Honda MSX125

Ik heb hem in Amsterdam opgehaald @THE MUD .

Deze avond nog een 140cc injector gemonteerd en de Yuminashi Powersports ECU.
Morgen maar eens zien of ik er iets van merk, ik hoop t:Y
 
Hi! Ik mag me hier nu ook melden.
Dit is mijn nieuwe speeltje;
CD3395CC-DD1F-4E5D-AD94-B4531C0FC7C5.jpeg

69BAA236-DB61-421D-B193-9464522A111E.jpeg
 
Wat extra info; de msx is uit 2015 en in een mooie originele staat. Hij heeft net onderhoud gehad met oliescherm en spinner, ketting en tandwielen en bridgestone banden. Hij blijft echter niet helemaal zoals hij nu is. Ik heb zojuist besteld;
  1. Pro taper bar
  2. Bar-end spiegels
  3. Zwarte, verstelbare hendels
  4. Zoom low-mount uitlaat, type "the brute"
  5. Tail tidy
Ik ga ook nog de kentekenplaat vervangen door een type met dikke letters.
 
leuke brommer, ziet er goed uit.
ik had nog een pro taper stuur te koop staan op marktplaats die van mijn msx kwam, gemiste kans;)
 
leuke brommer, ziet er goed uit.
ik had nog een pro taper stuur te koop staan op marktplaats die van mijn msx kwam, gemiste kans;)

Ach, een nieuwe kost ook bijna niks op het grote interweb. Ik heb zin om te gaan sleutelen als de onderdelen binnen zijn, vooral de uitlaat is leuk 😎
 
Binnenkort komt er een pakketje binnen met veel leuke onderdelen. :9~
Dan kan het blok eronder uit om hem weer tip top in orde te maken.
Onder andere de aanpassing op de 4e versnelling icm groter voortandwiel, verstevigde koppelings veren, verstevigde distributie geleiders en spanner, dubbele klepveren, grotere oliepomp en wat klein spul.

Hij loopt onderin een stuk beter met de andere injector en ECU en heb 108kmh gehaald*O*
Ben benieuwd wat hij doet met de aangepaste versnellingsbak.

maar dan is het blok in iedergeval weer fris en klaar voor een grotere cilinder tzt.
 
In andere fora wordt het ook vaak genoemd, maar waarom past iedereen dit blokje zo massaal aan? Het kost een vermogen en als je meer vermogen wil ben je toch veel goedkoper uit met meteen een grotere(/andere) motorfiets te kopen? Of is dit snakken naar de oude brommertjestijd :+
 
In andere fora wordt het ook vaak genoemd, maar waarom past iedereen dit blokje zo massaal aan? Het kost een vermogen en als je meer vermogen wil ben je toch veel goedkoper uit met meteen een grotere(/andere) motorfiets te kopen? Of is dit snakken naar de oude brommertjestijd :+
Ik heb geen Grommetje maar kan me wel voorstellen dat vele hier een beetje willen knutselen zoals vroeger met je bromfiets.
Een beetje brommer uit mijn tijd is ondertussen, als je al iets vindt, in de zelfde prijscategorie als een MSX.
Voor veel oudere brommertjes zijn onderdeel prijzen de pan uit gerezen en ga je een beetje "tunen" of zoals dat vroeger heette "opvoeren " dan krijg je net als toen met oom agent te maken.
Dat zal je met een MSX minder snel hebben, of je moet een ontzettende brulpijp op je fiets monteren zodat ze in Naarden weten dat jij je MSX in Laren start.
Ik vind het wel grappig te lezen wat de meeste hier met hun Grommetje doen.
Als ik iets met klein spul, rijd nu zelf een Kawasaki Z900-A4 (1976), zou willen gaan doen zou het voor mij een huidige Monkey of een hopelijk komende Dax worden.
Ben tenslotte een nostalgist...hi hi
 
Voor mij is dit zeker waar. Wat je ook doet, een msx blijft gewoon langzaam. Een bigbore kit zou ik dan ook nooit monteren. Maar het naar eigen smaak aanpassen van de msx is gewoon heel erg leuk.
 


Niet het beste filmpje in het donker maar de zoom uitlaat zit er net een uurtje onder.

2EEF64D9-D714-44DE-BB30-0C2163DD4CBB.jpeg
 
In andere fora wordt het ook vaak genoemd, maar waarom past iedereen dit blokje zo massaal aan? Het kost een vermogen en als je meer vermogen wil ben je toch veel goedkoper uit met meteen een grotere(/andere) motorfiets te kopen? Of is dit snakken naar de oude brommertjestijd :+

Dat vooral, maar als je alles zelf doet kost het eigenlijk ook geen drol, big bore kit a 220 euro (met nokkenas), koppelingsveren voor 15 euro, kortere 4e is maar 30 euro enz enz.
De big bore kit maakte bij mij overigens een prima verschil in hoe het ding aanvoelt, het geeft m net dat extra beetje pit om het nog leuker te maken.
Nee, snel is ie nog niet, maar toch heb ik 0,0 behoefte om m'n VTR af te werken omdat die MSX veel grappiger is om te rijden.
 
Je rijdt een grom/monkey voor het formaat en de fun, als je dan sneller wil, moet je zelf aan de klus, want als je een grotere wilt kopen, ben je het kleine van de grom/ monkey kwijt, dan is de hele motor groter.
Zo klein is juist de fun
 
Dat kleine is dan misschien “het brommer gevoel” wat hier boven ergens wordt beschreven. Wat het ook is, ik heb bergen lol op de msx.
 
Lockdown of geen lockdown......
Kan niet wachten totdat de lente weer begint en die smerige pekel weg is.
Dan weer heerlijk sturen met de Grom.
 
Lockdown of geen lockdown......
Kan niet wachten totdat de lente weer begint en die smerige pekel weg is.
Dan weer heerlijk sturen met de Grom.
De pekel is al weg gespoeld door alle regen. 👌 Ik heb vandaag een stukje gereden met de nieuwe uitlaat er op.
B699F86D-DCE5-403B-A0A4-8A9A1895A175.jpeg
 
Inderdaad is de pekel helaas nog niet weg en met name hier zijn ze nogal verzot op inzetten van strooiwagens.
Uiteraard aan een ieder of hij wil rijden met pekel op de weg, maar zelf laat ik mijn pekelvrije GROM liever in de schuur staan totdat de wegen helemaal weer schoon zijn.
Kwestie van tijd en geduld en zodra straks het betere en mooiere weer aanbreekt dan ben ik weer volmondig van de partij om heerlijk rond te tokkelen op de GROM.
Wellicht deze zomer maar eens een meeting van GROMS meemaken.
Zou wel super zijn met zulke machines bij elkaar op een parkeerplaats van de Mac Donalds.
Hoop dat het verrekte Covid 19 dat dan wel toelaat tegen die tijd.
Want we zijn er helaas met z’n allen nog niet snel van af.
 
Oh maar daar kom je sowieso niet van af, want als de vaccins niet werken voor de mutaties, dan stopt het nooit. :')
Hier knal ik gewoon mijn NMAX155 door de pekel heen. ACF50 erop en gaan! Moet ik er wel zin in hebben, ik ga niet voor de lol op spekgladde wegen rijden, maar de komende tijd ziet het er prima uit qua temperaturen.
 
Oh maar daar kom je sowieso niet van af, want als de vaccins niet werken voor de mutaties, dan stopt het nooit. :')
Hier knal ik gewoon mijn NMAX155 door de pekel heen. ACF50 erop en gaan! Moet ik er wel zin in hebben, ik ga niet voor de lol op spekgladde wegen rijden, maar de komende tijd ziet het er prima uit qua temperaturen.
Hier in het zuiden hadden ze alleen gestrooid op doorgaande wegen en snelwegen. Op de polderwegen niet waar ik heb gereden. Je moet dan vooral uitkijken voor modder en je msx na afloop goed wassen.
Met mijn Nmax reed ik ook overal wél doorheen maar die heb ik maar een jaar gehad.
 
polderwegen inderdaad nooit. En met een beetje afspoelen kom je ook al een heel eind. De NMAX spoel ik niet af, ACF50 mag zijn werk doen en als ze net hebben gestrooid is het toch meestal wel glad en ik heb de motor en motorscooter voor de lol, niet voor woon-werk, dus ik ga rijden alsk er zin in heb. Motor staat wel in de schuur. Zaterdag of zondag weer even een rondje rijden, als het een beetje mooi weer is. Sinds oktober een zoontje, dus op dit moment wat minder tijd om te rijden, mijn vrouw werkt onregelmatige tijden in het ziekenhuis, dus helaas soms ook op de mooie momenten dat ik normaal op de motor zou springen. :)
 
polderwegen inderdaad nooit. En met een beetje afspoelen kom je ook al een heel eind. De NMAX spoel ik niet af, ACF50 mag zijn werk doen en als ze net hebben gestrooid is het toch meestal wel glad en ik heb de motor en motorscooter voor de lol, niet voor woon-werk, dus ik ga rijden alsk er zin in heb. Motor staat wel in de schuur. Zaterdag of zondag weer even een rondje rijden, als het een beetje mooi weer is. Sinds oktober een zoontje, dus op dit moment wat minder tijd om te rijden, mijn vrouw werkt onregelmatige tijden in het ziekenhuis, dus helaas soms ook op de mooie momenten dat ik normaal op de motor zou springen. :)

Erg herkenbaar. Mijn vrouw werkt ook in de zorg, en inmiddels twee kinderen van 10 en 6. Wij wisselen dus nu af tussen werk, thuis-online-les voor de kinderen en zoals gisteren een momentje voor je zelf.
Nooit gedacht dat je jankend van geluk naar je kantoor kan rijden om te gaan werken :+
 
Erg herkenbaar. Mijn vrouw werkt ook in de zorg, en inmiddels twee kinderen van 10 en 6. Wij wisselen dus nu af tussen werk, thuis-online-les voor de kinderen en zoals gisteren een momentje voor je zelf.
Nooit gedacht dat je jankend van geluk naar je kantoor kan rijden om te gaan werken :+

Hahaha, ja even het huis uit. Ik mag niet op kantoor komen, dus ik zit nu ook thuis. Met zo'n kleine wel leuk, dan zie je 'm wat meer opgroeien ook. Maar een rondje rijden an sich is al fijn, dat zat er de laatste tijd ook niet in en vorig jaar ook niet veel gereden. Wel voor mijn website, maar privé heel weinig, op mijn motorscooter nog meer dan op de motor. Gelukkig hoeft die van ons nog niet naar school, dat moet heel zwaar zijn om en les te geven en zelf te werken. Kan gewoon niet.
 
Via instagram werd ik benaderd dat er ook een actieve whatsapp groep is voor de msx/grom rijders in Nederland. Als er behoefte is kan ik de link hier delen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan