeer.
Snelweg ga ik zowiezo niet op onder de 1500 kilometers vanwege de inrijperiode, maar 80km per uur wegen zijn appeltje eitje voor deze kleine duivel.
Het complete digitale dashboard is in 1 woord geweldig.
Zijn er dan ook minpunten te noemen?
Zekers........
Ik had liever de knop van de claxon onder de knop van de richtingaanwijzers gehad willen hebben.
Nu vergis ik me nog wel eens.

En het allerbelangrijkste minpunt van de Grom: het zadel is werkelijk KNAKE.
Kreeg al na 30 minuten een houten reet.
Na een uur rijden een reet als van een baviaan.
Dus er komt een ander zadel op voor meer comfort.
Dat gaat een Bagster zadel worden.
Benne niet de goedkoopste maar wel 1 van de beste en ik laat het zadel dan helemaal naar eigen wens maken.

Wat het bekijks betreft tijdens het rijden vandaag met de Grom: ik kreeg van alles toegeworpen.
Van omhoog gestoken duimen tot aan glimlachende mensen.
De Yoshimura uitlaat blafte erover heen en zelfs een motoragent die net een bon aan het uitschrijven was aan een knaap op een bromscooter keek mij even meewarrig aan toen ik langs kwam bleren.
Al met al een topdag gehad.
Morgen nog maar eens dunnetjes overdoen.
Vr Gr
 
Dat zijn een hoop verhalen Dylanpilot. Zo te horen heb je het Grom virus wel een beetje te pakken. En het beste is om je eigen mening te vormen gebaseerd op je eigen ervaringen. Als het voor jou goed werkt. Wie zegt dan dat je het anders moet doen.
Maar dat het voor jou werkt wil niet zeggen dat het de beste of de enige oplossing is, maar ik zou je daar niet door tegenhouden.

Ik heb er zelf michelin city grips onder liggen. Voor deze band wordt een bandenspanning van 2,8 tot 3,0 bar aangehouden maar ik houd hem altijd rond de 2,3 bar. Het enige nadeel van deze band vind ik dat je heel weinig feedback krijgt. Iets waar mijn vriendin constant over "klaagt" ongeacht hoe je hem oppompt. (hoewel hij bij 2.0 een beetje gaat stuiteren)

Het pinksterweekend was echt een ontzettend mooi weekend. En daar is wel een heel boekwerk over te vertellen. Als je het hebt over een gemêleerd gezelschap waarin allemaal verschillende type rijders in mee rijden maar waar er op een leuke manier rekening met elkaar gehouden wordt dan is dat dit groepje wel.

Vandaag ongeveer 230 kilometer over de snelweg gereden met de Grom vanaf Venlo naar Katwijk. Was een aardige zit, maar hij heeft het echt geweldig gedaan. Ik had constant tussen de 105 en 123 km/h op de teller staan en hij kwam aardig mee. Op de heenrit iets minder lang snelweg gereden maar daar heb ik bijna continue 3e baan gereden. Het laatste uur kreeg ik wel een klein beetje te maken met oververhitting als ik niet meer volgas gaf. Zodra ik wel weer vol gas gaf dan begon hij weer af te koelen.
 
Heren, bedankt voor de reacties.
N-rijder, heb jij geen last van de bips met dat stock fabrieks zadel met die best wel scherpe randen en harde zitvlak?
Bij mij is het werkelijk een drama en gisteren gepraat over dat Bagster zadel met de persoon die het zou kunnen regelen.
Alleen ging het helaas niet helemaal naar wens.
Schijnt dat ze bij Bagster een aantal huisregels hebben waar ze zelden van af wijken.
Ten eerste is het nog niet zeker dat het zadel van de Grom daadwerkelijk vermaakt kan worden door hun.
Zij hanteren een bepaald beleid na opmeten van de motorfiets qua maatvoering of het daadwerkelijk loont om een zadel aan te passen en de Grom wijkt daar behoorlijk van af.
Ten tweede maken zij altijd een verhoogde ruggesteun in hun zadels met uitzondering van de zadels die een retro look hebben.
Ik wil juist geen verhoogde ruggesteun, want dan komt het zadeltasje van Held nog hoger te zitten en dat zal optisch geen gezicht zijn.
Een retro zadel vind ik niet zo fraai staan op een modern ogende Grom.
Er gaat contact worden opgenomen met Bagster en ik hoor er later meer van.
De prijs is behoorlijk want ondanks dat het zadel van de Grom minder groot is dan van een normale motor kan het bedrag uiteindelijk tot rond de 450 euro oplopen.

Ik ga vandaag dus maar alternatieve bronnen aanboren.
Ken een paar bedrijven die zadels vermaken en ga dan langs met de Grom om hopelijk met hun een oplossing te bedenken.
Dan nog even een andere vraag aan jou: jij schreef:

Het laatste uur kreeg ik wel een klein beetje te maken met oververhitting als ik niet meer volgas gaf. Zodra ik wel weer vol gas gaf dan begon hij weer af te koelen.


Hoe wist jij dat het blokje van je Grom dan warmer werd, want er zit geen temperatuurmeter op ofzo.
En als jij zo lang met zulke hoge snelheden rijdt dan zit je toch dicht bij het rode toerentalgebied van 8.500 toeren?
Dat lijkt me niet zo gezond voor dat blokje.
Hoor graag je verhaal.
Vr Gr
 
@Dylanpilot:
Toevallig heb ik 7 juni bij Tijgerleathers (http://tijgerleathers.nl/) in Den Haag een afspraak om een zadel te laten vermaken.

Voor mij ook meestal na 20-30 minuten dat mijn stuitje pijn gaat doen. Ik rij er dagelijks woon-werk verkeer mee en dat is een rit van 20-30 minuten dus nog net acceptable. Maar ik wil toch door Nederland er mee gaan touren en dus er langer op willen blijven zitten.

Ik heb nog geen idee hoe ik het zadel precies wil hebben. Ze zeiden dat ze me eerst op pad sturen om proef te zitten/rijden met, naar ik denk, alleen maar schuim en dat ze daar na pas het zadel af maken. Zal misschien iets breder worden gemaakt als standaard. En ik heb het idee dat er op het basisplaat van het zadel nog dingen uitsteken.

Ik heb het idee dat het zadel niet hard genoeg is O-) en iets bol staat. Op een vorige motor BMW GS1150 een corbin zadel gehad en die was knoepertje hard en hiermee kon je heel europa in 1 rit doorrijden.

Ik heb er nu 10.000 km mee gereden en er zitten Ohlins onder wat hem ook al niet soepel maakt :9

Mocht je ergens in de buurt van Den Haag/Delft wonen PM mij dan even. Kijken we als het zadel er op zit of het ook wat voor jou is.
 
Dylan, N-rider heeft mijn oude MSX. Hij kan zeggen hoe het zit na de aanpassing van Hawk gt.
Je kunt ook kijken naar zadels van Noi Watdan uit Azië. Die schijnen ook goed te zijn.
 
Hoi Gerdien.
Dank voor je reactie.
Ik heb binnenkort een afspraak bij een bedrijf dat zadels vermaakt/aanpast.
Ik ga dus eerst maar eens dat proberen.
Maar wel heel erg bedankt voor het meedenken en wordt altijd gewaardeert.

Hoi beste AvR.
Duidelijk is jouw uitleg en zelf krijg ik ook na ongeveer 30 minuten een houten reet op de Grom.
De machine rijdt echt heerlijk en doet precies wat ik van haar verlang, maar dat zadel nekt me.
Dus ik kijk erg uit naar de dag dat ze mijn zadel gaan vermaken.
In mijn geval en al na overleg met de persoon die het zadel straks gaat aanpassen, mag ik het zadel in de ochtend komen brengen.
Hij gaat dan de vorm en hardheid/zachtheid zo aanpassen en vermaken dat ik het zadel in de middag kan komen ophalen en mag proberen.
Dan in overleg erna gaat hij het zadel of verder aanpassen/verbeteren, of het is in 1 keer raak.
Maar hoe dan ook, het zal altijd beter worden dan dat het nu is.

Sinds vandaag andere spiegels op de Grom gezet.
Optisch veel mooier dan de ronde originele, maar.......ook bij deze spiegels is en blijft het zicht naar achteren knake.
Ik weet de oplossing, maar wil daar niet aan.
Dus.....ik laat het zo voorlopig.
Optisch zijn het hele mooie spiegels en het oog wil ook wat, maar gebruiksmatig benne ze dus helaas ondermaats.
Ik heb dat probleempje ondervangen door er op de linkerzijde een fietsspiegeltje erbij te plaatsen waardoor het zicht op de linkerzijde naar achteren nu 100% is.
Het is niet de fraaiste oplossing, maar het werkt wel.
Eerlijk gezegd rijd ik het liefst met maar 1 linkerspiegel erop.
Maar dat mag wettelijk gezien helaas niet.
Dus deze oplossing is voor mij tot nu toe de beste.

Heb de tanktas ook al binnen, maar helaas de tankring nog niet.
Dat is dus nog even wachten maar heb geduld.
Wordt vervolgt.....
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan