Honda MSX125

@kawa ted,
Hij is leuk, leuk spul heb je er op zitten.
Achtervork is echt mooi.
Ik zit te wachten tot er eens één bij ons ingeruild wordt, waarschijnlijk sla ik dan toe.
Kan ook maar zo zijn dat het een Monkey word.
Altijd al grappig gevonden dat kleine spul ondanks 1 meter 98.....
Ik heb je nog een PB gestuurd nog ontvangen ?
 
Hallo Grom rijders.
Mag ik eens om advies vragen want Google levert mij helaaa weinig resultaat op.
Ik zou heel graag andere knipperlichten op mijn MSX125 wensen.
Heb nu nog de originele erop zitten maar ben helaas niet zo gecharmeerd van die knipperlichten die men doorgaans op de MSX plaatst.
Die van die soort platte bollen die erop zitten.

Wat ik heel graag zou wensen zijn van die knipperlichten die eruit zien als een soort van smalle steeltjes waarmee het led-licht van de ene kant uitrolt naar de andere kant bij aanzetten.
Jullie welbekend van bepaalde automerken die dat ook hebben.
Nou is mijn vraag deze: indien ik zulk soort knipperlichten kan vinden is het dan een hels karwei om dat elektrisch voor elkaar te krijgen of is het dan noodzakelijk om er een soort van module bij te moeten plaatsen om dat goed werkend te krijgen?
Want de originele knipperlichten zijn geen Led.
Hoop dat iemand het antwoord weet.
 
Zodra je LED-knipperlichten plaatst moet je het "gewone" knipperlichtrelais vervangen voor een LED-relais (volgens mij een weerstandsonafhankelijk relais). Die zit achter de display op de eerste generatie en kan je als je geluk hebt bij zonder de koplamp eraf te halen. Anders is dat ook een eenvoudig klusje. De motordealer bij je in de buurt zal zo'n relais vast hebben liggen, anders kan je die op internet ook goed vinden.

Het gaat om het doosje boven de aangewezen stekker
1596361942507.png
 
Super dank voor de uitleg beiden.
Ik ben enorm geholpen ermee.
Heb de betreffende ‘loop’ knipperlichten reeds gevonden bij Louis.nl
Na dit seizoen gaat mijn Grom naar een topmonteur voor een onderhoudsbeurt.
Daar laat ik de knipperlichten erop zetten en hoop daarmee nog blijer te worden van deze machine.
Dank jullie dus voor de top informatie.
 
En Fred`sbikes nog gevonden ? en natuurlijk gewinkeld ?

Zeker gekeken maar nog niks gekocht haha. Vandaag bezig geweest met plastidip. De kappen op de koplamp vond ik iets te lastig om te wrappen maar een busje plastidip van een paar euro doet wonderen.

20200804_172254.jpg


Verder hebben we 1 uitlaat op aliexpress besteld als test, ik moet zeggen dat die er erg netjes uitziet maar ik denk dat we toch op zoek moeten maar iets wat minder herrie maakt haha.

20200721_134415.jpg
 
20200806_170239.jpg


Poging om de velg te plastidippen lijkt aardig te lukken, dit zijn 3 lagen en ik gok npg 1 laagje en dab vind ik hem goed. Natuurlijk niet zo strak als coaten of lak maar voor 15,- is het echt een goed resultaat.
 
Hou wel rekening dat het vrij kwetsbaar is,kleine beschadiging en de vellen hangen er zo bij (ervaring) je kunt er nog een harde topcoat over doen (had ik niet)
Ik had het op de auto ook de velgen, is niet wasstraat proof met een beschadiging

Ziet er wel goed uit !!!
 
Hou wel rekening dat het vrij kwetsbaar is,kleine beschadiging en de vellen hangen er zo bij (ervaring) je kunt er nog een harde topcoat over doen (had ik niet)
Ik had het op de auto ook de velgen, is niet wasstraat proof met een beschadiging

Ziet er wel goed uit !!!

Ja het is eigenlijk een soort rubber laagje wat je er inderdaad zo af kan trekken dus ik verwacht er niet teveel van. Mocht de kleur bevallen kan poedercoaten altijd nog :)
 
Ik ben toch wel benieuwd hoeveel MSX / GROM er zijn die dit Topic volgen ? het staat wel op een heel Laag pitje . het is altijd leuk
wat info . te plaatsen . en veel Foto`s .
 
Ik ben nog in afwachtig op het einde van de vakantie bij mijn motorzaak om de achterbrug te kunnen monteren. Het topic volg ik desondanks toch graag. Zelf heb ik vorig weekend (met de hitte |() een rit van 250 (za) en 100km (zo) gemaakt, dat beviel weer uitstekend! Zoals altijd veel complimenten en duimpjes, zelfs iemand aan zijn raam geplakt op de A1 om de grom te kunnen bewonderen :+.
Ook de 18000km op de klok voorbij zien komen wat toch een hele mijlpaal is in mijn optiek. Bijna 1/3e van de totaal aantal gereden kilometers (op de motor) sinds het behalen van mijn rijbewijs.

Hebben andere nog mooie ritjes gemaakt?
 
Ik ben toch wel benieuwd hoeveel MSX / GROM er zijn die dit Topic volgen ? het staat wel op een heel Laag pitje . het is altijd leuk
wat info . te plaatsen . en veel Foto`s .
Ik ben inderdaad een Grom rijder en lurk eigenlijk altijd in dit topic dagelijks. Zit nu 18.000km op de MSX en is eigenlijk probleem los verlopen. Alleen nu hoor ik bij 4000rpm en soort licht "bel" geluidje wat onder en boven de 4000rpm weg is. Hij moet weer even weg voor een beurtje, mogelijk ketting spelling in het blokje, laat wel weten wat het was. In de tussentijd een nieuw zadel besteld waar ik al weer 5 weken op wacht, moet uit de US komen.

Huidige mods:
- HS1 koplampje vervangen voor een aangepast H4 lampje, veel meer licht in donkere dagen
- Ohlins voor en achter, want ik kwam vaak op het einde van de dempers
- Akrapovic system met db-killer verwijderd
- HEL staal omvlochten remleidingen om meer gevoel te krijgen in de remmen
- K&N vervangings filter
- Metzler Feel Free rubber want standaard rubber is vragen om op je bek te gaan
- Tail tidy
- Honda CBR1000 spiegels voor betere airflow ;)
- Volgens mijn tank app (FuelIO) rijd ik 1:40.3

446413996_124256.jpg
 
Mooie rode machine en fijn dat ze zo goed bevalt.
Zelf kijk en lees ik altijd mee in dit MSX Topic.
Mijn gele 125cc machine bevalt ook nog erg goed maar omdat ik soms wat verder van huis afga pak ik toch makkelijker de 500.
Wat ik mij eigenlijk afvraag omdat de zomer toch eigenlijk wat op z’n end begint te lopen is of er wellicht interesse is aan een meeting van Honda MSX125 machines en aanverwante mini bikes.
En zoja, waar zou zo’n ontmoeting dan kunnen plaatsvinden?
De dag lijkt mij een zondag het beste en dan ergens in de middag.
Maar de locatie?
Iemand een idee?
 
Kijk toch wat leuke Reactie`s . een Meeting lijkt mij Top . Ik woon zelf in Haarlem en Ik heb zelf een Pickup Auto dus geen probleem
voor een afstand ? maar de meesten wonen door heel Nederland dus als je dan een stuk moet rijden ? is dat wel een dingetje .
laat maar horen waar je huis staat .
 
Ik ben inderdaad een Grom rijder en lurk eigenlijk altijd in dit topic dagelijks. Zit nu 18.000km op de MSX en is eigenlijk probleem los verlopen. Alleen nu hoor ik bij 4000rpm en soort licht "bel" geluidje wat onder en boven de 4000rpm weg is. Hij moet weer even weg voor een beurtje, mogelijk ketting spelling in het blokje, laat wel weten wat het was. In de tussentijd een nieuw zadel besteld waar ik al weer 5 weken op wacht, moet uit de US komen.

Huidige mods:
- HS1 koplampje vervangen voor een aangepast H4 lampje, veel meer licht in donkere dagen
- Ohlins voor en achter, want ik kwam vaak op het einde van de dempers
- Akrapovic system met db-killer verwijderd
- HEL staal omvlochten remleidingen om meer gevoel te krijgen in de remmen
- K&N vervangings filter
- Metzler Feel Free rubber want standaard rubber is vragen om op je bek te gaan
- Tail tidy
- Honda CBR1000 spiegels voor betere airflow ;)
- Volgens mijn tank app (FuelIO) rijd ik 1:40.3

Bekijk bijlage 1533570
Mooi man! qua upgrades bijna helemaal hetzelfde als wat ik er mee gedaan heb. Hoe ver steken die spiegels buiten het stuur uit? Ze staan beter dan het gros van de aftermarket, maar lijken me toch nog best breed. En waar heb jij die tail tidy vandaan? Ik heb ook de akrapovic demper erop zitten maar kom maar krap uit mijn knipperlichten met mijn huidige (cheap) tail tidy

Ik kom uit omgeving Nijmegen maar wil best een stukje rijden voor een meeting, alles tussen Nijmegen-Utrecht-Tilburg-Den Bosch is goed te doen voor mij. In België is de 4Stroke Club Turnhout actief (door de corona momenteel iets minder). Voor mij is het vaak net te ver weg om "even" een middagje te gaan, maar wie weet voor diegenen die nog verder in het zuiden of zelfs in België (:X) wonen. Ze zijn te vinden op facebook.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij en de Grom zou het kunnen tot aan Utrecht of Amersfoort.
Met Nijmegen of Arnhem ook geen probleem.
Deventer of Zwolle zou ook kunnen.
Weet zo even niet waar de rest van de overige Grom rijders wonen of vandaan komen, maar een voor iedereen zo’n meest mogelijke gangbare locatie voor een Grom/ mini bike meeting zou wel top zijn.
 
Ja dat was mijn Vraag ook . als je een MSX / GROM heb en je leest dit Topic niet of je reageerd niet . dan wordt het heel moeilijk .
Ik ben in het verleden met ons Clubje DAX / MONKEY veel naar treffens Honda dag geweest en veel in Belgie dat was MEGA druk .
en erg Leuk . maar de meesten hebben hun Bikes verkocht . vandaar mijn MSX aankoop . en rij met veel plezier .
 
Helemaal duidelijk.
Het zal zekers een persoonlijk dingetje zijn, maar....zelf ben ik niet in de machte om flinke einden af te leggen met de Grom omdat de machine met name op lange ritten een pain in the ass wordt en ik daar al eens helaas een slechte ervaring mee heb gehad.
Heb wel een auto, maar die is verre geschikt om een aanhanger achter te hangen en heb die ook niet dus mijn Honda Grom zoals sommigen doen achterop een aanhanger meenemen naar verre locaties is voor mij ook ondoenbaar.
Wellicht zouden we even kunnen afwachten wie allemaal dit Topic lezen zodat er dan tzt eens op een zondag een soort van mini meeting kan worden geregeld.
Met een aantal 125cc mini bikes bij een Mac Donalds elkander ontmoeten lijkt me altijd gezellig.
 
Helemaal duidelijk.
Het zal zekers een persoonlijk dingetje zijn, maar....zelf ben ik niet in de machte om flinke einden af te leggen met de Grom omdat de machine met name op lange ritten een pain in the ass wordt en ik daar al eens helaas een slechte ervaring mee heb gehad.
Heb wel een auto, maar die is verre geschikt om een aanhanger achter te hangen en heb die ook niet dus mijn Honda Grom zoals sommigen doen achterop een aanhanger meenemen naar verre locaties is voor mij ook ondoenbaar.
Wellicht zouden we even kunnen afwachten wie allemaal dit Topic lezen zodat er dan tzt eens op een zondag een soort van mini meeting kan worden geregeld.
Met een aantal 125cc mini bikes bij een Mac Donalds elkander ontmoeten lijkt me altijd gezellig.
Helemaal duidelijk.
Het zal zekers een persoonlijk dingetje zijn, maar....zelf ben ik niet in de machte om flinke einden af te leggen met de Grom omdat de machine met name op lange ritten een pain in the ass wordt en ik daar al eens helaas een slechte ervaring mee heb gehad.
Heb wel een auto, maar die is verre geschikt om een aanhanger achter te hangen en heb die ook niet dus mijn Honda Grom zoals sommigen doen achterop een aanhanger meenemen naar verre locaties is voor mij ook ondoenbaar.
Wellicht zouden we even kunnen afwachten wie allemaal dit Topic lezen zodat er dan tzt eens op een zondag een soort van mini meeting kan worden geregeld.
Met een aantal 125cc mini bikes bij een Mac Donalds elkander ontmoeten lijkt me altijd gezellig.
We zijn nu weer een aantal dagen verder maar gezien de Mega Enthousiaste Reactie den Ik dat wij Dylan & Kawated op een Mac Donalds pleintje staan . als de mensen geen info geven waar zij ( Stad ) wonen en hoeveel er zijn ? die dat leuk vinden . je moet altijd iets plannen voor de beste
Locatie .
 
Ik moet jou helaas gelijk geven en het enthousiasme/animo om elkander eens te ontmoeten met de 125cc bikes is helaas mager en gering.
Er zal vast een logische verklaring voor zijn zoals druk met werk, druk met het gezin, druk met moeders de vrouw, druk met klusjes in en om het huis etc etc.
Daarvoor uiteraard het begrip hebbende acht ik de kans zeer aannemelijk het idee van een mini bike meeting niet van de grond te krijgen.
Heb helaas de ervaring dit ooit eens soortgelijk in het verleden te hebben geprobeerd en toen waren we uiteindelijk met 4 personen en 3 machines bij de Mac Donalds.
Was heel gezellig hoor, maar de opkomst was teleurstellend.
Ik laat het dus maar voor wat het is.
Desondanks wens ik jullie een hele mooie restzondag toe en september nadert al met rasse schreden.
De mooie/droge weekenden zullen weer schaarser gaan worden en dat alleen al is voor velen een reden om niet naar een meeting te gaan wat ook wel weer begrijpelijk is.
Ik wens jullie het beste toe en geniet van de 125cc machines.
Vr gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan