Honda MSX125

Schade door oververhitting kan ontstaan als er wat langer in de hogere toeren-regionen gereden wordt.

Hier de text bij de speciale ontsteking:

We have made these due to the ignition issue found on the Z190 engines. Lack of advance, running far too retarded at higher RPM’S causing excess heat and a very flat overall performance.

De originele ontstekingscurve verlaat veel te veel op hogere toeren waardoor de temperatuur van het blok veel hoger wordt dan bij de juiste curve die ook nog eens meer vermogen oplevert.
Het is rustig er wordt zeker drug gesleuteld aan het Nieuwe OORacing blok project .
 
De mijne staat reeds op stal en te rusten.
Voorjaar van 2020 mag ze weer dienst doen.
Tussentijds pak ik de CB500 wel want die mag vies worden en pekel voor de kiezen krijgen.
 
Die van mij staat op Stand By voor een leuk zonnig dagje je weet maar nooit ? als het echt koud wordt
gaat de voor vork er uit voor een setje Ohlins binnen veer . is wel nodig veel te slap .
 
Hoi Picobelo hoe gaat het met het Project ? is het oude blok er al uit ? en wat was het probleem ? en zit het Nieuwe blok er onder ?
Ik was ff benieuwd .
 
Kapotte blok zit er nog onder. Nieuwe blok ligt in de doos in het rek in mijn werkplaats.

Had even andere dingen aan het hoofd, letterlijk en figuurlijk......

Ben een aantal weken terug tijdens mijn vrijwilligerswerk als verkeersregelaar aangevallen en mishandeld waarbij ik verwondingen aan mijn knie en in mijn gezicht heb overgehouden. Dit heeft bij mij de nodige impact gehad.

Daarnaast had ik een verbouwing van de badkamer onder handen en was ik bezig met een zaak tegen het verzorgingshuis/revalidatiecentrum waar mijn vader een paar weken gezeten heeft en waar hij door toedoen van een aantal opvolgende medische missers er bijna niet meer was geweest.... Ook dat heeft veel impact gehad en heeft veel van mijn tijd gevergd om een goed onderbouwd document te maken voor de klachtencommissie.

Ben op dit moment ook nog bezig met een ander project bezig, een dikke viercilinder.

Heb alvast wat onderdelen aan elkaar geschroefd die ik nog in mijn opslag had. Ziet er nu zo uit.

20191109_113329.jpg


Wielen en zo heb ik er ook bij.

Moet er straks zo uit komen zien

4f5820748049cb5b027b31bd24e40785.jpg


De ombouw van de Motrac komt binnenkort weer aan de beurt.

Ik houd jullie op de hoogte.
 
Dat klinkt inderdaad als een opeenstapeling van dikke pech en hopenlijk is het allemaal handelbaar en gaat het tegenwoordig naar wens en behoren met jouw vader.
Je hebt in elk geval wel een mooie hobby die goed als uitlaatklep kan fungeren lijkt me.
Heb zelf gisteren mijn Honda Grom toch maar weer even uit de hangar gehaald omdat het best wel lekker weer was.
Droog en frisjes waar goed op te kleden is.
Het jeukte me te erg en had zoveel zin om een stukkie rond te knorren op dat kleine gebakje en met name omdat die Yoshimura uitlaat er zo verschrikkelijk heerlijk overheen blaft is het een genot om rond te sturen.
Met zo’n klein opvallend fietsje dat klinkt als een dikke 600 dan op een zaterdagmiddag de stad door te cruisen voelt geweldig.
De nodige nekjes van omstanders gingen weer om en viel me op dat de meesten het geluid, oftewel het harde blaffen van de Yoshimura wel kunnen waarderen.
Een enkeling en dan met name de vaak wat oudere fossielen kijken er naar met een blik van: wordt tijd dat iedereen overstapt naar een elektrisch voertuig. Ha ha ha ha
Nou....ik kan jullie vertellen dat ik persoonlijks niks tegen elektrisch aangedreven voertuigen heb, maar potdomme zeg....die zullen nooit en te nimmer zo vet en heerlijk gaan klinken als een verbrandingsmotor met dikke vette uitlaat eronder.
Wat klinkt dat toch verdomde heerlijk en wat is dat genieten zeg.
Mijn Honda Grom is 1 van de leukste speeltjes die ik ooit heb mogen aanschaffen en heb er nu na bijna 2 jaar in bezit geen seconde spijt van.
Maak er een heerlijke zondag van mannen.
Vr gr
 
  • Leuk
Waarderingen: AvR
Kapotte blok zit er nog onder. Nieuwe blok ligt in de doos in het rek in mijn werkplaats.

Had even andere dingen aan het hoofd, letterlijk en figuurlijk......

Ben een aantal weken terug tijdens mijn vrijwilligerswerk als verkeersregelaar aangevallen en mishandeld waarbij ik verwondingen aan mijn knie en in mijn gezicht heb overgehouden. Dit heeft bij mij de nodige impact gehad.

Daarnaast had ik een verbouwing van de badkamer onder handen en was ik bezig met een zaak tegen het verzorgingshuis/revalidatiecentrum waar mijn vader een paar weken gezeten heeft en waar hij door toedoen van een aantal opvolgende medische missers er bijna niet meer was geweest.... Ook dat heeft veel impact gehad en heeft veel van mijn tijd gevergd om een goed onderbouwd document te maken voor de klachtencommissie.

Ben op dit moment ook nog bezig met een ander project bezig, een dikke viercilinder.

Heb alvast wat onderdelen aan elkaar geschroefd die ik nog in mijn opslag had. Ziet er nu zo uit.

Bekijk bijlage 1445335

Wielen en zo heb ik er ook bij.

Moet er straks zo uit komen zien

Bekijk bijlage 1445336

De ombouw van de Motrac komt binnenkort weer aan de beurt.

Ik houd jullie op de hoogte.
Wat een Pech ben je Vrijwilliger ( om een ander te helpen ) krijg je klappen van zo`n aso . sterkte Man
Die YAMAHA wordt dat een Noriyuki Haga Nr. 41 Replica ? vindt Ik wel gaaf . Ik heb zelf een Eddie Lawson FZ 750 replica gebouwd
 
Wat een Pech ben je Vrijwilliger ( om een ander te helpen ) krijg je klappen van zo`n aso . sterkte Man
Die YAMAHA wordt dat een Noriyuki Haga Nr. 41 Replica ? vindt Ik wel gaaf . Ik heb zelf een Eddie Lawson FZ 750 replica gebouwd

FZ750 heb ik ook. Wordt een classic Superbike.

20180310_161042.jpg
 
Komt goed. Met mijn vader gaat het gelukkig weer een heel stuk beter.

Ben op veel punten in het gelijk gesteld met de zaak tegen het verzorgingshuis/revalidatiecentrum. Afdeling waar dit gebeurt is, is inmiddels gesloten omdat ze de zorg en de veiligheid van de patiënten niet meer konden garanderen.

Ander zaak loopt nog. Politie is alleen ontzettend traag met het behandelen van de aangifte.... Pijn ebt langzaam weg na 3 maanden dus dat gaat ook weer de goede kant op.

Ik heb me de afgelopen dagen weer bezig gehouden met het Zongshen 190cc blok. Ben met de uitlaat hiervoor bezig.

Heb een Sachs Madass uitlaat met een foutje goedkoop kunnen kopen en heb deze vakkundig in stukken gezaagd.

20191226_153403.jpg


20191227_180523.jpg


Samen met een expansie stuk wat ik besteld heb bij Ali ga ik een uitlaat maken die past bij de 190cc en die kwa vorm gelijk is aan de oude pijp.

De kabelboom wordt waarschijnlijk ook nog een puntje van aandacht. De injectie vervalt net als de lambdasonde en de brandstofpomp. Heb al naar een Boom Vader en een Ice Bear Fuerza kabelboom gezocht omdat deze dezelfde tellers hebben maar met carburateurs zijn uitgerust maar de webshop reageert niet op mijn mail.

Gaat goed komen. Kan nog wel een maandje of wat duren maar dan heeft deze jongen 23 paardjes tot zijn beschikking in de Motrac KTM replica!
 
Dat is nog ff goed nieuws over jou Vader & Jou gezondheid . die uitlaat is dan weer wat geluk zal wel mooi worden met al die bochten ( kleuren )
zelf lassen ? Ik ben heel benieuwd Goed eindjaar en vooral een Super 2020 Groet Ted
 
Aflassen laat ik een professioneel lasser doen die goed kan TIG lassen. Uitlaat is helemaal RVS 304 en dat blijft zo.

214930794-1961981025.jpg


Afbeelding is van de expansie-kamer die voor een extra stukje geluiddemping zorgt. De lassen van de uitlaat moeten er ook zo uit komen te zien. Uitlaat zal uit meerdere losse delen bestaan die met trekveren in elkaar worden gehouden.

Fijne jaarwisseling.
 
Aan het einde van de kerstvakantie weer wat aan de Motrac kunnen werken. Nadat ik begin deze week de nieuwe hefbrug gekocht had stond er op de planning om het oude kapotte blok uit de Motrac te halen.

20200102_193320.jpg


Het blok uit het frame halen ging zo vlot dat ik gelijk maar het subframe voor het nieuwe blok gemonteerd heb. Daarna met hulp van een oeroude Datsun schaar-krik het nieuwe blok maar even in het frame gehangen. Zat nog effe een borgmoer in de weg maar door de bout om te draaien had ik net genoeg ruimte.

20200102_200646.jpg


Het nieuwe blok heeft in tegenstelling tot het oude blok naast de elektrische starter ook nog een echte kickstarter. De voetsteun zit een beetje in de weg zodat op dit moment de kickstarter nog niet gebruikt kan worden. Door de kickstarter en de schertsplaat bij de voetsteun een beetje aan te passen kan ik deze straks ook gebruiken.

20200102_211952.jpg


Het schakelpedaal moet ook nog aangepast worden omdat de schakel-as een stuk langer is dan van het oude blok. Heb al een idee hoe dit op te lossen.

Alvast een preview van het eerste gedeelte van de uitlaat waar een resonantie-kamer tussen gelast wordt.

20200104_134020.jpg


Wordt vervolgd....
 
Vandaag de Kitaco beugel binnen gehad waarmee ik het luchtfilterhuis kan laten vervallen.

20200108_133856.jpg

Door de carburateur met schuimfilter kan de originele luchtfilter vervallen.

Doordat het luchtfilterhuis ook de een montagepunt is voor de tankpanelen komen bij het verwijderen van het luchtfilterhuis de panelen los te hangen. Met deze beugel kunnen de panelen weer gewoon gemonteerd worden.

Vandaag maar meteen even gemonteerd.

20200108_200115.jpg


Aan de beugel kan ook een oliekoeler gemonteerd worden voor wat extra koeling.
 
Vandaag de Kitaco beugel binnen gehad waarmee ik het luchtfilterhuis kan laten vervallen.

Bekijk bijlage 1456333
Door de carburateur met schuimfilter kan de originele luchtfilter vervallen.

Doordat het luchtfilterhuis ook de een montagepunt is voor de tankpanelen komen bij het verwijderen van het luchtfilterhuis de panelen los te hangen. Met deze beugel kunnen de panelen weer gewoon gemonteerd worden.

Vandaag maar meteen even gemonteerd.

Bekijk bijlage 1456336

Aan de beugel kan ook een oliekoeler gemonteerd worden voor wat extra koeling.
Je haalt toch wel die bling bling spark plug kap er af . van dat Mooie race Blok . Ik heb hem vervangen voor een Rood rubberen van Champion
maar NGK zijn ook goed ( alleen in het zwart )
 
Heren Grom rijders.....
Even een vraagje aan jullie.
Ik heb uiteraard al zitten Googlen en You Tubben, maar kom er helaas niet helemaal uit.
Wellicht doordat de keuze te groot is denk ik.
Ben op zoek naar nette en mooiere spiegels voor mijn Honda Grom dan de ronde lelijke originele.
Vandaag al bij een motorzaak langsgeweest, maar kon er niet slagen.
Ik wil geen spiegels die in de handvatten gaan want kom daardoor lastiger de schuur in.
Ik zou graag van die spiegels willen die soortgelijk zijn als op die Kawasaki Z125.
Dus van die mooie hoekige spiegels, maar heb geen zin om daar 200 euro voor uit te geven zoals die van het merk Barracuda.
Heeft iemand een idee of advies voor een webshop?
Ik zou dus graag spiegels wensen soortgelijk als deze: zie foto.

6D17821E-182F-4E87-B7EA-2DD19C5C5E4B.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw reactie en Ome Ali zou inderdaad een optie kunnen zijn, alleen wens ik liever een Hollandse webshop en....iemand die daarmee al goede ervaringen mee heeft en dan met name ook op het gebied van aftermarkt spiegels bestellen voor zijn Honda Grom.
Alle reacties zijn dus welkom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan