Honda MSX125

Leuk filmpje😊.
Afgelopen vrijdag ook een uurtje rondgereden. Meteen daarna besloten de Lizoma spiegels die qua looks wel mooi zijn maar qua zicht net zo goed weg kan laten, eraf te halen en die originele Mickey Mouse oren er weer op te zetten. Wel goed zicht maar de looks.....:r . Toch maar op zoek naar wat fraaiers dat iig nog een beetje beeld geeft.
Dus voor de liefhebbers, wie de Lizoma's hebben wil die mag ze komen halen.;)
 

Bijlagen

  • 20201113_152603.jpg
    20201113_152603.jpg
    323 KB · Weergaven: 19
  • 20201113_152644.jpg
    20201113_152644.jpg
    275,3 KB · Weergaven: 16
Ik heb ook nog een Lizoma liggen, die heb ik er bij de aanschaf al vanaf laten halen, dat iemand kan rijden met die ondingen.
Nu zitten dr originele spiegels van eoa Ducati geval op (met linkse schroefdraad op 1 vd spiegels die dr gewoon in gehengst is, zolang het er niet af valt vind ik het prima...)

En vanmorgen een nieuwe top gehaald, 106kmh op de teller, rechtop zittend op een vlakke weg 8)
 
Vandaag aan het pielen geweest met een camera

Leuk filmpje, omgeving Heusden / Ammerzoden zo te zien.
Kom zelf ook uit die omgeving oorspronkelijk.

Afgelopen zondag samen met 4x2 de grote fietsers slalom toertocht gereden.
Was grappig en hebben goed kunnen hoeken in de bochten met dat kleine brommertje.
 
Leuk filmpje, omgeving Heusden / Ammerzoden zo te zien.
Kom zelf ook uit die omgeving oorspronkelijk.

Afgelopen zondag samen met 4x2 de grote fietsers slalom toertocht gereden.
Was grappig en hebben goed kunnen hoeken in de bochten met dat kleine brommertje.
Klopt, ik ben bij Herpt het water overgestoken en daar de maasdijk op gegaan. Op zondag... dus naast fietsers moest ik ook om de kerk-ganger-midden-op-de-dijk-wandelaars slalommen.
 
MSX26.jpg

Zo, even een nieuwe mapping in de ECU duwen, lambdasonde uit in de software komt blijkbaar neer op het uitschakelen van de foutmelding, niet van de sonde zelf :+
Nu staat ie volgas bovenin nog iets te rijk, maar dat pas ik nog wel een keer aan als ik zin heb.

MSX27.jpg

En afgelopen week stond ie flink olie te druppen uit het luchtfilter, dus maar even een catchan tussen (beide) slangen van de carterontluchting gebeund.
Die aluminium versie is de versie waarbij ik wel zin had om dr moeite in te steken, maar qua werking zijn ze verder gelijk (paar afgeslepen M10 ringen als inwendige schotten om de olie tegen te houden)
 
Ach....het maakt feitelijk ook geen ene klote uit natuurlijk wat men doet en waar men voor kiest.
De ene is een poetser en mooi weer rijder en de ander rijdt het hele jaar door weer en wind met zijn Grom en geniet er net zoveel van.
Zelf ben ik ook geen poetser, want besteed mijn spaarzame vrije tijd liever aan rijden erop of andere hobby’s die ook tijd vreten maar moet je wel eerlijk bekennen dat ik het net wat mooier vind om naar een schoon blok en frame met toebehoren te loeren dan naar een afgeleefde sloerie.
Maar ook dat zal uiteraard persoonlijk zijn.

Had afgelopen week mijn Grom maar weer eens van stal gehaald en een aantal dagen ermee rondgereden.
Naar en van het werk en stukkie toeren ermee.
De machine reed nog als vanouds en zelfs na dik 5 maanden volledige stilstaand was het met 1 druk op de knop starten.
Afgelopen week gelijk maar een volledige onderhoudsbeurt in laten plannen zodat ze straks van de lente/zomer en najaar weer lekker ertegenaan kan.
Maar......het is en blijft wel een nekketrekker en soort van bijna kermis-atractie hoor.
Weet niet precies of dat nou komt door het uiterlijk of door het geblaf van de Yoshimura, maar erg veel omstanders kijken me veel na of steken de dikke duim omhoog zodra ik langsrijd.
En geloof me, het is toch echt de duim en geen middelvinger die ik dan zie.
Als iemand niet van nekketrekkers of aandacht houdt dan moet men toch echt niet op een Honda Grom gaan rijden want deze machine is me er wel ene zeg.
Overigens zal dat ook zo zijn met die andere soortgelijke machines zoals een DAX of Monkey.
Machines die ik helaas zeer zelden tot zeer weinig zie rijden of tegenkom.
En.......nog steeds grappig en beetje sneu ( voor die gasten dan ) dat de mannen op de dikke grote motorfietsen totaal geen handje en/of vriendelijke groet maken tijdens elkaar passeren.
Ze vinden het op de 1 of andere manier toch net effe iets te min dat groeten naar een 125cc ondermaats fietsje.
Gelukkig zegt dat meer over hunzelf dan over mijn heerlijke en mooie Grom. Ha ha ha ha
Behouden zondag mannen.
Geniet ervan want het is verdomd mooi weer voor veel verschillende buitenhobby’s.
 
Ik ben dit weekend op een nieuw project gestuit en heb besloten de MSX te verkopen.
Vind het sleutelen toch leuker als het rijden, vandaar een nieuw niet rijdend project.

verkoop linkje: msx 125
 
Ik ga weer terug naar m'n roots, lekker een supermoto bouwen. Er komt een XR650R voor in de plaats, paar maatjes groter maar:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan