Honda MSX125

Ik heb inderdaad de Öhlins set gekocht, weet niet wat de prijs los was maar het totaalplaatje staat hier boven. Elke euro waard, eindelijk echte demping! Die SP Takegawa schokdemper lijkt erg op de YSS, alles is beter dan origineel. Fijn dat het bevalt!
 
20200902_120205.jpg

20200902_120210.jpg


Korte kentekenhouder inmiddels ook geplaatst, blij met het resultaat. Komt nog een low mount uitlaat op want dit past eigenlijk net niet met de uitlaat.
 
Ziet er zeer goed uit die korte achterkant.
Een uitlaat laag geplaatst zal inderdaad beter staan en hoop dat jij een nette kunt vinden met een mooie sound.
Ben zelf meer dan blij met mijn Yoshimura.
De achterzijde van mijn MSX ook kort maken heb ik lang over getwijfeld.
Het staat onbetwist veel mooier met een korte achterkant want die lange taartschep ziet er minder fraai uit.
Maar ik rij nog wel eens in de regen waarbij ik dan tijdens een rit plots wordt overvallen door slecht weer.
Heb het idee dat met een korte achterkant het regenwater je dan in de nek spuit.
Of zou dat meevallen?
Vr gr
 
Valt mee,heb er met de Monkey ook geen last van, en met regen wordt je natter van wat van boven komt dan die paar druppels van je achterwiel
 
Ik heb er tot nu toe 1x meer op nat wegdek gereden en je achterband gooit inderdaad een hoop water op je rug zonder de originele kentekenplaat houder :p. Naakt voor mij persoonlijk minder uit omdat ik eigenlijk alleen met droog weer rij.
 
Oke en bedankt.
De meningen verschillen hier dus over merk ik.
Van een paar druppels in de nek tot aan behoorlijk natte rug krijgen.
Zal wellicht ook aan de type machine liggen.
Mij al paar keer overkomen tijdens een rit met de MSX dat ik werd overvallen door een zomerse bui.
Die kunnen flink losgaan weet ik uit ervaring.
Met een kort spatbord zou het waarschijnlijk nog natter dan nat zijn geweest.
Mede daarom laat ik die lelijke lange taartschep er maar aanzitten.
 
Dat ziet er behoorlijk smerig uit.
Mag ik vragen waar jij alle benodigde pakkingen hebt besteld?
En was jij tevreden met de levering ervan?
 
Hij heeft nu 6000 gelopen. Volgens het boekjes heeft die in 2016 bij 2760km zijn laatste beurt gehad. Toen hebben ze vast niet de spinner eraf gehaald. Nu heb ik weer eenn schone start en ga ik gewoon netjes jaarlijks de boel vervangen. Voor 20,- ben ik klaar en komt het blokje alleen maar ten goede.
 
Heb je nog naar het kleine gaasje gekeken ? en foto Ik zie nu alleen een plasje olie ? en geen troep . het is handig op een schoon doekje dan zien wij ook meer
Die zwart/grijze rand aan de binnenwand van de spinner is allemaal "troep", de foto laat al best veel zien. Het is zeker de moeite waard om het eerder dan 12000km te doen als ik zie wat voor zooi eruit komt, maar Honda vindt het prima en ik denk dat het netto niet veel uitmaakt (met regelmatig olie verversen). Maar het is natuurlijk een kleine moeite en kost niet zoveel. Dank voor de foto @Mystical

In mijn gaasje zat overigens nauwelijks tot geen metaalvijlsel, wel wat stukjes (vermoedelijk) blauwe loctite :?
 
Kleine gaasje zat ook wel wat troep in maar niet veel. Ik snap dat het na 12.000km pas hoeft maar dit blokje is van 2014 en voordat er 12.000km op staat is het 2022/2023. Daarom heb ik het nu gedaan omdat niet alleen km's belangrijk zijn maar ook tijd. Kreeg nu de oude pakkingen er al bijna niet normaal af, ga dit dus ook gewoon ieder jaar doen. Het kost incl pakkingen en nieuwe koperen ring ongeveer 30,-.

Het plasje olie kreeg ik er niet uit zonder ook een hoop slijpsel meteen mee te nemen dus daarom deze foto.
 
20200909_154542.jpg


Vandaag vanaf ermelo binnendoor naar utrecht gereden en weer terug. Goed te doen op 80 wegen. 100km/h wegen blijven we liever vanaf 😋
 
Lekker schone bikes! Mooi die grijze kleur ook, dat is geen originele kleur of wel? En hoe bevalt die carbon helm? Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe helm en overweeg ook een carbon model.
 
Ik heb ze beide gewrapt. De ene oranje en de andere grijs, dezelfde kleur als yamaha gebruikt op de MT09 serie en de VAG tegenwoordig op auto's.

Die helm is niet van mij maar van mijn maatje. Bevaĺt hem erg goed, lekker licht maar je moet echt passen. Het is niet mijn vorm helm, wil zelf gaan voor de AGV k6. Die helm is op dit moment een van de lichtste in zijn klasse.
 
Zo beste Grom rijders.
Wat een prachtig nazomer weer dit weekend.
We kunnen er flink van genieten dus heb de MSX alweer in gebruik.
Zag laatst een foto van het olie-zeefje van de MSX van Kawa Ted.
Die had een oliewissel gedaan na 6000km en een behoorlijk vervuild zeefje.
Ben benieuwd wat de mijne gaat doen binnenkort.
Hier de foto van het zeefje van Ted zijn MSX:

E347F67C-B123-48BF-95C8-5B8368B2AE6E.jpeg
 
Flink wat rommel! Ik had een stuk minder.

Vanmiddag ga ik een ritje rijden met wat mensen in de omgeving Nijmegen, waarschijnlijk zijn we met 5 grommetjes! Het was helaas te kortdag om het ook in het forum te plaatsen, maar mocht het nog eens voorkomen dan laat ik het eerder weten. De plaatjes volgen eind van de dag/gedurende de week:)
 
Hoop dat jij een heerlijke rit hebt gehad.
Omgeving Nijmegen is voor mij doenbaar dus haak graag een keer aan.
Hier een aantal andere Honda micro rijders die vandaag ook hebben genoten.
Heerlijk weertje mannen.

80C6C0C5-039E-49C7-90E0-91F2F20FF019.jpeg
 
Beste Grom rijders.
Wat is het toch een heerlijk nazomerweer om rond te knorren op de MSX.
Wordt voorlopig totaal geen neerslag verwacht en ben dan zo blij dat ik dan dagelijks op de MSX kan rondrijden.
Vandaag ook weer de nodige kilometers gemaakt en wat een plezier om op deze machine te genieten zeg.
Krijg zelfs duimen omhoog van omstanders die ik passeer.
Echt geweldig hoe deze MSX toch ten alle tijden een nekketrekkert is en blijft.
We boffen maar met deze Honda parel.

0AF0CB80-B5DD-4176-96D3-15575B099187.jpeg
 
Beste Grom rijders.
Wat is het toch een heerlijk nazomerweer om rond te knorren op de MSX.
Wordt voorlopig totaal geen neerslag verwacht en ben dan zo blij dat ik dan dagelijks op de MSX kan rondrijden.
Vandaag ook weer de nodige kilometers gemaakt en wat een plezier om op deze machine te genieten zeg.
Krijg zelfs duimen omhoog van omstanders die ik passeer.
Echt geweldig hoe deze MSX toch ten alle tijden een nekketrekkert is en blijft.
We boffen maar met deze Honda parel.

Bekijk bijlage 1543074
Lekker Rustig op dit Topic . heeft niemand nog iets te melden ? ombouwen of Tuning ?
 
Ik heb afgelopen zondag nog een ritje gereden, we hadden geluk met het weer en waren met 5 grommetjes. Op de foto eindelijk een debuut voor mijn motor op het forum *O* , geloof niet dat ik hem eerder geplaatst had. Voor de winter staat onderhoud op de planning maar mijn (studenten)budget is momenteel niet toereikend voor aanpassingen.

WhatsApp Image 2020-09-15 at 13.55.01 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-09-15 at 13.55.01 (2).jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan