Honda MSX125

In Nederland heb ik altijd moeite met vinden van dergelijke accesoires, vaak komt het spul alsnog uit China maar betaal je de Nederlander als tussenpersoon..
Ik kijk vaak op Ebay (uk) en Ebay (de) en zoek dan op brede termen voor wat ik zoek "honda msx" + "mirrors" oid. Er komt dan vaak een hoop naar boven en als ik tussen de plaatjes iets moois zie staan ga ik op de titel van die advertentie doorzoeken. Voordeel van UK/DE is dat de verzendtijden meestal meevallen, maar de kans bestaat alsnog dat het origineel Chinees spul is. Gewoon rond blijven speuren is mijn advies
 
Heel erg bedankt voor je advies.
Zal het zekers ter harte nemen.
Las vandaag dat er in februari weer een motorbeurs wordt gehouden.
Daar ga ik doorgaans nooit heen, maar wellicht deze keer wel en dan op een zondag.
Daar zullen ze vast wel het 1 en ander hebben op spiegelgebied.
Wellicht slaag ik daar voor een nette prijs.
 
Heren Grom rijders.....
Even een vraagje aan jullie.
Ik heb uiteraard al zitten Googlen en You Tubben, maar kom er helaas niet helemaal uit.
Wellicht doordat de keuze te groot is denk ik.
Ben op zoek naar nette en mooiere spiegels voor mijn Honda Grom dan de ronde lelijke originele.
Vandaag al bij een motorzaak langsgeweest, maar kon er niet slagen.
Ik wil geen spiegels die in de handvatten gaan want kom daardoor lastiger de schuur in.
Ik zou graag van die spiegels willen die soortgelijk zijn als op die Kawasaki Z125.
Dus van die mooie hoekige spiegels, maar heb geen zin om daar 200 euro voor uit te geven zoals die van het merk Barracuda.
Heeft iemand een idee of advies voor een webshop?
Ik zou dus graag spiegels wensen soortgelijk als deze: zie foto.

Bekijk bijlage 1459038

Als dit de spiegels zijn die je zoekt, dan zou ik niet heel veel verder zoeken.
Ik verwacht echter wel dat deze spiegels vlak zijn, net als bij de Z250sl. De spiegels van de Z300 vind ik persoonlijk fijner, maar die zijn ook weer iets groter.

Op Partzilla zijn de OEM Kawa Z125 spiegels te krijgen voor 28,65 dollar per stuk.

 
Hi @dylanpilot, Ik heb deze spiegels op mijn grom zitten van Ali: US $11.39 38% OFF|LMoDri 2 stks/paar Motorfiets Spiegel Scooter E Bike Achteruitkijkspiegels Electrombile Achterkant Bolle Spiegel 8mm 10mm carbon Fiber-in Zijspiegels en toebehoren van Auto´s & Motoren op AliExpress
Als je 'Aliexpress standaard verzending' kiest, dan zijn ze in 2 weken binnen. Op mijn YouTube kanaal heb ik ook een video erover gemaakt, dan zie je hoe het eruit komt te zien. Ik ben er super blij mee, want die ronde dingen zijn maar niets als spiegels.
 
Heren, bedankt voor de adviezen.
Die spiegels uit dat You Tube filmpje vind ik wel mooi.
Volgens mij heb ik M10 schroefdraad nodig voor mijn Honda Grom.
Klopt dat?
 
Heren, bedankt voor de adviezen.
Die spiegels uit dat You Tube filmpje vind ik wel mooi.
Volgens mij heb ik M10 schroefdraad nodig voor mijn Honda Grom.
Klopt dat?

Yes klopt helemaal, leg ik ook uit in de YouTube video :)
De spiegels uit mijn vorige post lijken op de spiegels die Yamaha en Kawasaki gebruiken op hun modellen. Vind ze erg prettig.
 
Screenshot_20200123-185248_Gallery.jpg


Heb die van mij bij Aliexpress gekocht. Er was er 1 kapot. Kreeg een nieuwe set toegestuurd.

Screenshot_20200123-185138_Gallery.jpg


Zijn carbon look spiegels.
 
Verkocht! Ik zit te dubben of ik mijn Honda Grom ga verkopen, heb 'm nu zo'n anderhalf jaar en heb er maar 4x mee gereden, da's toch zonde, pak op mijn spaarzame vrije dagen toch altijd weer mijn BMW R1250RS (tja, word volgende maand 50 :)) ...... Toen ik het motortje kocht, in een impuls, stond er 900km op de teller (man was 1e eigenaar, en gebruikte 'm sporadisch voor vakanties met de camper), nu staat er ongeveer 1500km op. Grommetje is geheel origineel en heb er alle papieren bij, staat op nieuwe Michelins Pilot Pure SC's, Akrapovic look-a-like pijpje (originele uitlaat ook erbij), bagagerek met tasje enz. enz. Fietsje is werkelijk niet van nieuw te onderscheiden, en in de mooiste kleurcombinatie. Doe 'm ieder geval niet voor een habbekrats weg, zit te denken aan plusminus €3000.

Misschien iemand van hier interesse?

20181225_153818.jpg
20180620_131451.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit jouw Honda Grom.
Mag ik vragen van welk bouwjaar ze is?
Viel me namelijk op dat het de eerste generatie Grom is.
De mijne heb ik in de zomer van 2018 nieuw aangekocht.
Ik hoop voor jou dat jij de prijs van 3500 euro kunt krijgen want helaas gaan ze vaak voor minder centen van de hand.
Dit is de mijne en ben er nog heel blij mee.
E706E7EA-B800-448F-B292-23E591A6A812.jpeg
 
Bouwjaar 2013. Fietsje kan inderdaad zo de showroom in, maar wat wil je met 1200km op de klok. Heeft ook nooit regen gezien.

€3500 is ook maar een richtprijs, en ik hoef 'm ook niet kwijt, alleen ik vind het zo zonde dat ik er zo weinig op rijd.
 
Vandaag het eerste Ritje op MSX de Zon schijnt en Ik woon in Haarlem en dacht ff naar Zandvoort kijken naar het Circuit het is daar Mega druk
er wordt daar heel veel gebouwd en het zal wel Super mooi worden als het klaar is .
 
Lag er helemaal geen pekel meer dan bij jou daar in de buurt?
Hier is het in de nachten rond het vriespunt en ze strooien nog flink.
Of rijd jij met je MSX ook als er pekel ligt?
 
Zo....vandaag mijn andere spiegels gemonteerd op de Grom.
Wat een vooruitgang optisch gezien zeg.
Een verschil van dag en nacht ten opzichte van de originele oerlelijke ronde spiegels.
Die originele zagen er echt niet uit en het zicht naar achteren was ook om over te huilen zo slecht.
Deze aftermarkt spiegels zijn een geschenk uit de hemel en maken mijn Grom zoveel prettiger om te zien.
853F03C0-F332-44C0-B78F-221122F0E0B0.jpeg
 
Zien er inderdaad goed uit (live mogen bewonderen)
En deze Ali spiegels (zoals je graag wilde) gewoon bij een NL bedrijf gekocht :t
 
€3500 is ook maar een richtprijs, en ik hoef 'm ook niet kwijt, alleen ik vind het zo zonde dat ik er zo weinig op rijd.

Wel jammer dat je er misschien maar 4x op gereden hebt. Ik zou gewoon kijken of je er dit jaar meer op gaat rijden en daarna pas besluiten of je 'm weg gaat doen of niet. Het geld wat je er in stopt krijg je zelden terug. Er staat er eentje bij Hans van Wijk, helemaal verbouwd. Vraagt ie 5500 euro voor. Staat al een behoorlijke tijd te koop.
 
Ik ga helemaal mee met de gedachte van Monomuis.
Wellicht toch een idee om komend seizoen er nog lekker mee proberen rond op te rijden en wellicht je idee te herzien.
Het is inderdaad geen allround machine vind ik zelf en al helemaal geen alleskunner door het gebrek aan vermogen, maar het is wel een echte Funbike waarmee je heerlijk kunt relaxen zolang het maar alles behalve de snelweg betreft.
Ik gebruik de mijne puur voor de relaxte ritjes waarbij er geen haast mee gemoeid is en om te genieten van de blèrpijp die erop zit.
Gisteren nog een flink stuk rondgetoerd en het blijft toch wel onmiskenbaar een Honda hoor zoals het rijdt.
Alles eraan klopt gewoon en de machine maakt je gewoon blij als je erop rondrijdt.
Het enige waar ik wel eens aan denk als ik er weer op rondrijd is dat ze er beter een 250cc van hadden kunnen maken, maar helaas hebben ze daar niet voor gekozen bij Honda.
Ik hoop dat jij alsnog het plezier eruit kunt halen zoals ik dat ook doe.
Vr gr
 
