Honda MSX125

Ik heb vandaag een heerlijke rit van bijna 300km gereden op de grom, fantastisch weer! Pas het laatste half uur echt een zere kont (da's na 5 uur..), dus ik ben helemaal tevreden! Wel wil ik die spiegels wijzigen. Vooralsnog zeer tevreden en genoeg upgrade mogelijkheden in het verschiet..

Bij het maken van een stoppie (tweede versnelling) schiet de versnelling in een vals neutraal tussen 2 en neutraal, heeft iemand hier last van? Ik moet dan 2 keer trappen om weer in zijn 1 te komen en hier schiet hij 9 van de 10 keer uit bij optrekken waardoor ik dus een 3e keer moet trappen. Iemand tips?
 
Wat een weelde moet dat zijn zeg dat jij urenlang kunt rondrijden op jouw Grom zonder een zere reet te krijgen.
Ik hoop dat ook mee te mogen maken over een aantal weken.
Fijn dat jouw Grom zo goed bevalt.
Ik moet je zeggen dat de machine werkelijk erg goed rijdt voor zo'n klein apparaat.
Wat die versnelling betreft en dan in een vals neutraal schieten is mij nog onbekend.
Maar ik zit dan ook nog in de inrijperiode en aan stoppies of wheelies doe ik eerlijk gezegt totaal niet.
Wel vind ik de versnellingsbak als boter schakelen en dat kan soms wel eens anders zijn bij bepaalde motorfietsen.
Morgen maar weer eens Grommen met dat mooie weer.
Overigens blijft het een nekkentrekker deze Grom.
Het publiek kan deze Grom kennelijk niet echt thuisbrengen en ze kieken de ogen uit als ik voorbij kom rijden.Ha ha ha ha
Zeer vermakelijk en goed voor het ego.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Dan nog even een andere vraag aan jou: jij schreef:

Het laatste uur kreeg ik wel een klein beetje te maken met oververhitting als ik niet meer volgas gaf. Zodra ik wel weer vol gas gaf dan begon hij weer af te koelen.

Hoe wist jij dat het blokje van je Grom dan warmer werd, want er zit geen temperatuurmeter op ofzo.
En als jij zo lang met zulke hoge snelheden rijdt dan zit je toch dicht bij het rode toerentalgebied van 8.500 toeren?
Dat lijkt me niet zo gezond voor dat blokje.
Hoor graag je verhaal.
Vr Gr

Standaard zit er inderdaad geen temperatuurmeter op. De MSX die ik van Gerdien heb overgenomen is alleen niet helemaal standaard meer. Toen ik de motor van Gerdien overnam heb ik er een hoop probleempjes mee gehad. Toen zat er een Finbro 183cc bbk op die heel snel te warm werd. De ecu was toen zo afgesteld dat hij extra benzine ging inspuiten om af te koelen. Ik heb er toen zelf een temperatuurmetertje op gezet om het in de gaten te houden. En later ging het blokje kapot. Toen heb ik hem weer 125cc gemaakt.

Daarna is de uitlaat en de luchtbox vervangen. Er zit nu een dubbele uitlaat en een luchtfilter op. Het probleem hiermee is wel dat hij veel meer zuurstof toevoer heeft dan brandstof. De ecu die er op zit kan niet compenseren voor dit teveel aan zuurstof. Vandaar dat ik er een EJK fuel controller op gezet heb en een afr (air-fuel-ratio)meter zodat ik af kan stellen hoeveel brandstof hij in moet spuiten. Met de temperatuurmeter kan ik dus de afr-meter blijven controleren. (stel dat de afrmeter verkeerde waarden geeft dan wordt het blokje te warm) plus het kan geen kwaad om te hebben.

Op de grom heb ik ook een andere vertanding zitten. (achter plus 1) hierdoor komt hij ook niet bij zijn toerenbegrenser in de 4e versnelling en loopt hij ong 7000 toeren, door de instelling met het kastje kan ik er wel 110-120 mee rijden. De ecu is zelf begrenst op 9500 toeren maar daar kom ik niet in de buurt.

Hoogtoerig rijden betekend meer verbanding en daarmee wordt het blokje warmer. Als hij warmer wordt krijg je meer wrijving van de zuiger in de cilinder omdat de zuiger door de hitte beetje uit zet. Het voornaamste probleem is hier dus gewoon weer warmte. Lang hoogtoerig rijden kan in basis niet zoveel kwaad, maar over langere afstand zal het blokje wat warmer worden en dat heeft wel wat invloed op de levensduur. Het blokje is een klein blokje maar hij is super betrouwbaar. Het is echt niet zo dat hij dan binnen 15.000 kilometer het niet meer doet. Zowel is het vervangen van de cilinder en de zuiger helemaal niet zo moeilijk en relatief goedkoop. Het plezier dat ik er uit haal is mij de extra kosten meer dan waard. De Grom ga ik ook niet verkopen dus daar maak ik mij ook niet zo druk over.
 
Bedankt voor je relaas.
Zelf houd ik mijn Grom motorisch helemaal fabrieks-stock.
Ik kan voor wat ik ermee doe en wil goed wegkomen met het standaard vermogen van die 9pk.
Zal in mijn geval door de Yoshimura uitlaat ( geen immitatie ) wellicht wat pk's bij zijn gekomen, dus laten we het op een 11pk houden.
Snelweg zal ik er zelden mee gaan rijden dus veelal stad en 80km per uur buitenwegen.
Wel fijn om te horen dat jouw Grom goed bevalt.
Het is inderdaad een keck en fijn machientje om mee te rijden.
Voor mij alleen dat verrekte zadel nog even laten vermaken en dan kan het feestje los.
Gaat een mooie zomer worden met veel kilometers en verkennen van mooie plekken.
Vr Gr
 
Net terug van Tijgerleathers. Voorlopig conclusie is dat het zadel een HEEL stuk beter is geworden. Moet nog een duurrit doen.

Het originele schuim is grotendeels weggesneden en vervangen door harder schuim. Het zadel is ook wat meer vlakker/waterpas gemaakt. Voor 90 euro is dit zover ik zie de best "bang for buck" upgrade op de MSX.
 
Fijn om te horen.
Ik ben over een paar weekjes aan de beurt.
Kost mij rond de 100 euro en hoop dat het gaat lukken.
Relaas volgt nog.
Vr gr
 
Hallo Gromliefhebbers,

Ik ben van zins me een nieuwe Honda Grom aan te gaan schaffen, alleen ik zit me af te vragen welk slot ik moet gebruiken, en hoe ik dat slot überhaupt ga meenemen? Blijkbaar is er te weinig ruimte in de remschijf, en kan je onder de buddy niets meenemen........ Jullie enige suggesties?
 
Wat je zegt klopt helemaal, de remschijf is te klein en in de buddy is bijna geen plek. Als je even de moeite neemt iets omhoog te scrollen zie je wat voor oplossing dylanpilot hiervoor heeft gevonden. Ik draag gewoon een art 5 kettingslot in mijn rugtas mee als ik mijn grom ergens onbeheerd achter te laten, tijdens ritjes parkeer ik hem in mijn zicht en alleen op stuurslot.
 
Ik heb vorige maand een jaar oude Grom gekocht, met maarliefst 700km op de teller, helemaal standaard.

Inmiddels zelf zo'n 500km ermee gereden en naast de eerste oliebeurt een paar kleine mods gedaan.

5aWGOz3.jpg


Ey2AJ37.jpg


Echt een leuk dingetje :)
 
Hallo Gromliefhebbers,

Ik ben van zins me een nieuwe Honda Grom aan te gaan schaffen, alleen ik zit me af te vragen welk slot ik moet gebruiken, en hoe ik dat slot überhaupt ga meenemen? Blijkbaar is er te weinig ruimte in de remschijf, en kan je onder de buddy niets meenemen........ Jullie enige suggesties?

Kriega US5 en een kettingslot. Je kan hem makkelijk er af halen als je hem niet nodig hebt.

LNI8LLe.jpg
 
Motorcycle Forward + Post Wheels Rims For HONDA GROM MSX125 MSX125SF-in Rims from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Ik zit deze velgjes te eyeballen nadat ik de hele winter doorgereden heb zijn de huidige velgen niet meer mooi (genoeg) te krijgen. Rest van de motor had ik behandeld met acf50 dus relatief gezien best aardig de winter doorgekomen.

Op eBay staan deze velgen voor 300usd.

Voor 100€ een set alu velgen lijkt me erg sterk of het kwalitatief wel goed is. Iemand ervaring mee?

Fotootje van anderhalf jaar geleden:
msx.jpg

Motortje is nu wel wat minder mooi, maar ja 2 winters en veel slecht weer waar ik de motor hoofdzakelijk voor gebruik, valt het wel mee. Wil de motor nu beurtje TLC geven.

Edit: als je een msx koopt vervang dan onmiddellijk die Vee rubber banden want die zijn met nat/glad weer echt slecht. Bridgestone Hoop zijn echt superbandjes voor 50€p ps. Mochten die niet beschikbaar meer zijn ga dan voor de heidenhau k61.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het zelfde probleem pendikte max 10mm door remschijf van benelli 125 tnt , en laat daar nou net geen art 4 remschijfslot voor te koop zijn🤔
Hoogstens beugelslot of ketting uiteraard maar waar laat je dat op een pitbike🤣🤣
 
Laatst bewerkt:
Motorcycle Forward + Post Wheels Rims For HONDA GROM MSX125 MSX125SF-in Rims from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Ik zit deze velgjes te eyeballen nadat ik de hele winter doorgereden heb zijn de huidige velgen niet meer mooi (genoeg) te krijgen. Rest van de motor had ik behandeld met acf50 dus relatief gezien best aardig de winter doorgekomen.

Op eBay staan deze velgen voor 300usd.

Voor 100€ een set alu velgen lijkt me erg sterk of het kwalitatief wel goed is. Iemand ervaring mee?

Fotootje van anderhalf jaar geleden:
msx.jpg

Motortje is nu wel wat minder mooi, maar ja 2 winters en veel slecht weer waar ik de motor hoofdzakelijk voor gebruik, valt het wel mee. Wil de motor nu beurtje TLC geven.

Edit: als je een msx koopt vervang dan onmiddellijk die Vee rubber banden want die zijn met nat/glad weer echt slecht. Bridgestone Hoop zijn echt superbandjes voor 50€p ps. Mochten die niet beschikbaar meer zijn ga dan voor de heidenhau k61.

Originele velgen stralen en laten coaten. Die van Ali zijn wel heul erg lelijk :r
 
Ik heb bij mijn werk gewoon een slot aan een lantaarnpaal. Deze heb ik een keer in een rugzak meegenomen en deze blijft gewoon liggen. Voor onderweg blijf ik in de buurt en in het zicht van mijn MSX.
 
Dat is toch de nieuwste Honda Monkey 2018.
Leuk apparaat maar behoorlijk aan de prijs.
Dacht aan een krappe 4800 euries.
Vr Gr
 
Weet er iemand of er 2 terugroepacties van de benzinepomp destijds zijn geweest (2014 èn 2016)? Heb ergens gelezen dat na de 1e terugroepactie (2014)die vervangen benzinepomp ook niet goed was.....

Hoor het graag van iemand!
 
Weet er iemand of er 2 terugroepacties van de benzinepomp destijds zijn geweest (2014 èn 2016)? Heb ergens gelezen dat na de 1e terugroepactie (2014)die vervangen benzinepomp ook niet goed was.....

Hoor het graag van iemand!

Op RDW kan je het ook vinden: bv

Status terugroepactie(s) Openstaande terugroepactie(s)
(1)Referentiecode producent 3HV

Omschrijving defect Een kunststof beugel in de brandstofpomp raakt vervormd.
Hierdoor ontstaat een te kleine speling met de impeller en
zal de brandstofpomp niet meer werken.

Materiële gevolgen Het uitvallen van de motor en stilvallen van het voertuig.
De motor kan dan niet meer worden gestart.

Mogelijk gevaar Een (verkeers)ongeval met letselschade

Beschrijving van het herstel De producent roept de betreffende voertuigen terug.
Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De
voertuigeigenaar wordt verzocht contact op te nemen met de
merkdealer. De brandstofpomp wordt dan vervangen.

Contactinformatie consument Telefoonnr  : 020-7070081
Internetadres : Niet bekend
E-mailadres :
 
Dit zie ik inderdaad op RDW site, maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Er is blijkbaar 2x een benzinepomp recall geweest, eentje uit 2014 en eentje uit 2016. Mijn vraag is: gaat het 2x over exact hetzelfde benzinepomp probeem; "defect een kunststof beugel in de brandstofpomp raakt vervormd.
Hierdoor ontstaat een te kleine speling met de impeller en
zal de brandstofpomp niet meer werken", of betreft het bij de 2e recall een ander onderdeel van de benzinepomp?
 
En terecht. Ik snap wel dat Honda zich vasthoud aan de ronde spiegeltjes als het van de fabriek af komt. Maar mooi of bijpassend kan je ze niet noemen. Ik heb nu deze er op zitten en die zijn meer dan prima.https://www.ebay.co.uk/itm/RYDE-BLA...ORBIKE-PAIR-/350953767896?hash=item51b67983d8

De Ducati van mijn vriendin heeft dezelfde spiegels alleen was er eentje gebroken dus ga ik hem overzetten van de Grom naar de Ducati en heb ik eergister heb ik deze besteld: https://www.ebay.co.uk/itm/122870575426

En fijn dat je bijna de kilometers kan maken. Daar ga je sowieso wel van genieten.

Ik heb die 2e link die je post gekocht maar wat een ruk kwaliteit. Kan natuurlijk niet veel verwachten voor die prijs maar de doos leek wel overreden te zijn door een trein toen ik hem thuis kreeg vandaag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan