Honda MSX125

Wat voor ketting + tandwielen hebben jullie zoal op je Honda MSX 125? De standaard ketting + tandwielen kon ik wel blijven stellen ik werd er helemaal knettergek van. Elke keer hing de ketting alweer heel snel slap. Ik heb er toen een Regina op laten zetten maar ook die valt me tegen. Ik denk er hard over om een extra versterkte ketting van DID te kopen want ik kan die ketting wel blijven stellen verdorie.
 
Wat voor ketting + tandwielen hebben jullie zoal op je Honda MSX 125? De standaard ketting + tandwielen kon ik wel blijven stellen ik werd er helemaal knettergek van. Elke keer hing de ketting alweer heel snel slap. Ik heb er toen een Regina op laten zetten maar ook die valt me tegen. Ik denk er hard over om een extra versterkte ketting van DID te kopen want ik kan die ketting wel blijven stellen verdorie.

Heel herkenbaar dat slappe ketting verhaal. Ik heb ondertussen maar geaccepteerd dat de ketting wat slapper hangt dan bij mijn MT-07 bijvoorbeeld.

Wat ik wel wellicht ga doen is bij de volgende kettingwissel een 428 ketting er op leggen. Die is net wat sterker en wordt vaker gedaan in de MSX community. Moet je maar even op googlen.
 
Konden de voorvorkveren niet verwijderd worden? Dat lijkt me sterk!
Kijk hier maar eens! Je hebt er een speciaal tooltje voor nodig. Dat heb ik nog liggen, splinternieuw). (nooit gebruikt, ik heb geen MSX meer). Ik biedt die tool te koop aan. Voor € 20,00 + verzenden is de tool van jou.
 
Konden de voorvorkveren niet verwijderd worden? Dat lijkt me sterk!
Kijk hier maar eens! Je hebt er een speciaal tooltje voor nodig. Dat heb ik nog liggen, splinternieuw). (nooit gebruikt, ik heb geen MSX meer). Ik biedt die tool te koop aan. Voor € 20,00 + verzenden is de tool van jou.
Aha dus je hebt dus een speciale tool nodig. Maaruh die andere voorvorkolie + luchtkamer doen ook wonderen hoor dat is al véél beter dan orgineel.
Mail me op - d.vanderkeur@protonmail.com - maar even je bankrekeningnummer dan maak ik die €20,- over en geef je meteen het adres waar het naartoe kan of woon je dichtbij dan kom ik 'm gewoon even ophalen en cash betalen. Ik woon in Leiden. Ik hoortut wel.
 
Heel herkenbaar dat slappe ketting verhaal. Ik heb ondertussen maar geaccepteerd dat de ketting wat slapper hangt dan bij mijn MT-07 bijvoorbeeld.

Wat ik wel wellicht ga doen is bij de volgende kettingwissel een 428 ketting er op leggen. Die is net wat sterker en wordt vaker gedaan in de MSX community. Moet je maar even op googlen.

Ik had gisteravond al zoiets gelezen en ik denk dat ik dat ook maar ga doen want die slappe ketting krijg ik een beetje een sik van.
 
Leuk om te lezen. Heel herkenbaar. Ik heb zelf de voorveren vervangen door een cartridge van Öhlins, dat maakt een wereld van verschil en rijdt super! (Maar is volgens mij een heel gedoe om ze erin te zetten, bij HK zijn ze zelfs met een gasbrander in de weer geweest..). Ik ben van plan ook nog een matchende schokdemper te kopen als het budget daar is, maar eerst:

Ik ben helaas een paar weken geleden onderuit gegleden in de regen (op michelin Power Pure SC - 3/4mm voldoende profiel), er lag geen olie/zand o.i.d. op de weg maar wel een hele hoop water (zo'n hoosbui dat het de afvoercapaciteit van de weg overtrof). Gelukkig met lage snelheid maar nu is wel mijn schakelpook krom :(

Heeft iemand tips waar ik in Nederland aftermarket schakelpook(jes) kan bestellen? Mijn motorzaak kan alleen origineel leveren en ik wil graag een pook die direct op de as bevestigt met scharnier in het pookje. Bijvoorbeeld zoiets: TBW1333 gear - Google zoeken (eerste paar plaatjes)

En weet iemand de Nederlandse leverancier van Kitaco te vinden? Mijn dank is groot :}
 
Laatst bewerkt:
Leuk om te lezen. Heel herkenbaar. Ik heb zelf de voorveren vervangen door een cartridge van Öhlins, dat maakt een wereld van verschil en rijdt super! (Maar is volgens mij een heel gedoe om ze erin te zetten, bij HK zijn ze zelfs met een gasbrander in de weer geweest..). Ik ben van plan ook nog een matchende schokdemper te kopen als het budget daar is, maar eerst:

Ik ben helaas een paar weken geleden onderuit gegleden in de regen (op michelin Power Pure SC - 3/4mm voldoende profiel), er lag geen olie/zand o.i.d. op de weg maar wel een hele hoop water (zo'n hoosbui dat het de afvoercapaciteit van de weg overtrof). Gelukkig met lage snelheid maar nu is wel mijn schakelpook krom :(

Heeft iemand tips waar ik in Nederland aftermarket schakelpook(jes) kan bestellen? Mijn motorzaak kan alleen origineel leveren en ik wil graag een pook die direct op de as bevestigt met scharnier in het pookje. Bijvoorbeeld zoiets: TBW1333 gear - Google zoeken (eerste paar plaatjes)

En weet iemand de Nederlandse leverancier van Kitaco te vinden? Mijn dank is groot :}

Balen man van je valpartij!

Bij Motorkit kun je heel veel spul vinden. Heb daar mijn Kitaco achterveer vandaan en voorveren.
 
E10 vanaf wanneer veilig?
Ik las net dit artikel op AD.nl - Privacy settings - en ik weet dat mijn Yamaha Tracer 700 daar tegen kan (sticker op de tank) maar ik weet niet vanaf welk bouwjaar de Honda Grom veilig E10 kan tanken. Iemand hier die het weet?
 
Oh ik was vergeten het pull-down menu aan te klikken waar staat:
Geschikt voor E10
Alle voor de Europese markt gebouwde Honda motorfietsen, brommer/scooters vanaf 1993 zijn geschikt voor het gebruik van benzine met maximaal 10% bio-component (E10). Bij motoren voorzien van een carburateur kan E10 onder koude weersomstandigheden zorgen voor minder goede prestaties of rijeigenschappen.

Ik heb echter andere verhalen gelezen dus ja wie spreekt de waarheid. Ik gooi trouwens in de natte/koude herfst en winter wel altijd een dopje van dit spul - Star Tron Enzyme Fuel Treatment - in mijn tank (1 dopje per 5 liter dus dat is precies 1 tank) want waar ik voorheen wel eens lichtjes last van sputteren had met koude motor en koud/nat weer had ik dat daarna niet meer.
 
Off-road rijden kwam er al tijden niet meer van dus de WR eruit en als vervanger een MSX in retro verpakking gekocht. Vreselijk leuk speelgoed zo'n Monkey. Eerdaags de economie van Thailand maar eens een boost geven door een zooitje goodies te bestellen.
IMG_20190907_113615.jpg
 
Off-road rijden kwam er al tijden niet meer van dus de WR eruit en als vervanger een MSX in retro verpakking gekocht. Vreselijk leuk speelgoed zo'n Monkey. Eerdaags de economie van Thailand maar eens een boost geven door een zooitje goodies te bestellen.Bekijk bijlage 1426875
Mooi motortje man. Ik heb ook een gele (mijn lievelingskleur toen ik kleuter was) en denk er ook hard over zo'n nieuwe retro te kopen maar de mijne rijdt nog zo ontzettend lekker. Misschien koop ik wel een jonge tweedehands over anderhalf-twee jaar.
 
Nieuw blokje is binnen!

20190919_140052.jpg


Door OORacing gemodificeerd Zongshen 190cc 5-bak blokje met 23 paardjes die staan te trappelen.

20190921_104907.jpg


Mooi afgewerkt blok.

20190921_105426.jpg

20190921_104843.jpg

20190921_105242.jpg


Morgen de adapterbeugel kopen om dit blok in het Motrac frame te lepelen.

Denk dat de grootste uitdaging zal zijn om de kabelboom aan te passen aan dit blok. Desnoods maak ik een nieuwe.

Zit ook een nieuwe CDI bij met instelbare toerenbegrenzer.

20190922_121235.jpg


De carburateur met foam-filter is al op dit blokje afgesteld dus weinig of geen afstelwerk na de ombouw.

Binnenkort maar eens beginnen met het uitbouwen van het oude blokje en de overbodig geworden onderdelen.....

20190915_233808.jpg


Volgend voorjaar maar eens een MSX / Grom / Motrac / Andere Replica Meeting organiseren zodat we gezamenlijk een keer een mooie rit kunnen maken op onze "mini's".....
 
Nieuw blokje is binnen!

Bekijk bijlage 1429734

Door OORacing gemodificeerd Zongshen 190cc 5-bak blokje met 23 paardjes die staan te trappelen.

Bekijk bijlage 1429745

Mooi afgewerkt blok.

Bekijk bijlage 1429737
Bekijk bijlage 1429740
Bekijk bijlage 1429744

Morgen de adapterbeugel kopen om dit blok in het Motrac frame te lepelen.

Denk dat de grootste uitdaging zal zijn om de kabelboom aan te passen aan dit blok. Desnoods maak ik een nieuwe.

Zit ook een nieuwe CDI bij met instelbare toerenbegrenzer.

Bekijk bijlage 1429755

De carburateur met foam-filter is al op dit blokje afgesteld dus weinig of geen afstelwerk na de ombouw.

Binnenkort maar eens beginnen met het uitbouwen van het oude blokje en de overbodig geworden onderdelen.....

Bekijk bijlage 1429757

Volgend voorjaar maar eens een MSX / Grom / Motrac / Andere Replica Meeting organiseren zodat we gezamenlijk een keer een mooie rit kunnen maken op onze "mini's".....
Zo dat is een Mooi blok 2 klepper ? die doet het puf genoeg Ik ben ook benieuwd naar dat blok wat er nu onder hangt ( oorzaak ) is ?
Een Meeting ja TOP
 
Zo dat is een Mooi blok 2 klepper ?

Ja is een tweeklepper:

p1230523.jpg


11-280619160323.jpg


Description

Zongshen 190cc. 2 Valve, 5 Speed. Engine Type:4-Stroke. Cylinder Arrangement:Single Cylinder, camshaft upward tilting (10°).Max. Power (HP/r/min):19/9500. Max. Torque (N.m/r/min):13/8000. Displacement: 187.2cc. Bore x Stroke: 62 x 62 mm. Starting: Electric & Kick Start (16mm Shaft). Clutch Type: Wet,Multi-plate 6-disc. Transmission Type: Constant mesh, two stage transmission ,5-speed Gearshift. Gear Shift Pattern: 1-N-2-3-4-5. Front Sprocket: 15T/428. Included Accessories: Kick Starter,Gear Shifter,Manifold & Gasket,Ignition coil,Starter,solenoid,voltage rectifier,Rubber carb spigot,Wiring Harness,Throttle Cable(ADJUSTABLE THROTTLE CABLE),Clutch cable (Piranha Clutch Cable),Digital CDI (Digital 5 pin CDI), Start/kill button START BUTTON AND KILL WITCH, Key switch,Keihin PE28 carb (M:125/P:40) Single cylinder,4-stroke, oil-cooling,camshaft upward tilting(10°) Displacement(ml):187.2 Max.Power 19hp/9500 Max.Torque 13/8000 Bore and Stroke(mm×mm):62×62 Ignition method:CDI Starting method:electric/kicker Clutch method:Manual Wet Multi-Plate Gearshift Method:Constant mesh, two stage transmission ,5-speed Gearshift Perfect upgrade motor for many Honda frame applications, including, ct70, atc 70, xr 70 crf 70 crf 50, xr 50 Monkey bikes Dax SSR most grom replicas and many Chinese frame pit bike applications.


Doet standaard uit de doos al 19pk.

Nadat OORacing het blok onder handen heeft gehad doet ie 23pk. Zit ook een heel andere CDI bij dan standaard.

Met een 4 klepper Daytona kop erop geeft ie bovenin nog meer vermogen maar wordt de vermogensafgifte onderin minder mooi. Voor op straat is de tweeklepper beter.

Standaard Zongshen 190 blokje koop je voor 700. Dit gemodificeerde blok zit ongeveer op 1000.....
 
Blok is helemaal uitelkaar geweest. Vliegwiel en ontsteking zijn aangepast en alles is ge-blueprint en goed afgesteld......

23 Veilige paardjes terwijl de 19 standaard paardjes in de gevarenzone zitten vanwege een verkeerd onstekingstijdstip en een verkeerde ontstekingscurve.....

Had 19 paardjes ook al genoeg gevonden als alles heel zou blijven maar vond het foutieve onstekingstijdstip en curve een te groot risico. De 4 pk extra is mooi meegenomen.
 
Laatst bewerkt:
Schade door oververhitting kan ontstaan als er wat langer in de hogere toeren-regionen gereden wordt.

Hier de text bij de speciale ontsteking:

We have made these due to the ignition issue found on the Z190 engines. Lack of advance, running far too retarded at higher RPM’S causing excess heat and a very flat overall performance.

De originele ontstekingscurve verlaat veel te veel op hogere toeren waardoor de temperatuur van het blok veel hoger wordt dan bij de juiste curve die ook nog eens meer vermogen oplevert.
 
Blok is helemaal uitelkaar geweest. Vliegwiel en ontsteking zijn aangepast en alles is ge-blueprint en goed afgesteld......

23 Veilige paardjes terwijl de 19 standaard paardjes in de gevarenzone zitten vanwege een verkeerd onstekingstijdstip en een verkeerde ontstekingscurve.....

Had 19 paardjes ook al genoeg gevonden als alles heel zou blijven maar vond het foutieve onstekingstijdstip en curve een te groot risico. De 4 pk extra is mooi meegenomen.

Ga je nog een herkeuring doen bij de RDW in verband met verzekering en dergelijke?
 
Zeker mooi meegenomen, 4 extra paardjes! Trouwens Mijn voorvorktooltje (splinternieuw van Tyga) is nog te koop. Voor € 25,00 wordt ie opgestuurd.
De vorige geinteresseerde heeft na veel 5en en 6en geen interesse meer. Als iemand wél interesse heeft, laat maar weten.
Deze tool is onmisbaar als je de voorvork van de MSX wilt demonteren (voor onderhoud of een upgrade)
 
Terug
Bovenaan Onderaan