Overigens....... ik rijd er veel minder mee dan met mijn allround fiets de CB500, maar merk wel elke keer als ik de Honda Grom pak en ermee rijd dat het een heuse nekketrekkert is.
Gisteren ook weer de vele medeweggebruikers die mijn Honda Grom vaak niet helemaal kunnen plaatsen en ernaar kijken alsof ze zoiets nog nimmer hebben gezien.
Met name in de stad en bij het stilstaan voor de verkeerslichten.
Gebeurt me regelmatig dat als ik voor het verkeerslicht sta naar bijvoorbeeld rechts en het dan voor het rechtdoorgaand verkeer groen wordt de persoon in de auto naast mij niet doorheeft dat het groen is voor hem omdat ze naar mijn Grom staren en ik ze dan erop wijs dat ze mogen rijden omdat ze het verkeer achter hun ophouden.
Best wel grappig eigenlijk en moet er altijd wel om lachen.

Gisteren reed ik door de bossen rond en dan is het echt genieten.
Kwam me plots de gedachte opzetten waarbij ik me afvroeg hoe het zou zijn als deze kleine machine nou volledig elektrisch zou zijn.
Ik heb er als eens een versie van gezien op You Tube.
Maar een paar tellen later bedenk ik me weer dat ik dolblij ben met deze verbrandingsmotorfiets omdat het geluid werkelijk super vet is door de Yoshimura die erop zit.
Ze blaft erover heen wat het een extra pleziersfactor geeft tijdens het rijden ermee.
Zoals gezegt en mijn ongelogen mening: ze hadden er wel een 250cc van mogen maken.
Daarmee zou de snelweg dan makkelijker gaan en de machine die ansich best wel bijzonder is nog allrounder maken.
94A80068-5FDB-4F8E-A71F-C14B435E4AC5.jpeg
 
Die paar keer dat ik de Grom heb gepakt had ik wel fun inderdaad ja, en ook flink wat bekijks door kenners en leken, maar de spaarzame vrije dagen die ik heb besteed ik toch liever op mijn nieuwe R1250RS.

Ach, op de bank krijg je toch niks, en de Grom vreet geen brood en staat lekker droog, dus hij staat me niks in de weg (of iemand moet een mooi bod doen O-))....
 
Je bent gelukkig verstandig bezig en ik begrijp ook heel goed dat jij met je dikke BMW meer kunt doen en toch iets meer rijplezier kunt beleven dan met de Grom.
Ik heb een soortgelijk gevoel maar dan met mijn Honda CB500F die ik als commuter bike gebruik.
Doorgaans pak ik die dan ook echt als allround machine en daarom heb ik de afgelopen 2 jaar nog maar 2300km op de teller van de Grom gezet.
Maar ik merk uit je verhaal dat ook jij als je rondrijdt op je Honda Grom er genoeg medeweggebruikers naar je omkijken.
Het is en blijft toch wel een nekketrekkert hoor.
Denk dat jij met je Honda Grom meer bekijks trekt dan als je rondrijdt op je BMW.
 
Grappig filmpje en kende em nog niet.
Die jongens kunnen er in elk geval wel mee sturen.
Het is toch wel een aparte categorie motorfietsen zulke mini-Fun bikes.
Bijzonder prettig dat zo’n type motorfiets als de Honda Grom die eigenlijk niet allround en underpowered is toch zoveel rijplezier kan geven.
 
Grappig filmpje en kende em nog niet.
Die jongens kunnen er in elk geval wel mee sturen.
Het is toch wel een aparte categorie motorfietsen zulke mini-Fun bikes.
Bijzonder prettig dat zo’n type motorfiets als de Honda Grom die eigenlijk niet allround en underpowered is toch zoveel rijplezier kan geven.
Ja en je kan er ook binnen in huis mee rijden;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan